قزاقستان از ورود خارجی ها بدون آزمون منفی COVID-19

خودداری کرد

قزاقستان از پذیرش بیگانگان بدون آزمایش منفی COVID-19 خودداری کرد 6 اکتبر 2020 ، ساعت 12:06 بعدازظهر

Avesta.Tj | 06.10.2020 | از تاریخ 6 اکتبر ، تمام مسافران خارجی که به قزاقستان می رسند باید آزمایش PCR منفی را برای ویروس کرونا انجام دهند.

همانطور که توسط “فرگانا” گزارش شده است ، این را پزشک ارشد بهداشت قزاقستان در حمل و نقل Sadvakas Baigabulov اظهار داشت. گواهی ، به گفته وی ، سه روز معتبر است.

همانطور که پزشک ارشد بهداشت Almaty Zhandarbek Bekshin در جلسه توجیهی آنلاین امروز توضیح داد ، مقامات قبلاً تمام پروازهایی را که از خارج از کشور می رسند “ثبت کرده اند – بدون نتایج آزمایش خارجی ها اجازه ورود به هواپیما را ندارند.

وی افزود که هنگام ورود به قزاقستان ، برای همه مسافران دمای هوا اندازه گیری می شود. اگر کسی نرخ بالاتری داشته باشد ، به بخش انزوا واحد پزشکی فرودگاه اعزام می شود. بکشین همچنین اشاره کرد که برای خارجیانی که تحت آزمایش PCR مکرر در خاک قزاقستان قرار می گیرند و همچنین در صورت لزوم مراقبت های عفونی را ارائه می دهند ، رایگان خواهد بود.

شهروندان جمهوری ، اگر بدون گواهی عدم وجود COVID-19 به خانه برسند ، در بیمارستان های موقت مستقر می شوند و در آنجا آزمایش رایگان می کنند. نتایج آن ظرف دو روز آماده خواهد شد.

پیش از این ، چنین اقداماتی فقط برای کسانی معتبر بود که از کشورهایی با وضعیت اپیدمیولوژیکی نامطلوب آمده باشند. اکنون آزمایشات منفی از همه خارجیانی که به جمهوری وارد می شوند (صرف نظر از اینکه به آنجا وارد شده اند – با قطار ، اتومبیل ، حمل و نقل دریایی یا هواپیما) لازم است.

از 5 اکتبر ، بیش از 141.8 هزار مورد COVID-19 و ذات الریه ناشی از جامعه در قزاقستان ثبت شده است. تعداد قربانیان عفونت ویروس کرونا از بیش از 2 هزار نفر گذشته است. مقامات اطمینان می دهند که وضعیت اپیدمیولوژیک در جمهوری پایدار است. با تشدید کنترل در مرزهای خارجی ، آنها به تدریج قرنطینه را در داخل کشور تضعیف می کنند. بنابراین ، از 6 اکتبر ، تئاترها در آلماتی افتتاح می شوند و ساعات کار شستشوی ماشین و ایستگاه های خدمات تمدید می شود.