سران چهار کشور آسیای میانه در مورد اوضاع قرقیزستان بیانیه مشترکی ارائه دادند

سران چهار کشور آسیای میانه در مورد اوضاع قرقیزستان بیانیه مشترکی ارائه دادند 9 اکتبر 2020 ساعت 15:13

Avesta.Tj | 09.10.2020 | حوادث در قرقیزستان برادرانه باعث نگرانی جدی ما می شود. وزارت امور خارجه RT گزارش می دهد. این در بیانیه مشترک سران کشورهای قزاقستان ، تاجیکستان ، ترکمنستان و ازبکستان بیان شده است.

علاوه بر این ، در این بیانیه آمده است: “ما ، به عنوان همسایگان نزدیک ، مقید به پیوندهای دوستی ، همسایگی خوب ، ارزشهای مشترک فرهنگی و معنوی ، از مردم قرقیزستان در این روزهای دشوار می خواهیم برای حفظ صلح و برقراری ثبات در کشور ، خرد ذاتی خود را نشان دهند. p>

ما ابراز امیدواری می کنیم که همه احزاب سیاسی و محافل عمومی قرقیزستان با رعایت ضروری قانون اساسی و قوانین ملی تلاش های لازم را برای تأمین صلح و آرامش ، برای حل مسائل پیش آمده انجام دهند.

رفاه قرقیزستان عامل مهمی در امنیت منطقه ای و توسعه پایدار در سراسر آسیای میانه است.

کشورهای ما یک گذشته دارند و آینده مشترکی را می سازند. مردم آسیای میانه از نظر تاریخی با آرزوی صلح پایدار ، هماهنگی و ایجاد به نفع نسل های آینده متحد می شوند.

با اشتراك اهداف مشترك ، كشورهای ما فعالانه در حال تقویت همکاری های منطقه ای برای گسترش تجارت ، اقتصادی ، سرمایه گذاری ، حمل و نقل ، ارتباطات ، روابط فرهنگی و بشردوستانه ، تعامل مرزی و بین منطقه ای هستند.

با حرکت در مسیر تقویت بیشتر همبستگی آسیای میانه ، ما همیشه از مردم قرقیزستان در تلاش برای وحدت ، توسعه صلح آمیز و مستقل و شکوفایی حمایت خواهیم کرد. “