واسیلیف ، مورخ مد ، مجموعه ای از گلدوزی ها را در موزه تروپینین

به مدت دو ماه و نیم ، در دیوارهای موزه می توانید نقاشی های گلدوزی شده ، صفحه شومینه ، پنکه ، کیف پول ، کیف و ظروف جوهر را ببینید. و همچنین وسایل گلدوزی زیبا و تزئینی ، گلدوزی با مروارید ، مهره و مهره های شیشه ای.

تصاویر در فضای نمایشگاه “گلدوزی عتیقه” جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. به عنوان مثال ، اثر “یعقوب از مرگ پسر دلبندش یوسف یاد می گیرد” ، که سنگ نگاره های معروف در نیمه دوم قرن نوزدهم را از نقاشی نقاش فرانسوی چارلز آنتوان کویپل با موضوع کتاب مقدس تکرار می کند. چنین سنگ نگاره هایی اغلب در کتاب مقدس مصور چاپ می شد.

“بنیانگذار موزه ما ، مجموعه دار شوروی ، فلیکس ویشنفسکی ، نه تنها نقاشی ها ، بلکه منبت کاری های منجوق دوزی ، گلدوزی ، عتیقه را نیز جمع آوری کرد. ما بسیار خوشحالیم که آثار نفیس هنرهای تزئینی و کاربردی را از بودجه موزه تروپینین به مردم ارائه می دهیم ، و برای ما لذت ویژه ای است که در این پروژه با یکی از مجموعه داران برجسته زمان خود ، الکساندر واسیلیف ، مورخ مد ، همکاری می کنیم. “مدیر موزه اولگا ژوراولوا گفت.

الكساندر واسیلیف در بین مخاطبان گسترده به عنوان یك كارشناس مدرن مد شناخته می شود كه هر روز صبح به دوازده زن تماشاگر تلویزیونی مشاوره منطقی می دهد. اما تعداد کمی از عشق والای واسیلیف به لباس های تاریخی و وسایل صنایع دستی اطلاع دارند.

“من به عنوان یک مجموعه دار ، خیلی زود شروع به جمع آوری گلدوزی کردم. حتی در سنین نسبتاً جوانی ، صفحه های گلدوزی شده شومینه ، بالش ، نقاشی ، کیف پول ، کیف پول ، کتاب های توپی ، نگهدارنده فنجان ، کیف دستی ، غزل و ظروف شیشه ای توجه من را به خود جلب کرد … امروز وسایل گلدوزی شده قسمت عمده ای از مجموعه من را تشکیل می دهد که خود تقریباً نیم میلیون قطعه لباس و لوازم جانبی “، – می گوید واسیلیف.

او نه تنها در شکل گیری تخصصی نمایشگاه شرکت فعال داشت ، بلکه چندین نمایشگاه منحصر به فرد از مجموعه خود را در اختیار موزه قرار داد. به عنوان مثال ، تصویری گلدوزی شده از الكساندر اول.

بازدید کنندگان از نمایشگاه می توانند از تنوع و مهارت زنان سوزن دوز قرن های مختلف لذت ببرند. آنها همچنین جزئیات جالب تاریخی را در مورد خود گلدوزی یاد خواهند گرفت. به عنوان مثال ، این قدیمی ترین شکل هنر کاربردی است و از شرق منشأ گرفته است. و اگر در مورد زمان نزدیکتر به خودمان و گلدوزی های ظریف و ظریف معمول صحبت کنیم ، پس ظهور آن را در روسیه در قرون 18 – 19 مدیون بیزانس هستیم.

متأسفانه ، واقعیتهای فعلی کوفی مجبور شده اند بازدیدکنندگان مسن را برای رفتن به موزه ها محدود کنند. اما این نمایشگاه تا 17 ژانویه 2021 ادامه خواهد داشت. و این هنوز امید بازدید از نمایشگاه را برای همه باقی می گذارد.