ستاره شناسان هندی کهکشان ستاره ای را در فاصله 9.3 میلیارد سال نوری

کشف کرده اند

ستاره شناسان هندی کهکشان ستاره ای را در فاصله 9.3 میلیارد سال نوری کشف کرده اند 2 سپتامبر 2020 ، ساعت 16:16

Avesta.Tj | 02.09.2020 | به عنوان یک موفقیت برجسته در ماموریت های فضایی ، گروهی از ستاره شناسان هندی یکی از دورترین کهکشان های ستاره ای جهان را کشف کرده اند. اعتقاد بر این است که 9.3 میلیارد سال نوری از زمین فاصله دارد و به یک دستاورد مهم در ماموریت های فضایی تبدیل شده است.

وزیر امور خارجه جیتندرا سینگ گفت که باعث افتخار است که اولین رصدخانه فضایی با طول موج چندگانه هند ، AstroSat ، نور ماورا بنفش را از یک کهکشان که 9.3 میلیارد سال نوری از زمین فاصله دارد ، تشخیص داده است. كهكشاني به نام AUDFs01 توسط گروهي از اخترشناسان به رهبري دكتر كناك ساها از مركز بين دانشگاهي اخترشناسي و اخترفيزيك (IUCAA) در پونا كشف شد.

اهمیت و منحصر به فرد بودن این کشف اصلی را می توان با این واقعیت قضاوت کرد که گزارش آن در مجله بین المللی برجسته NatureAstronomy ، منتشر شده در انگلیس منتشر شده است. AstroSat / UVIT هند توانست این نتیجه منحصر به فرد را بدست آورد زیرا صدای پس زمینه در ردیاب UVIT بسیار کمتر از تلسکوپ فضایی هابل ناسا است.

سینگ به دانشمندان فضانورد هندی تبریک گفت که یک بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که توانایی های فناوری فضایی هند به سطح برجسته ای رسیده است ، در مقایسه با جایی که دانشمندان ما اکنون نکات و افکار خود را به دانشمندان فضایی ارائه می دهند سایر نقاط جهان. وضوح مکانی عالی و حساسیت بالا ادای احترام به تلاش سخت تیم اصلی دانشمندان UVIT برای بیش از یک دهه است ، به گفته پروفسور شیام تاندون.

در همین حال ، ناسا از این کشف به عنوان تلاشی برای کمک به درک بیشتر بشریت استقبال کرد. فلیشیا چو ، افسر ارتباطات ناسا به ANI گفت: “ناسا به محققان کشف هیجان انگیز آنها را تبریک می گوید.”

ژو همچنین اضافه کرد: “علم یک کار مشترک در سراسر جهان است ، و چنین اکتشافاتی به بشریت کمک می کند تا درک بهتری از کجا آمده ، به کجا می رویم و تنها هستیم.”