چگونه مینکین حقیقت را نجات می دهد – 2

بیشتر اوقات ، نویسنده MK که از عطش عدالت خسته شده است ، به سادگی علت و نتیجه را برمی گرداند. بنابراین ، او می نویسد که من ، در تئاتر ، “آزرده” شدم. واختانگوف به دلیل اینکه نمایشنامه من “بچه در شیر” در سال 2015 از کارنامه حذف شد ، به انتقاد افسارگسیخته از تیم خلاق با شکوه شتافت. در واقع ، همه چیز برعکس اتفاق افتاد.

برای اولین بار ، با فرض اینکه ظاهراً مدیر هنری ریماس تومیناس علاقه مند به روسیه مدرن نیست ، من در زمستان 2011 در رابطه با نمایش برتر “باد در صنوبرها” در برنامه “زمینه” ، که در آن زمان در کانال “فرهنگ” بود ، ابراز کردم. ” رسوایی فوق العاده ای بود ، زیرا تومیناس یکی از “دست نخورده ها” است. و مطالبی که محکومیت فوت و فن روسی بازیگری در نمایش “یوجین اونگین” است ، مدتها قبل از تصمیم وزارت فرهنگ در سال 2014 برای تصاحب تئاتر در Literaturnaya Gazeta منتشر شد. روبن سیمونوف “واختانگوویتها”. این به راحتی توسط پرونده LH تأیید می شود.

بنابراین این من نبودم که امتیازات را تسویه می کردم ، برعکس ، من بخاطر انتقاد مجازات شدم ، من و تماشاگران که بسیار علاقه مند به “بز” بودند ، 556 بار بازی کردیم ، از جمله در صحنه واختانگوف. اقتصاد مینکین ادعا می کند که او ده بار وانگین را دیده و هیچ ژستی روس هراسی در آنجا مشاهده نکرده است. شاید. توجه تماشاگران انتخابی است. من نه تنها شوخی های روس هراسی ، بلکه ضد یهود را نیز می بینم. تفاوت را احساس کنید!

من همچنین تئاتر را سرزنش کردم. واختنگوف به دلیل عدم حضور نمایشنامه های معاصر روسی در کارنامه ، که این صحنه قبلاً برای آن مشهور بود. اگر من یک کارگردان برجسته لیتوانیایی علاقه مند به نمایش معاصر روسیه به عنوان بازتابی از زندگی کشورمان نیستیم ، آیا او باید رئیس تئاتر دانشگاهی روسیه باشد؟ از یک کارگردان مهمان استقبال می شود ، اما مدیر هنری یک موضوع کاملاً متفاوت است. به هر حال ، ژست ناشایست از Onegin حذف شد و یک نمایش مدرن روسی در صحنه های کوچک واختانگوف قرار گرفت. که سوال دیگری است. معلوم شد انتقاد من جواب داده است؟ اگر انصاف داشته باشم ، می گویم که ال جی فقط Tuminas را سرزنش نکرد. نه به عنوان مثال ، داور ما از نمایش کولاژ جنجالی “اسکله” بسیار استقبال کرد. اما ، من می ترسم ، استاد ستایش را گزارش نمی دهد.

بعلاوه ، اقتصاددان مینکین افسانه دیگری را به خوانندگان نابغه می گوید: آنها می گویند ، وزیر فرهنگ وقت V. مدینسکی از مدیر تئاتر خواستار شد. واختانگوو کروک برای نگه داشتن “بچه” در رپرتوار ، اما او به همین دلیل ساده خواست که پلیاکوف نویسنده اقتباس صحنه ای رمان “دیوار” اثر V. مدینسکی است. محتمل؟ در نگاه اول ، کاملا. اما درباره چه نوع صحنه پردازی صحبت می کنیم؟ درباره ی یکی از تئاترهای مالی؟ اما توسط کارگردان V. Beilis نوشته شده است. روی پوستر است. در تئاتر اسمولنسک ، نویسنده محلی M. Paramonova نویسنده نمایشنامه براساس رمان “دیوار” شد. این نیز روی پوستر است. زنگ از کجا می آید؟ بگذارید توضیح دهم: تاتیانا واسیلیوانا دورونینا نمایشی را كه وی. مدینسكی به تئاتر هنری مسكو به نام گوركی فرستاده بود ، به عنوان نویسنده تئاتر ، برای بررسی به من داد و من پاسخ دادم كه می تواند نمایش تاریخی و قهرمانانه خوبی برای جوانان ایجاد كند ، اما این مواد باید با تئاتر هنری مسكو سازگار شود. چه کسی شرط می بندد. والری بلیاکوویچ دعوت شد. اما ، به سختی شروع به کار کرد ، متأسفانه ، او درگذشت ، و پروژه انجام نشد.

اما چرا V. Medinsky با K. Krok تماس گرفت ، من هم نمی فهمم. به طور کلی ، مدیر هنری رپرتوار را در تئاتر تعیین می کند. اما وزیر تصمیم گرفت با مدیر صحبت کند. دلیل واضح است: در آستانه ولادیمیر روستیسلاوویچ به “سیمونوویت” های جذب شده وعده داد که بهترین بازی های آنها در کارنامه “واختانگوویت ها” باقی خواهد ماند. از نظر همه ، “بچه” بهترین بود ، اما کروک کینه توز ، که تولید را ندیده بود ، پندهای وزیر را رد کرد. خوب ، منبع اداری قدرتمند در اینجا کجاست؟ همه این شرایط ، من بیش از یک بار به طور مفصل در نشریاتی شرح داده ام که مینکین ، اقتصاددان ، به وفور از آنها نقل می کند ، اما فقط آن قسمت هایی است که در نسخه اتهامی او جای می گیرد. فکر می کنم آنچه از دیدگاه اخلاق روزنامه نگاری خوانده می شود برای همه روشن است.

در وسط متن حماسی مینکینو ، ناگهان به نظرم رسید که پدرسالار مطبوعات جوانان تصمیم گرفت از دنیای رویاهای متهم کننده به خاک واقعیت برگردد. بله ، در واقع ، در ژانویه 2018 ، MK یک تحقیق خطاب به من منتشر کرد که توسط هنرمندان مردمی واختانگوف و کارگردان Krok که به آنها پیوسته بود ، امضا شد. نامه (کپی – به وزیر) ، من به شما گزارش می دهم ، عجیب ، به نوعی شلخته و توهین آمیز. شک ندارم که هنرمندان عامیانه متن را بدون خواندن تحت فشار قرار می دادند ، در غیر این صورت اشتباهات را اصلاح می کردند.

بلافاصله پاسخی نوشتم ، آن را در وب سایت خود قرار دادم و برای MK ارسال کردم ، اما پس از آن پس گرفتم. چرا؟ من از طرف دولت ریاست جمهوری تماسی گرفتم و متقاعد کننده از من خواستند که جواب را در یک روزنامه محبوب منتشر نکنم. و من موافقت کردم کاملاً عمدی تا این مرحله ، مینکین حوادث نزدیک به واقعیت را بیان می کند ، اما خسته نمی شود ، اما با قلم دندانه دار من را خشمگین می کند. اما سپس “اقتصاد حقیقت” سخت دوباره آغاز می شود. و نکته این است که از من خواسته شد جواب را پس بگیرم ، زیرا یک وضعیت نسبتاً مضحک ایجاد شد. امضا کنندگان: V. Etush ، S. Makovetskiy ، E. Knyazev ، K. Krok ، و همچنین خودم – مخاطب عصبانیت آنها – همه ما معتمد V. Putin بودیم. مبارزات انتخاباتی به طور جدی و به طور ناگهانی آغاز شد – درگیری در اردوگاه “ارتش ریاست جمهوری”! موافقم ، به نوعی مضحک است …

روز بعد K. Krok ، E. Knyazev و نویسنده این خطوط خود را در یک فرش واقع در یک دفتر نسبتاً مرتفع در میدان قدیمی ، روی فرش یافتند ، جایی که “واختانگوویها” ، به عنوان آغازگر مشاجره ، با نجابت وارد آن شدند. من ، با این حال ، بیش از حد. پس از جنجال و نزاع ، برای مدت مبارزات انتخاباتی پیمان عدم تعرض منعقد شد. و در اینجا این س arال مطرح می شود: چرا مینكین ، اقتصاددان ، این “مصاحبه” را در دولت ریاست جمهوری به عنوان میوه تخیل بیمارگونه من اعلام می كند؟ اما من واقع گرا هستم ، نه یک خیال. همانطور که بود – و من می نویسم. حدس می زنم این منطق اینجا باشد. انتخابات در گذشته است ، همه ترجیحات و هویج دریافت شده است ، و یک بار دیگر اقتصاددان مینکین مراقب بود که وفاداری مقوی معتمدان خود به دولت را یادآوری نکند. نه در یک محیط هوشمند! شما هرگز نمی دانید چه؟ آنها می توانند به “باران” سرزنش کنند. آنها اجازه اقامت نخواهند داد. و بلاروس نیز پیش چشمان من است … اتفاقاً ، تمام این داستان با جزئیات و بدون شوخ طبعی شرح داده شده است. به هر حال ، من در آنجا هستم ، كاملاً نامه واختانگوويت ها و پاسخ خود را به آنها نقل مي كنم. مقاله “قلمرو سازش ناپذیری” را می توان در وب سایت من و در کتاب “چرا شما استاد فرهنگ” ، که اخیراً منتشر شده است ، و همچنین در وب سایت MK خوانده شده است.

و اکنون مهمترین “اقتصاد” مینکین ، که کاملاً فراموش کرده بود برای خوانندگان توضیح دهد که من نه به عنوان یک شخص آزرده خصوصی بلکه به نمایندگی از انجمن ملی نمایشنامه نویسان (NAD) به مناسبت بسیار مشخصی به سازمان های اجرای قانون مراجعه کردم: مدیر تئاتر. واختانگف كروك از پرداخت هزینه به نمایشنامه نویس نادژدا پتوشكینا خودداری كرد و این امتناع غیرقانونی را با اظهارات توهین آمیز در مطبوعات و وب همراه كرد. NAD به جای همکار خود ایستاد ، اما کروک به معنای واقعی کلمه در برابر شاکیان خندید. نمایش های من در بسیاری از سالن های تئاتر به روی صحنه می رود و من مجبورم با مدیران موسسات سرگرمی ارتباط برقرار کنم. در بیشتر موارد آنها افراد شایسته و قابل مذاکره هستند. اما کریل ایگورویچ ، به گفته بلینسکی ، نوعی “پدیده فلج اخلاقی” است. خوب ، جنگ مانند جنگ است. در میان نمایشنامه نویسان در NAD وکلای باتجربه ای وجود دارد ، آنها درگیر شدند و در همان زمان اسناد وب سایت تئاتر را تجزیه و تحلیل کردند و وحشت کردند. خوب ، بهتر بود که کروک با روشی دوستانه از پتوشکینا جدا شود …

چرا درخواست NAD از کمیته تحقیق اینقدر خشمگین خانه دار مینکین شد؟ آیا MK به جنگ همان عدالت نمی پردازد؟ چرا او از امضای من روی بیانیه اینقدر هیجان زده بود؟ من رئیس یک انجمن خلاق هستم – باید امضا کنم. بله ، من می دانستم که به دنبال چه چیزی هستم و “واردات لیبرال” ما را به دنبال چه نوع هابوبی می کشد ، اما به همین دلیل ما NAD را ایجاد کردیم تا از منافع نمایشنامه نویسان در برابر “کلاهبرداران” محافظت کنیم. حیف است که در چنین شرایطی خودتان ناخواسته به یک “کروکوبور” تبدیل می شوید. اما هیچ کاری نمی توانید در این مورد انجام دهید. و بیهوده است که اقتصاددان مینکین به اخلاق متوسل می شود. اخلاق وی در عمل معلوم می شود هوتنتوت است ، زیرا همه به یاد می آورند که چگونه خود کروک در اینترنت به هنرمند خلق فدراسیون روسیه S. Vragova که تحت عنوان وی به عنوان پست کار می کرد ، تمسخر می کرد. او به دروغ به بی نظمی های مالی متهم شد و در بحبوحه ی کروک ، از تئاتر مدرن که تقریباً سی سال ایجاد کرد و اداره می کرد ، اخراج شد. در واقع ، وی به دلیل انتقاد آشکار از رئیس سابق پایتخت در صفحات LG مجازات شد. اثبات بی دلیل بودن اتهامات از چندین دادگاه طول کشید. کروک عذرخواهی کرد؟ فکر نمی کردم.

و روزنامه نگاران صادق مینکین ، بلان ، ماکسیموف کجا بودند؟ چرا آنها خشمگین نیستند و تقاضا نمی کنند که اداره فرهنگ مسکو فوراً وراگووا را در موقعیت خود بازگرداند ، و به تئاتر زادگاه خود بازگردد؟ عاشق حقیقت ما ادعا می کند که “پلیاكف می خواهد تئاتر واختانگوف را روسی و اعزام كند.” خوب ، من از توهم با عظمت رنج نمی برم و می فهمم: برای چنین شاهکاری ، حداقل جان کرونشتات لازم است. اما چرا وقتی این گروه کر با صدای بلند تصمیم گرفتند تئاتر هنری مسکو را به نام گورکی “روسی و ارسال کنند” ساکت بمانند ، هنرمند مردم ، تاتیانا دورونینا را به طور ناخوشایند با کمک E. بویاکوف از تئاتر بیرون بکشند. چرا آنها یک کلمه ننوشتند ، چرا سرکشی نکردند؟ از این گذشته ، تئاتر واقع گرایانه Doronin اکنون نابود شده ، رپرتوار مورد علاقه تماشاگران از بین رفته است و به جای آن خوشه ای بی چهره با اولین نمایش های ناموفق ظاهر شده است. خوب ، صدایی بده! نه ، آنها ساکت هستند ، دوستداران حقیقت! عجیب است که O. Belan و A. Maksimov ، همزمان من را محکوم می کنند و در دفاع از Kroc صحبت می کنند ، کلمات به کلمه همان حقه های نویسنده اقتصادی MK را تکرار می کنند. ظاهراً آنها به دنبال منبع مشترکی از اطلاعات هستند.

خوب ، آخرین چیز. مینکین برای اینکه سرانجام مرا به عنوان “یک فرد غیراخلاقی” ناخن بکشد ، از “بد اخلاق” استناد می کند ، از نظر او ، صحنه ای از اولین اقدام کمدی من “همو ارکتوس” است ، و طبق روش خود فراموش می کند توضیح دهد که این نمایش در مورد فروپاشی اخلاقی “تبادل همسران ” درست است که انصراف در عمل دوم است. اما بهتر است یک بار ببینید. من همه را در 24 اکتبر به تئاتر طنز دعوت می کنم تا چهارصدمین اجرای “همو ارکتوس” را که پانزده سال است در این صحنه است ، داشته باشد. من مینکین رو هم دعوت می کنم شاید در آستانه 80 سالگی در او ، مانند شخصیت من کوشلکوف ، چیزی زیر پرده حرکت کند که بدون آن روزنامه نگاران دیگر با آرامش و سودآوری مدیریت می کنند. وجدان.