داریا موروز بخاطر “وینیل”

به پرم پرواز خواهد کرد

رئیس STD الكساندر كالیاگین سخنرانی خوش آمد گویی به همه تماشاگران كرد. او با ماسک پزشکی ظاهر شد و از همه ما خواست که تخیل خلاق را روشن کرده و تصور کنیم که در یک اتاق زیبا نشسته ایم. رئیس جایزه ، ایگور کوستولفسکی ، در مورد لزوم ایجاد یک فضای تئاتر واحد صحبت کرد ، در آن روز می توان آن را به ویژه به شدت احساس کرد.

ماسک طلایی در بهار سال 2020 در مسکو آغاز به کار کرد. حتی قبل از همه گیری ، برنامه های خارج از مسابقه “ماسک پلاس” و “آخر هفته کودکان” و فقط یک سوم مسابقه نمایش داده شد. ویروس کرونا روند بعدی وقایع را کندتر کرد. مکثی طولانی صورت گرفت. و فقط در پایان تابستان مدیران جشنواره و جایزه ماسک طلایی برنامه جدیدی را برای ارائه اجراهای باقی مانده ترسیم کردند. از آگوست تا اکتبر آنها نمایش داده شدند ، اگرچه نه همه. اعضای هیئت منصفه به سختی می توانستند این بار را تحمل کنند: نیمی از آنها ویروس کرونا داشتند. مطمئناً کسی درگیر پیوندها بود. این هزینه های زمان ماست و ما باید با درک این مسئله رفتار کنیم. برخی از غربالگری ها به دلیل تغییر وضعیت مداوم اپیدمیولوژیک بارها به تعویق افتادند. سه نمایش تئاتر “باله اپرای اورال” تئاتر یکاترینبورگ هرگز در مسکو نمایش داده نشد. یک وضعیت بحرانی در گروه وجود داشت – بسیاری از هنرمندان بیمار شدند. مدیرعامل این جایزه نامه ای از مدیر تئاتر ، آندری شیشکین دریافت کرد که اوضاع را به تفصیل شرح می داد. با این وجود ، همه اینها مانع دریافت جایزه برای باله “فرمان پادشاه” به کارگردانی ویاچسلاو سامودوروف نشد. مدیریت “ماسک طلایی” تصمیمی بی سابقه گرفت: برای اولین بار در تاریخ 26 ساله خود ، بخشی از هیئت منصفه آن را به صورت فیلم تماشا کردند. خوشبختانه بخشی از هیئت داوران وقت داشتند که آن را “زنده” تماشا کنند.

آنها شروع به اعلام نام برندگان از اپرت کردند ، جایی که یک برنده به دنبال دیگری برمی گشت و اینها شرکت کنندگان نمایش “وینیل” تئاتر-تئاتر پرم بودند. آنا اوگورلتسوا و مارات موداریسوف و همچنین ایلیا لینوویچ بازیگر نقش مکمل مرد به دلیل بازیگری مورد توجه قرار گرفتند. آنا فوراً از تمرین احضار شد. او که دویده بود ، از هیجان نمی دانست چه باید بگوید: “وای خدای من! شما نمی توانید خیلی ناگهانی از تمرین من را صدا کنید. ” بنابراین داریا موروز اعلام کرد که برای دیدن وینیل آماده پرواز به پرم است.

برندگان در عرض جغرافیایی مختلفی قرار داشتند. یکی از آنها ، کریستوفر آلدن ، که در آمریکا زندگی می کند ، برای شرکت در مراسم آنلاین مجبور شد خیلی زود بیدار شود. وی برای بهترین کارگردانی در اپرا – “سه خواهر” توسط آهنگساز مجارستانی Peter Eötvös در تئاتر یکاترینبورگ “باله اپرای اورال” اهدا شد. آنها موفق شدند او را در بهار به مسکو بیاورند. و این واقعاً قدرتمند و یکی از غیرمعمول ترین اجراهاست. کریستوفر آلدن در مورد موضوع روز صحبت کرد: “ما یک رئیس جمهور جدید فوق العاده داریم! و حالا دوباره می خوابم. ” سه خواهر بهترین نمایش در اپرا شدند.

الكساندر ووستین ، كه در بهار درگذشت ، به عنوان بهترین آهنگساز برای “شیطان عاشق” در تئاتر موزیكال انتخاب شد. استانیسلاوسکی و نمیروویچ-دانچنکو. همسرش مارینا لئوپولدوونا ، که گفت که شوهرش خوشحال خواهد شد ، ماسک طلایی را برای او دریافت کرد. در پایان زندگی او ترکیب خود را روی صحنه دید که چهل سال رویای آن را داشت.

در این درام بهترین “کنفرانس ایرانی” به کارگردانی ویکتور ریژاکوف در تئاتر ملل (اجرای در مقیاس بزرگ) و جنایت و مجازات به کارگردانی کنستانتین بوگومولوف در “پناهگاه کمدین” (اجرای در مقیاس کوچک) بود. “بچه های خورشید” “مشعل سرخ” نووسیبیرسک به کارگردانی تیموفی کولیابین که کمتر از یک روز قبل از مراسم پایانی نمایش داده شد ، برای بازی در نقش مکمل جایزه ای به آندره چرنیخ بازیگر اهدا کرد. همچنین مورد توجه قرار گرفت بازیگری ماریا Smolnikova در “Seryozha” در تئاتر هنر مسکو. چخوف و ایوان ولکوف در “Cyrano de Bergerac” Alexandrinka. دیمیتری Krymov جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم “Seryozha” دریافت کرد.