اتحادیه اروپا نسبت به کوچک شدن فضای غیرنظامی در تاجیکستان

ابراز نگرانی کرد

صفحه اصلی / < span rel = "v: child" typeof = "v: Breadcrumb"> اخبار / خانه / اتحادیه اروپا نسبت به کاهش در فضاها در تاجیکستان

اتحادیه اروپا از کاهش فضای غیرنظامیان در تاجیکستان ابراز نگرانی می کند 13 نوامبر 2020 ، 13:08

اوستا Tj | 13.11.2020 | طیف گسترده ای از موضوعات حقوق بشر مانند مشارکت سیاسی ، آزادی تشکل ها ، آزادی بیان و آزادی مذهب و عقاید ، پیشگیری و ریشه کن کردن شکنجه و بدرفتاری و حقوق زنان توسط شرکت کنندگان مورد بحث قرار گرفت 12 دور اول گفتگوی حقوق بشر بین تاجیکستان و اتحادیه اروپا.

به گفته سرویس اقدام خارجی اروپا ، شرکت کنندگان در این گفتگو همچنین درباره پروژه های همکاری و همکاری دو جانبه در مجامع چند جانبه ، به ویژه در سیستم سازمان ملل بحث کردند.

اتحادیه اروپا از بحثهای مثبتی که بین تاجیکستان ، سازمانهای غیردولتی بین المللی و اتحادیه اروپا در مورد اصلاحات کیفری در حال انجام است استقبال کرد. شرکت کنندگان اولین مجمع تعزیرات را که اواخر سال گذشته در دوشنبه برگزار شد ، گام مهمی در جهت اصلاح همه جانبه سیستم تعزیرات در تاجیکستان دانستند. با این حال ، نگرانی در مورد ادامه شکنجه در مکانهای بازداشت و ضرورت محاکمه مرتکبان و بازپروری قربانیان مورد تأکید قرار گرفت. اتحادیه اروپا از تاجیکستان خواست تا تصمیمات سازمان ملل (UN) در مورد پرونده های فردی توسط کمیته حقوق بشر و کارگروه سازمان ملل در مورد بازداشت های خودسرانه ، به ویژه در مورد وکیل زندانی بزرگمهر یوروف را اجرا کند.

علیرغم برخی تحولات مثبت ، اتحادیه اروپا از کاهش فضای مدنی در تاجیکستان ، به ویژه در مورد آزادی بیان و آزادی تشکل ها ابراز نگرانی کرد. اتحادیه اروپا ضمن پایان دادن به عمل مسدود کردن وب سایت های خبرگزاری های مستقل ، از تاجیکستان خواست تا محیط باز و ایمنی را برای روزنامه نگاران مستقل تضمین کند.

توجه زیادی به حمایت از حقوق و توانمند سازی زنان و دختران ، و همچنین افزایش خطر خشونت بر اساس جنسیت شد. اتحادیه اروپا از مقامات خواسته است تا اقدامات بیشتری برای جرم انگاری خشونت خانگی انجام دهند. ابتکار “اشعه نور” اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد از دولت تاجیکستان در از بین بردن انواع خشونت علیه زنان و دختران حمایت خواهد کرد.

هیئت اتحادیه اروپا توسط آقای بوریس یاروشویچ ، رئیس واحد آسیای میانه سرویس اقدام خارجی اروپا اداره می شد. هیئت تاجیکستان توسط آقای عبدوجبور ساتورزودا ، رئیس دپارتمان حقوق بشر دفتر اجرایی رئیس جمهور تاجیکستان هدایت می شد. دور بعدی گفتگو در مورد حقوق بشر بین اتحادیه اروپا و تاجیکستان در سال 2021 برگزار می شود.