وزیر امور خارجه قرقیزستان و سفیر تاجیکستان در مورد مسئله مرز

بحث کردند

بحث کرد

وزیر امور خارجه قرقیزستان و سفیر تاجیکستان در مورد مسئله مرز بحث کردند 16 اکتبر 2020 ، ساعت 11:46 صبح

Avesta.Tj | 10/16/2020 | وزیر امور خارجه جدید قرقیزستان P. Kazakbayev در آستانه سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری تاجیکستان در جمهوری قرقیزستان N. Alizoda پذیرفت.

به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری قرقیزستان ، سفیر تاجیکستان انتصاب ر.کازاکبایف را به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری قرقیزستان تبریک گفت و همچنین تبریکات گرم به وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان س. مخیرالدین را تحویل داد.

در طول مکالمه ، ر.کازاکبایف در مورد وضعیت سیاسی داخلی جمهوری قرقیزستان به گفتگو کننده اطلاع داد و خاطرنشان کرد که در حال حاضر اوضاع در کشور تثبیت شده است ، روند سیاسی در حال انجام به عرصه قانونی برگشته ، مشروعیت تمام شاخه های قدرت دولتی جمهوری قرقیزستان ایجاد شده و دستگاه های اجرایی آن همچنان ادامه دارد. عملکرد عادی.

آنها همچنین در مورد موضوعات اصلی همکاری قرقیزستان و تاجیکستان تبادل نظر کردند و چشم اندازهای تعامل بیشتر را تشریح کردند.

تأکید ویژه بر افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری دو جانبه و همچنین اقدامات لازم برای حفظ همسایگی و ثبات در مناطق مرزی قرقیزستان و تاجیکستان لازم بود.

طرفین توافق کردند که ادامه مذاکرات سازنده گروههای کاری هیئت های دولت قرقیزستان و تاجیکستان در مورد تعیین حدود و تعیین مرز مرزهای دولتی قرقیزستان و تاجیکستان برای توصیف بیشتر بخشهای باقی مانده از مرزهای دولتی ضروری است.