چرا ماکارویچ پس از Grebenshchikov “کلمه دقیق” “M”

را تکرار کرد

با این حال ، در طی همه گیری ، نویسندگان اصلی گروه ، آندری ماکارویچ و الکساندر کوتیکوف ، وقت آزاد داشتند ، که نتیجه آن خیلی سریع بود مواد برای یک آلبوم کامل جمع آوری شد: طرح های موجود برای آهنگ های قبلاً ضبط شده نهایی و چندین اثر تازه خلق شد. به عنوان یک گیلاس در بالای کیک جشن جدید در روز چهارشنبه ، 11 نوامبر ، یک ویدیو از آهنگ “ما نزدیک هستیم” رونمایی شد ، که در این زمینه می تواند نوعی بیانیه ماموریت برای کل آلبوم باشد.

این ضبط که بیش از یک سال ادامه داشت ، می توانست انتخاب بسیار متنوعی از آهنگ ها را فراهم کند ، اما این اتفاق نیفتاد. احتمالاً تمام انتخاب های موسیقی آندره ماکارویچ ، جایی که پدرسالار راک به موسیقی جاز و فولک مشغول است ، و موارد دیگر ، به او اجازه می دهد تا هنگام آهنگسازی برای “ماشین” تعادل بین آزمایش و سنت را به دقت بررسی کند ، بنابراین آلبوم های گروه حداقل حداقل در این قرن ، تقریباً در یک صدای بسیار قابل تشخیص پایدار مانده اند.

این کیفیت نه تنها توسط طرفداران وفادار ، بلکه توسط مخاطبان گسترده تر نیز مورد توجه قرار می گیرد. T.N. آگاهی از نام تجاری ، مانند یک جزیره ثبات در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است ، از جمله دنیای موسیقی ، ارزش ویژه ای پیدا می کند و افراد نیازمند همیشه می دانند که اگر روح آنها نه تنها به راک اند رول خوب ، بلکه لمس اعتراف عالی با ادعای مسیحایی نیاز دارد به کدام آدرس مراجعه کنند. و خرد فلسفی خانگی. همه اینها نه تنها اصل آهنگهای “MV” را تشکیل می دهد ، بلکه همچنین شیوه خاصی است که در آن این آهنگها توسط جبهه و رهبر آندره ماکارویچ اجرا می شود. حتی گاهی این سوicion ظن وجود دارد که بدون این شیوه منحصر به فرد ، نمی توان کل جوهر “منزل” را به این اندازه قانع کننده و عمیق فاش کرد.

“در متر” از قوانین “ماشین زمان” مستثنی نیست ، که در این حالت فقط می تواند یک امتیاز بزرگ محسوب شود. همه این ده آهنگ ترکیبی ماهرانه از مشاهدات ، کنایه ، لبخندهای تلخ ، خوش بینی و درک از آنچه اتفاق می افتد و چگونه همه چیز پایان می یابد ، و همچنین یک سبک یکپارچه راک و فاقد افراط است ، اما از ملودی محروم نیستند. حال عمومی ، با تمام تفاوت های ارائه شده ، تا حدودی با احساساتی که بوریس گربنشچیکوف در آلبوم اخیر خود “Sign of Fire” گذاشت همخوانی دارد. افسانه های راک به اندازه کافی خرد دارند که صفرا را در جایی که همه چیز روشن است ، نگه دارند و نوری را در جایی مشاهده کنند که به نظر می رسد مدتهاست چیزی دیده نمی شود ، اما در عین حال بسیاری از موارد را با نام خاص خود صدا می کنند.

اعتماد به نفس و آرامشی که آهنگ های “نور نور را متولد می کند” و “دیوار” بر روی آن ساخته شده است ، در تضاد با “منطقه تاریک” است. بین این قطب های آلبوم از نظر فلسفی نگران کننده “باد بیدار می شود” وجود دارد. پرانرژی “همه کشتی هایی که امروز به خانه می آیند” – نوعی نسخه جدید “برای کسانی که در دریا هستند” ؛ به روشی دوستانه ، شماره هیپی “ترانه بخوان ، بخوان ، دالسینر” با صدای الکساندر کوتیکوف – یکی دیگر از علائم تجاری “خوب” “MV” که همیشه منتظر آن است. از گروه هایی که نیم قرن از فعالیت آنها می گذرد ، آنها بندرت انتظار آلبوم های درخشان را دارند ؛ تأیید کافی برای ادامه زندگی وجود دارد. اما در مورد آلبوم “در متر” ، اوضاع خیلی بهتر شده است. برخی از آهنگ ها قبلاً در میان موفقیت های طلایی کنسرت های MV کاملاً ریشه دوانده اند و این نشانگر قطعی پذیرش آنها توسط مردم است.

* * *

ZD با کمال میل کار جدید آندری ماکارویچ را تبریک گفت.

– آندری ، با تشکر برای یک آلبوم فوق العاده! با گزارش در مورد انتشار آن ، در صفحه خود در شبکه اجتماعی شکایت کردید که در روزهای خوب مشخص بود که چگونه موسیقی خود را برای شنوندگان به ارمغان بیاورید: تلویزیون ، رادیو ، ضبط ها. و حالا ، آنها می گویند ، همه چیز بسیار مجازی است …

– بله ، چنین احساساتی وجود دارد ، اگرچه همه چیز وجود خواهد داشت: هر دو CD و انشا willingالله ، کمی بعد روی وینیل قرار می گیرند. اما از طرف دیگر ، و این مهم است ، اکنون می توان آلبوم را در هر جایی بارگیری کرد و به آن گوش داد. در اصل ، این گزینه جدیدی نیست ، بنابراین ما از دیروز در واقعیت های جدیدی نبوده ایم و به طور کلی ، کاملاً به آنها عادت کرده ایم.

– علی رغم اینکه بعضی از آهنگ ها در طی همه گیر شدن نوشته شده اند ، حال و هوای کلی آلبوم بسیار مثبت است. اکنون منبع خوش بینی در زندگی و موسیقی برای شما چیست؟

– ساده ترین الگوی: اگر امروز بد است ، پس فردا خوب خواهد بود. به نظر من به نوعی لازم است از این مرحله پیش بروید.

– خرد پایان ناپذیری که خوش بینی ابدی را تضمین می کند …

– بله ، هیچ چیز ابدی نیست. این هم خواهد گذشت …

– کار بر روی آلبوم و آهنگ ها در متن همه گیر چگونه انجام شد؟ در بزرگنمایی تمرین می کنید؟ طرح ها را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید؟ سرعت ضبط با استانداردهای Time Machine چقدر سریع بود؟

– اگر همه آهنگ من بود ، سعی کردم آن را به نوعی از کشور هدایت کنم که بتواند برای نوازندگان نمایش داده شود. اگر موسیقی توسط کوتیکوف وجود داشت – تعداد کمی از این آهنگ ها وجود دارد – در ابتدا او یک ملودی را از طریق تلفن برای من ارسال کرد. اگر او من را روشن کرد ، سپس من متن شعر را نوشتم ، سپس او به من آمد و ما در حال حاضر در دو گیتار به چگونگی نواختن آن و نحوه کار با آن رسیدیم ، یک فرم ارائه دادیم و سپس برای یک تمرین دور هم جمع شدیم. در استودیو ما همه چیز را خیلی سریع ضبط کردیم ، زیرا ، می دانید ، بچه ها در حال حاضر بزرگسال هستند و درک متقابل بین نوازندگان بسیار خوب است. ما مدت ها فقط با یک آهنگ نشسته بودیم ، زیرا کوتیکوف می خواست آن را یک آهنگ ارکسترال بسازد ، و من واقعاً می خواستم آن را مینیمالیستی کنم. خوب ، خدا را شکر ، ما دو نسخه را ضبط کردیم ، گوش دادیم ، و سپس سانیا گفت که ، ظاهرا ، من حق داشتم.

– به هر حال ، از بین بسیاری از افراد خلاق اکنون باید بشنویم که همه گیری از نظر خلاقیت حتی یک زمان بسیار مثمر ثمر است و اکنون آنها مزایای بزرگی را در این ریتم جدید زندگی پیدا می کنند.

– انسان چنان وحشی است که به همه چیز عادت می کند. من ، البته ، خیلی دلم برای دنیا تنگ شده است ، دلم برای سفرها ، تورها ، سفرها تنگ شده است. همه چیزهای دیگر کاملاً مناسب من است. اما عدم وجود موارد فوق یک ضرر جدی است. آن احیای زندگی کنسرت ، که در اوایل پاییز اتفاق افتاد ، دوباره متناسب و آغاز می شود. برخی از کنسرت هایی که همه ما به همان ترتیب برگزار شده ایم ، آخر هفته گذشته آنها موفق به بازی در اودسا ، کی یف شدند و از روز دوشنبه ، اوکراین دوباره به دلیل رویدادها بسته است. بنابراین روی پله های قطار در حال حرکت پریدیم.

– یک آواز کاملاً تاریک در آلبوم وجود دارد – “Zone”. چه چیزی در تصویرسازی او تأثیرگذار بود؟ ظاهراً ، این تغییر روحیه آگاهانه است: از پرتوهای امید و خوش بینی آهنگ های دیگر به رحم حقیقت؟ مانند ، ما در اینجا به شما اطمینان خاطر دادیم ، اما در واقع همه چیز بسیار بد و ناامیدانه است و نیازی به جستجوی یک دانه خوب در بد نیست؟

– بله ، در واقع ، اما در اینجا چیز بد از بد کشف شد. مثل این است که با ادوارد رادزینسکی ، وقتی با او کار کردیم ، با مشارکت او فیلم ساختیم ، او گفت: “بیایید درباره راسپوتین فیلم بسازیم.” می گویم: “صبر کنید ، دو سال پیش یک سریال کامل درباره راسپوتین وجود داشت.” وی پاسخ داد: “اکنون من مفهوم دیگری دارم.” بنابراین چیزی مشابه اینجا وجود دارد.

– آلبوم “In the Meter” از نظر خلق و خوی تا حدودی شبیه آلبوم اخیر “Aquarium” “Sign of Fire” است – به این معنا که هم شما و هم BG سعی در یافتن مناظر تاریک زندگی روسیه در زمان حاضر دارند رنگهای روشن هستند و به وضوح روی خوش بینی ایدئولوژیک شرط می بندند. شما حتی از یک همکار نقل قول می کنید که از واژه گزنده (مترادف نزدیک “کیسه باد”) ، عبارت “بیرون برو ، بابل” استفاده کرد. آیا این تمایل به تأکید بر اشتراک دیدگاه ها با Grebenshchikov است؟ آلبوم “نشانه آتش” را به طور کلی چگونه دوست داشتید؟

– اول ، یک آلبوم خوب. ثانیا ، من به طور کلی در کاری که بوریا انجام می دهد بسیار خوب هستم. در مورد بابل – من آهنگ را گوش کردم و فهمیدم که در مورد این موضوع نظرات خودم را دارم. بنابراین این کاملا سلامتی رفیقانه است … علاوه بر این ، بوریا کلمه ای دقیق (در “m”) پیدا کرد که فقط مورد استفاده قرار گرفت ، اکنون فقط آن را نامیده می شود.

– سلام و احوالپرسی رفیقانه بسیار زیبا ظاهر شد ، لازم به ذکر است. فکر می کنید نتیجه متقابل BG دنبال شود؟

– فکر می کنم پشتش زنگ نزنه.

– در طول مدتی که “ماشین زمان” رکوردهایی را منتشر می کند ، مسخ های قابل توجهی با زبان روسی اتفاق افتاده است. بعنوان یک نویسنده ، بعضی اوقات از اصطلاحات مدرن استفاده می کنید: در یکی از آهنگهای آلبوم ، فعل “mine” ، عامیانه وبلاگ نویسی مانند “غرق شدن برای هر چیزی”. احساس شما در مورد زبان روسی جدید چیست؟ کدام اصطلاحات را بیشتر دوست دارید: زمان هیپی یا بلاگر؟

– زبان یک موجود زنده است. چه بخواهیم و چه نخواهیم ، بدون توجه به اینکه چیزی را دوست داریم یا نه ، هنوز تغییر می کند. اساساً ، من فقط یک چیز را دوست ندارم: اینکه مردم در مقابل چشمان ما به طرز عظیم بیسوادی بی سواد شده اند. و نه تنها اینترنت ، بلکه در حال حاضر نسخه های چاپی کاملاً آرام و با خطاهای دستوری وحشتناک می نویسند ، این دیگر کسی را شگفت زده نمی کند. گوینده ها با بی سوادی با استفاده از موارد صحبت می کنند. این توهین آمیز است. و کلمات جدید ظاهر می شوند زیرا پدیده های جدید ظاهر می شوند. هیچ مفهومی از “استخراج” وجود نداشت – و هیچ کس فکر نمی کرد تا زمانی که خود پدیده بوجود آید ، چیزی بنامد.

– حتی در ترانه “روزی جهان زیر ما خم خواهد شد” شما در مورد تغییر سبک موسیقی به سرعت تغییر می دهید: “زیر عصبانیت بیرون بیایید” ، “سوپرباس های بزرگ را تحت تأثیر قرار دهید”. حالا هیپ هاپ مسلط است. آیا صحیح است که آن را سنگ روسی جدید بنامیم ، همانطور که بعضی اوقات منتقدان می گویند؟

– من در مورد آنچه شما “مد به سرعت در حال تغییر” می نامیدید آرامش بیشتری پیدا کردم. من مثل یک یهودی قدیمی هستم ، شما می دانید: یک کنیسه وجود دارد که من به آن می روم ، و یک کنیسه وجود دارد که من به آن نمی روم. همین. من نمی دانم آنجا چه خبر است ، بدون آن خوب هستم و احساس خوبی دارم. و من چه کسی ، چه کسی ، چگونه و چه چیزی را صدا می کند ، اهمیتی نمی دهم. همچنین غیر جالب. راک جدید روسی ، نه جدید … از نظر موسیقی یک پدیده کاملاً متفاوت است. اگر به طریقی به من چسبیده باشد ، احتمالاً من بیشتر آگاه می شوم و سپس با صلاحیت می گویم که آیا این به آنچه ما راک می نامیم ارتباط دارد یا نه. و چون من را گیر نمی آورد ، چرا وقت زندگی ام را برای این داستان تلف می کنم؟

– با در نظر گرفتن ادای احترام به “ماشین ها را پارک نکن” ، این گروه شش آلبوم استودیویی را در قرن جدید منتشر کرده است: از “مکانی که نور وجود دارد” در سال 2001 تا جدیدترین “در متر”. هر آلبوم ویژگی های خاص خود را دارد ، اما همه آنها با دقت و کیفیت مناسب متمایز می شوند. با این حال ، ماشین زمان (Time Machine) که در استودیوی Abbey Road Studios لندن ثبت شده است ، احتمالاً بلندپروازانه ترین موردی است که به حقیقت پیوسته است. این تجربه را پس از 13 سال چگونه ارزیابی می کنید. آیا این بازی ارزش شمع را داشت؟

– چقدر ارزش دارد! ما تجربه ای را کسب کرده ایم که می دانید کلامی نیست. من مدرسه بهتری از کار در این استودیو نمی دانم. نوعی نقطه شروع به نظر می رسد ، یک سطح جهانی بالا ، که می توان از آن شمرد ، زیرا بعید به نظر می رسد که خوب شود.

– ظاهراً از این تجربه در کارهای بعدی استفاده شده است؟

– خوب ، ما همچنین تسلط بر این آلبوم “In the Meter” را در جاده ابی انجام دادیم ، زیرا آنها در آنجا این کار را بسیار خوب انجام می دهند. اگرچه آلبوم فقط مسترینگ نیست ، ضبط خوبی نیز دارد و من متواضعانه عمل نمی کنم ، اجرای بسیار مناسبی دارد. همچنین ، می دانید ، نیازی به برداشتن نیست.

– صدای تمیز و آواز پر سر و صدا حتی زیر سوال نمی رود! و هیچ فکری برای کوچک شمردن محاسن آشکار نبود! همه آلبوم های Time Machine شامل آهنگ هایی هستند که با شرکت های دلپذیر ، موهای بلند ، شلوار جین روشن و پیراهن های روشن مرتبط هستند. آیا می توانیم بگوییم که دوره هیپی ها همچنان به طریقی یا روش دیگر همه شما را در “ماشین زمان” الهام می دهند؟

– در هر صورت ، نوعی نگرش به زندگی ، نگرش به جهان – بله. این بسیار مثبت بود و البته همه ما آن را داریم.

– ظاهراً این فلسفه همچنین حاوی پیام اصلی ایدئولوژیک جدیدترین آلبوم است ، وقتی حتی در تاریک ترین تاریکی همیشه و با پشتکار نور و راه خروج را می بینید؟

– بسیار ممکن است. من به نوعی در این زمینه وارد درون نگری نمی شوم. از خارج ، شما احتمالاً بهتر می دانید.