کابینه وزیران اوکراین در حال آماده سازی لوایح مربوط به دوره انتقالی بازگشت سرزمین های اشغالی

کابینه وزیران اوکراین در حال آماده سازی لایحه هایی برای یک دوره انتقالی برای بازگشت سرزمین های اشغالی است 22 سپتامبر 2020 ، ساعت 11:51

Avesta.Tj | 09/22/2020 | کابینه وزیران اوکراین در حال تهیه بسته ای از لوایح مربوط به دوره به اصطلاح انتقالی برای سرزمین های موقتاً اشغال شده از جمله عدالت انتقالی است.

معاون نخست وزیر – اولكسی رضنیكف ، وزیر ادغام مجدد سرزمینهای اشغالی موقت اوكراين ، در اين باره از روي آنتن شبکه تلویزیونی اوکراین 24 صحبت کرد ، گزارش Ukrinform.

“ما در حال آماده سازی بسته ای از لوایح مربوط به دوره گذار هستیم. من از پارلمان خواهش می کنم که (بسته ای از لوایح – ویرایش) را پیشاپیش تصویب کند ، که شامل قوانینی درباره عدالت انتقالی خواهد بود. “

به گفته این مقام مسئول ، این لوایح به شهروندانی که در سرزمین های موقتاً اشغال شده زندگی می کنند پاسخی می دهد: “که آنها نباید از بازگشت اوکراین رسمی به این مناطق ترسیده باشند”.

“فقط کسانی که خیانتکار هستند ، که مرتکب جنایات جنگی ، نسل کشی ، (جنایات – ویرایش شده) علیه بشریت شده اند ، بهتر است که فرار کنند ، زیرا آنها نه تنها مطابق با قوانین اوکراین ، بلکه همچنین با کنوانسیون های بین المللی ، “Reznikov گفت.

معاون نخست وزیر همچنین اطمینان داد که نباید از واژه “عفو” ترسید.

“باید عفو وجود داشته باشد ، عفو به طور مداوم اعمال می شود. ما 260 درگیری را که در سیاره زمین رخ داده است بررسی می کنیم و هر بار دولت رسمی بخشودگی را اعمال می کند. اما ، البته ، این در مورد جنایتکاران جنگی ، غارتگران ، روانگردان ها و غیره صدق نمی کند – Reznikov اضافه کرد.

پیش از این گزارش شده بود که رئیس دفتر رئیس جمهور آندری یرماک معتقد است که اوکراین می تواند به صلح و بازگشت سرزمین های اشغالی تا پایان سال جاری برسد.

به گفته وی ، هیچ انتخاباتی در ORDLO “با تهدید اسلحه” انجام نخواهد شد ، آنها در صورت کنترل مرزها برگزار می شوند. همچنین امکان نظارت بر همکاری با نهادهای بین المللی را فراهم می کند.