نوآوری پرداخت دیجیتال در هند

نوآوری پرداخت دیجیتال در هند 10 سپتامبر 2020 ، ساعت 13:01

Avesta.Tj | 09/10/2020 | انجام سریع پرداخت های مرزی با موانع سنگینی همراه است. اما پیشرفت در هند نشانگر راه حل های امیدوار کننده است.

در سال 2016 ، هند UnifiedPaymentsInterface (UPI) را راه اندازی کرد ، یک برنامه تلفن همراه که پرداخت های فوری و کم هزینه داخلی را فراهم می کند. این مجموعه دقت کافی در مورد مشتریان موسسه مالی را با قدرت انتشار دیجیتال سیستم عامل های فن آوری ترکیب می کند.

معماری این سیستم ، که توسط شرکت ملی پرداخت هندوستان توسعه یافته است ، فرصت های آینده ای را برای ارائه پرداخت های بی مرز مرزی برای مشاغل کوچک و حواله های بین المللی فراهم می کند. شرکت های فناوری مالی (یا fintech) می توانند در سطح پایه و بدون نیاز به افتتاح حساب کار کنند. و هیچ مانعی برای ورود وجود ندارد ، و باعث می شود UPI در دسترس بازیکنان بزرگی مانند آمازون ، فیس بوک و گوگل و همچنین سیستم عامل های پرداخت داخلی مانند PhonePe و Paytm قرار گیرد. بیش از 150 بانک و بیش از بیست ارائه دهنده شخص ثالث در حال حاضر فعالیت می کنند.

راه اندازی جداگانه BharatQR در سال 2016 ، که بارکد های 2D مشترک (یا کدهای QR) برای کیف پول های الکترونیکی و کارتهای الکترونیکی AmericanExpress ، Mastercard ، RuPay و Visa تولید می کند ، شبکه ای از تجار ارزان قیمت را در هند ایجاد کرده است. استفاده از UPI همراه با کد QR مشترک منجر به انجام تقریباً 1.5 میلیارد تراکنش در ماه شده است.

هند در خط مقدم نوآوری در پرداخت

است

هند در خط مقدم نوآوری در پرداخت ها است ، اگرچه سایر کشورها و مناطق برنامه های جدیدی را برای خود به اجرا درآورده اند. تعدادی از کشورهای آفریقایی ، از جمله کنیا و غنا ، از برنامه های تلفن همراه بسیار استفاده می کنند ، اما این سیستم عامل ها با چالش های همکاری پذیری روبرو هستند. تقاضای فزاینده برای پرداخت های فوری ، اتحادیه اروپا را به راه اندازی سرویس TARGET InstantPaymentSettlement در نوامبر 2018 سوق داده است. در ایالات متحده ، فدرال رزرو کار در FedNow را شروع کرده است ، یک سیستم پرداخت در زمان واقعی که امیدوار است در سال 2023 یا 2024 راه اندازی شود.

یک چارچوب جهانی مشترک و مجموعه ای از قوانین به ویژه برای کسب و کارهای کوچک و میلیون ها مهاجر سود خواهد داشت

از آنجا که کشورهای مختلف رویکردهای مختلفی را در مورد پرداخت فوری در پیش می گیرند ، نیاز به یک استاندارد پرداخت استاندارد و تجربه مصرف کننده آشکار شده است. یک چارچوب مشترک جهانی و مجموعه ای از قوانین برای منافع خاص کسب و کارهای کوچک و میلیون ها مهاجر مفید خواهد بود. با تخمین 653 میلیارد دلار حواله بین المللی در سال 2019 و هزینه متوسط ​​ارسال 200 دلار با 6.8 درصد ، سیستم چندپاره فعلی خسارات سنگینی را متحمل می شود. اما اگر از طریق همکاری جهانی توسعه یابد ، یک ساختار UPI مانند با استانداردها و پروتکل های پیام رسانی مشترک می تواند به اطمینان از پرداخت فوری و کم هزینه در مرزها کمک کند.

راجش بانسال