دیمیتری آستاراخان در مورد پشت صحنه سریال “قابهای قدیمی”

بر خلاف بسیاری از بازیگران ، دیمیتری خانانوویچ خوش شانس است که شخصیت هایی را که بازی می کند بازی کند. در حالی که آستاراخان موفق می شود در صفحه نمایش متفاوت باشد: پوشیدن لباس از دوره های مختلف در قاب ، تغییر شخصیت های مثبت به شخصیت های منفی … در این فصل ، این بازیگر همزمان وارد چندین کاراگاه شد ، از جمله “عکس های قدیمی” کانال NTV.

پروژه موفق بریتانیا “ترفندهای جدید” در مورد کار بخش پلیس های بازنشسته به مدت دوازده سال در بی بی سی ظاهر شد ، سپس اقتباس بلژیکی و اکنون روسی دریافت کرد. روسی ساختن لطیفه های انگلیسی کار ساده ای نیست و نویسندگان باید داستان های جدید و ذهنیت جدیدی را برای شخصیت های اصلی ارائه دهند که ماریا شوکشینا ، بوریس شوچرباکوف ، بوریس گالکین و دیمیتری آستراخان آنها را بازی می کنند. دیمیتری خانانوویچ در مصاحبه ای با MK ، درباره تیراندازی شدید ، بی مسئولیتی در مورد اقدام و تنبلی کارگردان صحبت کرد.

– در Old Shots احتمالاً عجیب ترین شخصیت را دارید – یک نابغه اوتیستیک که به مراقبت مداوم احتیاج دارد زیرا در زندگی روزمره درمانده است …

– شخصیت واقعاً دشوار است ، اما بازی در او بسیار جالب بود. من مثل کسی بازی نکرده ام و همین باعث جذابیت من شده است. بوریس لین من یک تحلیلگر درخشان و در عین حال مردی با عقده ها و هراس ها است ، به علاوه او دارای یک خانواده تأثیرگذار است. لین در خانه و محل کار متفاوت است ، اما کدام یک؟ یک نابغه دیوانه در این یا آن شرایط چه خواهد کرد؟ باید جواب این سوال را پیدا می کردم.

– آلن آرمسترانگ در نسخه اصلی شخصیت شما بازی می کند …

– یک هنرمند عالی که در فیلم ها ، تئاترها و نمایش های موزیکال بازی می کند. کل شرکت بازیگری آنها بسیار خوب است. خوب ، این انگلیسی ها هستند ، با مدرسه تئاتر معروف و سنت های عالی بازیگری در ترکیب درام و شوخ طبعی. همه ما با نگاه به بازیگرانی انتخاب شده ایم که در سریال اصلی بازی می کردند ، اما من از نوع هنرمندی مثل آلن آرمسترانگ نیستم و در آخر همه کارها را کمی متفاوت انجام دادم. البته ، هنگامی که به واقعیت های روسیه منتقل می شود ، تغییراتی ایجاد می شود. ما در مورد هوا مانند انگلیس صحبت نمی کنیم ، به جای ساندویچ با خیار یک ساندویچ با گل گوشتی داریم و به جای گلف – هاکی …

– در مجموعه ، ماریا شوکشینا ، بوریس شوچرباکوف ، بوریس گالکین شما را همراهی می کردند. آیا ستارگان به این بزرگی به راحتی در صحنه مجموعه یک زبان مشترک پیدا می کنند؟

– البته تفاوت های ظریف خودشان نیز وجود داشت و هرکسی به روش خود زبان مشترکی با یکدیگر پیدا کرد. اما همکاری با چنین همکاران باتجربه ای برای من بسیار جالب بود. و تیراندازی جالب و احساسی شد. لحظات شدید نیز وجود داشت: در یکی از صحنه ها روی میز پریدم تا زیرم خراب شود. تکرار غیرممکن است – در نتیجه ، این کنجکاوی وارد سریال شد.

– تجربه کارگردانی زیادی هم دارید که البته اگر بازیگر مجموعه هستید بهتر است به آن فکر نکنید. چگونه می توانید با توصیه های خود با وسوسه دوش گرفتن مدیران کنار بیایید؟

– البته وسوسه ها بسیار متفاوت است. اما وقتی به عنوان بازیگر با یک کارگردان کار می کنم ، اول از همه سعی می کنم بفهمم او چه چیزی از من می خواهد. و اگر به نظر من گزینه جالب تری وجود دارد ، آن را پنهان نمی کنم و پیشنهاداتی نمی دهم. اما فقط کارگردان باید ایده کلی را ببیند. اگر همه شروع به کشیدن در مسیر خود کنند ، پس از آن اتفاق خوبی نخواهد افتاد. بنابراین ما موافق هستیم. دو مدیر در این پروژه بودند كه بلوك های مختلفی را شلیك كردند و آنها به ما گوش دادند و ما هم به آنها گوش دادیم. ما به تفاهم رسیدیم.

– بازیگری شما می تواند به دو قسمت تقسیم شود. قبل از فیلم «ویسوتسکی. از زنده بودن شما متشکرم »شما هر از گاهی در قاب قرار می گرفتید و پس از انتشار این تصویر به طور مرتب از شما فیلم برداری می شود. آیا شروع به دعوت بیشتر کرده اید؟

– قبل از ویسوتسکی ، من می توانستم در برخی از اپیزودهای فیلمم بازی کنم. همانطور که می گویند ، یک امضا بگذارید ، نه بیشتر. و بعد از اینکه من نقش بزرگی را برای کارگردان دیگری بازی کردم ، مشخص شد که یک نتیجه موفقیت آمیز خاص وجود دارد. و رفقا در مغازه – مدیران – متوجه شدند که چنین هنرمندی دیمیتری آستراخان وجود دارد. پیشنهادات شروع شد. قبلاً فقط این کار را نمی کردم ، گرچه همیشه می دانستم چگونه به عنوان بازیگر بازی کنم. اما مدتی است که به یک سرگرمی دلپذیر تبدیل شده است: پخش فیلم در وقت آزاد از کار اصلی. من همیشه این کار را با لذت انجام می دهم.

– اگر فیلم “ویسوتسکی. از زنده بودن شما متشکرم »، بازیگران مشهور بسیاری در این فیلم حضور دارند که تصاویر کاملاً واضحی را بر روی صفحه نمایش مجسم کرده اند. با این وجود فیلم هم از نظر منتقدان و هم از نظر بینندگان عادی متحمل رنج های زیادی شد. فکر می کنید چرا این اتفاق افتاده است؟

– من در آنجا کارگردان نبودم ، بلکه بازیگر بودم و بنابراین فقط می توانم مسئول نقش خود باشم. این فیلم س someالات زیادی ایجاد کرد. من تا اینجا نمی توانم عینی باشم ، زیرا من مدافع چیزی هستم که بازی کردم و مجبور شدم این بار را با سایر اعضای تیم متحمل شوم. برای خودم از این فیلم و این نقش بسیار راضی هستم. زیرا او پیشنهاد گسترده ای را برای بازی در فیلم ها باز کرد.

– و شما با چنین پیشنهادهایی خوش شانس هستید. شما در یک نقش گیر نمی کنید – شما هم به درام ها و هم به کمدی ها دعوت می شوید. شخصاً دوست دارید چه چیزی را بازی کنید؟

– من وقتی بعضی از شورهای زندگی وجود دارد ، وقتی شخصیت دارای یک وضعیت دشوار و چشمگیر است ، آن را دوست دارم. شاید همه اینها به دلیل احساسی بودن من باشد ، اما من به عنوان یک کارگردان وقتی هنرمندان تند بازی می کنند آن را دوست دارم. من واقعاً دوست ندارم در یک قاب بی طرف باشم. در مورد نقش تثبیت شده ، این ناشی از تنبلی کارگردان ما است. وقتی کارگردان ها می ترسند کمی به کناری بروند و بازیگری را با ظرفیت متفاوت از آنچه در گذشته بود امتحان کنند. به عنوان مثال ، سریال محبوب آمریکایی “چگونه از مجازات قتل اجتناب کنیم” اکنون در جریان است. و ویولا دیویس ، بازیگر نقش اصلی ، ثابت می کند که یک بازیگر دراماتیک قدرتمند است. گرچه او در واقع از نمایش های کمدی است. و آشکار کردن خلق و خوی یک بازیگر ، دیدن او از طرف دیگر یک استعداد ویژه کارگردان است. فقط او می تواند بازیگران را به بازی در نقش های مختلف وادارد.

– چه چیزی برای شما دشوارتر است: کارگردان یا بازیگر بودن؟

– کارگردانی بسیار دشوارتر است. بازیگر یک حرفه کاملا غیر مسئولانه است. من سر وقت به صحنه می آیم و فقط در قبال خودم مسئول هستم. و اینکه آیا آنها وقت داشته اند تا صحنه های برنامه ریزی شده را فیلمبرداری کنند یا خیر – آیا همه اینها مشکلات کارگردان است. این بار کاملاً متفاوت است: برنامه ها ، مهلت های مقرون به صرفه ، هزینه های اضافی … برای یک ساعت فیلمبرداری اضافی به هنرمند پرداخت می شود و مسئولیت همه اینها به عهده کارگردان است.

– صنعت فیلم سازی محلی را در شرایط مختلف دیده اید. آنچه در سینما و مجموعه های تلویزیونی ما اتفاق می افتد اکنون باعث خوش بینی بسیاری از افراد می شود. نظر شما در این باره چیست؟

– دلایل خوش بینی را نیز می بینم. پروژه های بیشتری در حال فیلمبرداری هستند ، سیستم عامل های جدیدی برای نمایش آنها ظاهر می شوند. و هرچه فیلم های ژانرهای مختلف بیشتر فیلمبرداری شود ، تابو کمتر برای سازندگان سریال باقی می ماند (و سیستم عامل های دیجیتال در حال ظهور به رفع این نوع ممنوعیت ها کمک می کنند) ، این برای صنعت بهتر است. نکته اصلی مدیریت صحیح این آزادی ها است.

– سیستم عامل های دیجیتالی واقعاً فرصت های جدید و دقیقاً در طی یک بیماری همه گیر هستند. برای کسانی که نه به مشترکان بلکه به تماشاگران زنده از جمله در سالن های نمایش اعتماد دارند بسیار دشوارتر است. در زمینه “اقتصاد ویروسی” چه اتفاقی برای پروژه های تئاتر شما می افتد؟

– من به تازگی نمایش “بانوی یک روز” را در تئاتر ارتش روسیه منتشر کردم: آمریکای دهه سی ، لباس ها ، صحنه ها ، بسیاری از هنرمندان مشهور … ما قصد داشتیم نمایش را در ماه مارس منتشر کنیم اما شش ماه صبر کردیم و اکنون فقط می توانیم خزنده بفروشیم. و با نشستن از روی صندلی ، همه چیز بسیار بد است ، در درجه اول از نظر احساسی. هنوز هم ، مردم برای برداشت به تئاتر می روند و بیهوده نیست که از نظر تاریخی باید یک سالن کامل در اجرا وجود داشته باشد. اما ، البته ، ما امیدواریم که همه اینها به زودی از بین برود ، واکسن ظاهر شود و کارساز باشد.