جلسه شورای ر Headسای کشورهای مستقل مشترک المنافع در قالب کنفرانس ویدئویی

برگزار می شود

جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در قالب کنفرانس ویدیویی برگزار می شود 5 نوامبر 2020 09:18 صبح

اوستا Tj | 05.11.2020 | سرویس مطبوعاتی کمیته اجرایی CIS گزارش داد در تاریخ 6 نوامبر سال 2020 ، جلسه شورای سران دولت های کشورهای مشترک المنافع در قالب کنفرانس ویدیویی تحت ریاست جمهوری ازبکستان برگزار می شود.

انتظار می رود که سران دولت در مورد موضوعات متقابل تعامل اقتصادی در کشورهای مشترک المنافع تبادل نظر کرده و درباره برنامه اقدام برای اجرای مرحله اول (2025-2021) از استراتژی توسعه اقتصادی CIS برای دوره تا 2030 بحث و تبادل نظر کنند.

بدون بحث ، برنامه ریزی شده است که در زمینه های مختلف فعالیت تعدادی از اسناد توافق شده قبلی امضا شود.

این شامل سه برنامه مربوط به همکاری در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی ، نوآوری و بهبود کیفیت زندگی جانبازان جنگی – شرکت کنندگان در درگیری های محلی و خانواده های آنها است.

قرار است دو توافق نامه تنظیم تعامل در زمینه حمل و نقل مرزی مواد رادیواکتیو و توسعه دیجیتال جامعه و همچنین دو مفهوم – همکاری و همکاری بین منطقه ای و فرامرزی در زمینه مهندسی کشاورزی – همراه با برنامه های عملیاتی برای اجرای آنها امضا شود.

علاوه بر این ، برنامه ریزی شده است که برنامه اقدام برای اجرای استراتژی تأمین امنیت حمل و نقل در سرزمین های کشورهای عضو CIS هنگام انجام ترافیک بین المللی برای دوره 2020-2020 و برنامه اقدامات اولویت دار در زمینه همکاری بشردوستانه کشورهای عضو CIS برای 2021-2022 را تصویب کند. سالها.

ما همچنین آماده امضای اسناد مربوط به توسعه سیستم های دفاع هوایی مشترک و کنترل و ارزیابی وضعیت تابش ، شیمیایی و بیولوژیکی وزارت دفاع کشورهای مشترک المنافع هستیم.

به طور سنتی ، اسناد بزرگی که برای امضای سران دولت پیشنهاد می شود ، مربوط به حمایت مالی از فعالیت های ارگان های کشورهای مشترک المنافع است.