داستان عجیب است. مارینا بوشووا از اظهار نظر خودداری کرد ، اما اعتراف کرد که “اوضاع نامفهوم است” و تاکنون او آماده مصاحبه نیست. مارینا سرگئووا چهار سال پست خود را حفظ کرد و در این مدت همه چیز در HVZ بالا رفت. پروژه های هنری هوشمند مدرن در گالری ها ساخته می شدند که هرکدام از آنها هنرمندان و تحسین کنندگان خاص خود را داشتند. و میزان حضور و غیاب رشد کرده است. در سال 2017 ، ساختمانی که گالری Shabolovka را در خود جای داده است ، یک اثر تاریخی فرهنگی دریافت کرد و موزه آوانگارد در Shabolovka را راه اندازی کرد ، که نه تنها در مورد معماری تجربی منطقه و به طور کلی در مورد آوانگارد اوایل قرن بیستم می گوید ، بلکه پروژه های ویژه قوی نیز ایجاد می کند. سپس ریاست انجمن دفتر جدیدی در تاگانکا دریافت کرد. سال گذشته ، OVZ وضعیت موزه را بدست آورد ، که به انجمن اجازه داد مجموعه خود را جمع کند ، که بخشی از صندوق موزه فدراسیون روسیه خواهد شد. محل ذخیره سازی در یکی از گالری ها – “On Kashirka” در یک ساختمان جداگانه واقع شده است. مجموعه بزرگی از سالن نمایشگاهی دیگر – گالری افسانه ای A3 – حدود 500 مورد به آنجا منتقل شد. خود گالری در آربات برای یک بازسازی گسترده در مدت طولانی در انتظار بسته است. در همان زمان ، اینجا در گالری Taganka فضای بیشتری برای آزمایش های نویسندگان جوان باز کرد. و در پایان سال 2019 ، گالری پارک به عضویت انجمن موزه و نمایشگاه درآمد – در کل ، HVZ شامل 20 فضای هنری بود. انتصاب مدیر جدید HVZ برای مدیران گالری و متصدیان کاملاً تعجب آور بود. p>
– هیچ کس در HVZ رهبر جدید را نمی شناسد و تا آنجا که من می فهمم ، این اولین تجربه مدیریت مجموعه نمایشگاهی است ، – هنرمند آندری بارتنوف ، هنرمند “MK” گالری “اینجا در Taganka” می گوید. – رهبر جدید اکنون به گالری ها سفر می کند و با فضاها و گروه ها آشنا می شود. ما هم از روز دوشنبه منتظریم. من در درجه اول علاقه مندم که آیا برنامه های ما برای سال ، که در ماه سپتامبر تصویب کردیم ، همچنان به قوت خود باقی بمانند و این چگونه بر چشم انداز توسعه همه گالری ها تأثیر می گذارد. خواهیم دید. این چهارمین تغییر رهبری در حافظه من است. طی شش سالی که در اینجا در گالری Taganka کار می کردم ، چهار تیم تغییر کرده اند. p>
– بهترین کدام بود؟ strong>
– مارینا بوشووا کارهای زیادی انجام داده است. برخی در طول زندگی به اندازه او در چهار سال کار نمی کنند. با او ، ما سرانجام تعمیراتی را در گالری من انجام دادیم ، آن را از یک نهاد معمولی شوروی به یک فضای طرفدار اروپا-آمریکایی تبدیل کردیم ، که مطابق با وظایف گالری است ، و این کشف نام های جدید در هنرهای زیبا است. چندین سال درخواست تعمیر کردم و مارینا بوشووا آمد و این کار را انجام داد. بنابراین ، چنین اخراج فوری برای من تعجب آور است. p>
– فوری … اما بوشووا برنامه های زیادی داشت ، او به سختی قصد داشت آنجا را ترک کند؟ strong>
– او مراحل مختلفی را در گالری ها تغییر شکل داد. و فهمیدم کجا می رویم. من البته بهترین استراتژی را برای گالری خود می دانم. در ماه آگوست ، فضای دوم را افتتاح کردیم ، این امکان را فراهم کرد ، به موازات یک نمایشگاه بزرگ از برنامه نمایشگاه برای یک سال ، تصاویر شخصی کوچک از هنرمندان جوان ایجاد کنیم. این یک پلت فرم آزمایشی است که در آن پروژه های مبتدی را به مبتدیان ارائه می دهیم. ما با بوشووا گفتگو کردیم که این سایت باید به یک استثنا تبدیل شود ، جایی که ما برنامه را برای دو یا سه ماه زودتر از موعد تصویب می کنیم و می توانیم نام های جدید را در برنامه دائماً در حال تغییر یک سایت کوچک جدید قرار دهیم. یعنی ما اکنون یک منطقه آزادی داریم ، جایی که هنرمندان را برای پروژه های روی صحنه بزرگ آماده می کنیم. اکنون نمی دانم آیا رهبری جدید از آزمایش ما پشتیبانی می کند یا خیر. بسیاری از بخشنامه های وزارت فرهنگ در متن ما به اندازه کافی مناسب نیستند ، و من و مارینا بدنبال مصالحه بودیم. p>
– آیا نگرانی هایی وجود دارد که ممکن است از سالن های نمایشگاه برای اجاره برخی از پروژه های دولتی که از بالا آغاز شده استفاده شود؟ strong>
– ما چنین تجربه ای داشتیم ، و این با بوشووا متوقف شد. دو سال پیش ، آنها شروع به ارسال نمایشگاه های سفارشی برای ما کردند ، به عنوان مثال ، در مورد تحولات معماری ساختمان های کلیسا. این همه عالی است ، اما حضور در چنین نمایشگاه هایی صفر است. اگر آنها تصمیم بگیرند از سالن های نمایشگاه برای حمایت از استراتژی دولت در زمینه فرهنگ استفاده کنند ، و این دقیقاً همان استراتژی بوروکراتیک است ، پس فکر می کنم رایج نخواهد شد. و بنابراین در شرایط قرنطینه ، قوانین پیچیده ای وجود دارد – هنگام خرید بلیط ، افراد باید تاریخ تولد خود را نشان دهند ، زیرا دانش آموزان و افراد بالای 65 سال اجازه ورود ندارند. همه اینها به رشد حضور کمک نمی کند. اما دو سال پیش ما نمایشگاه هایی را تجربه کرده ایم که با مشخصات منطقه و کادر آموزشی مطابقت ندارند. هر گالری دارای یک تیم است که با مجموعه هنرمندان خاص خود کار می کند و وظایفی را که توسط مردم محلی دیکته می شود انجام می دهد. شش سال است که به دنبال تعادل هستیم تا هم مخاطبان محلی به ما مراجعه کنند و هم افرادی که از مسکو هستند به گالری “اینجا در Taganka” بیایند. دو سال پیش ، وقتی هم محلی ها خوشحال می شوند و هم هنرمندان جوان به سمت ما جذب می شوند ، به فرمول خاصی رسیدیم. برای من شخصاً ، هر سناریوی بدبینانه ای که بتواند از بالا راه اندازی شود ، فاجعه آور نخواهد بود. من یک هنرمند تمرین کننده هستم و می توانم خودم را در جایی که درخواست می کنم ، پیدا کنم. تجربه من حاکی از آن است که ممکن است طی دو سال رهبری تغییر کند ، دقیقاً به همان اندازه غیر منتظره اکنون. همانطور که با مدیران قبلی بود. شاید این به سکویی برای مدیر جدید جوان تبدیل شود تا مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشد ، من نمی دانم. p>
در واقع ، چه چیزی در مورد مدیر جدید HVZ Ksenia Faresova شناخته شده است؟ خیلی کوچک. مسکویت از PRUE فارغ التحصیل شد. جی وی پلخانوف وی در مرکز دانشگاه فرانسه لئوناردو داوینچی تحصیل کرد. خود کسینیا در صفحه توئیتر خود درباره شغل خود به شرح زیر می نویسد: “فعالیت های اجتماعی ، روابط بین الملل ، سیاست جوانان ، خیریه ، فناوری های نوآورانه”. در صفحات شبکه های اجتماعی ، می توانید ردپایی از مشارکت وی در پروژه های مختلف در زمینه های فوق پیدا کنید ، اما ، ظاهرا ، در همه جا او در یک تیم کار می کند ، و نه در نقش های اول. درست است ، سال گذشته Ksenia Stanislavovna مدیر کل یک LLC خاص “لهجه” شد ، که سابقه آن در ثبت نام یکپارچه اشخاص حقوقی است. با این حال ، ما اثری از فعالیت های این سازمان پیدا نکردیم. او پیش از این هیچ موقعیت پیشرو دیگری نداشته است. درباره فعالیت های کسنیا فاروسووا در زمینه هنر چیزی مشخص نیست. p>