اتحادیه اروپا “انتخابات” محلی کریمه و سواستوپل

را به رسمیت نمی شناسد

اتحادیه اروپا” انتخابات “محلی کریمه و سواستوپول را به رسمیت نمی شناسد 15 سپتامبر 2020 ، ساعت 11:52

Avesta.Tj | 09/15/2020 | اتحادیه اروپا عدم به رسمیت شناختن نتایج انتخابات محلی و منطقه ای را که توسط فدراسیون روسیه در 13 سپتامبر در کریمه اشغالی و سواستوپل برگزار شد ، اعلام کرد.

Ukrinform با اشاره به اظهارات نماینده اتحادیه اروپا ، متن آن در وب سایت سرویس اقدام خارجی اروپا منتشر شده است ، از این امر مطلع می شود.

“اتحادیه اروپا الحاق غیرقانونی کریمه و سواستوپول توسط فدراسیون روسیه را به رسمیت نمی شناسد و بنابراین برگزاری انتخابات در شبه جزیره کریمه را به رسمیت نمی شناسد. هر کسی که در رای گیری سازمان یافته روسیه در شبه جزیره کریمه انتخاب شود و ادعای نمایندگی کریمه و سواستوپل را داشته باشد ، توسط اتحادیه اروپا به عنوان نماینده این سرزمین ها که بخشی از اوکراین هستند ، شناخته نخواهد شد. اتحادیه اروپا در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین ثابت قدم است »، در بیانیه آمده است

همانطور که قبلاً گزارش شده بود ، در 13 سپتامبر ، انتخابات منطقه ای در روسیه به پایان رسید ، که برای اولین بار در تاریخ به بهانه مقابله با شیوع ویروس کرونا در طی سه روز برگزار شد. وزارت امور خارجه اوکراین اعتراض شدیدی به فدراسیون روسیه ابراز و سازمان غیرقانونی و برگزاری به اصطلاح “انتخابات” توسط فدراسیون روسیه در 13 سپتامبر سال 2020 در مناطق اشغال شده موقت جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپل را محکوم کرد.