EDB 50 میلیون دلار وام پشتیبانی بودجه

را ارائه داد

EDB برای حمایت از بودجه 50 میلیون دلار وام به تاجیکستان ارائه داد 3 نوامبر 2020 10:22 صبح

14 اوستا . Tj | 03.11.2020 | بانک توسعه اوراسیا (EDB) که مدیر صندوق ثبات و توسعه اوراسیا (EFSD) است وام مالی از صندوق به مبلغ 50 میلیون دلار به جمهوری تاجیکستان منتقل کرد.

همانطور که در وب سایت رسمی بانک گزارش شده ، وجوه تا 20 سال با مهلت حداکثر 10 سال با نرخ بهره ثابت 1٪ در سال ارائه می شود. در سال اول وام ، نرخ ترجیحی بیشتری خواهد داشت و 0.25٪ در سال خواهد بود.

خاطرنشان می شود که وام مالی از محل اعتبارات EFSD با هدف حمایت از بودجه تاجیکستان در مواجهه با عواقب منفی بیماری همه گیر COVID-19 انجام می شود.

“برنامه دولت و بانک ملی تاجیکستان برای مقابله با تأثیر COVID-19 بر اقتصاد ، بخش مالی و اجتماعی ، مندرج در درخواست مقامات کشور برای وام مالی ، علاوه بر اقدامات برای حمایت از سیستم مراقبت های بهداشتی و جمعیت ، اجرای سیاست های اقتصادی کلان محتاطانه ، از جمله کاهش هزینه های بودجه غیر اولویت دار به نفع هزینه های آموزش ، مراقبت های بهداشتی و حمایت اجتماعی از جمعیت در سال 2021 ، دنبال کردن یک سیاست پولی متعادل با هدف تحریک رشد اقتصادی در شرایط محدود کردن رشد قیمت به بیش از هدف و اطمینان از ثبات بخش مالی “، – پیام را می گوید.

به عنوان یک یادآوری ، اعضای EDB تاجیکستان ، ارمنستان ، بلاروس ، قزاقستان ، قرقیزستان و روسیه هستند.