دفتر رئیس جمهور لهستان: در کیف ، دودا و زلنسکی یک استراتژی مهم عملیاتی

را اتخاذ خواهند کرد

دفتر رئیس جمهور لهستان: در کیف ، دودا و زلنسکی یک استراتژی مهم عمل را اتخاذ می کنند 12 اکتبر 2020 ، ساعت 16:48

Avesta.Tj | 10/12/2020 | روسای جمهور اوکراین و لهستان ولدیمیر زلنسکی و آندره دودا روز دوشنبه اعلامیه مهمی را در مورد استراتژی اقدام در زمینه های مختلف از جمله همکاری های امنیتی و اقتصادی در کیف امضا می کنند.

این گزارش در گزارش جلسات رسانه ای در کیف توسط رئیس کابینه رئیس جمهور لهستان Krzysztof Szczerski ، گزارش Ukrinform.

“روسای جمهور یک اعلامیه سیاسی بسیار مهم را اتخاذ می کنند که خلاصه و بازنگری تمام مهمترین جهات در روابط دو جانبه ، هم در زمینه امنیت ، وضعیت اقتصادی و هم در امور اقلیت های ملی در هر دو کشور و مسائل تاریخی است.” / شچرسکی >

به گفته وی ، این “یک سند بسیار مهم است که به طور جامع برای سالهای آینده استراتژی و اهداف کلی سیاست لهستان و اوکراین ، روابط لهستان و اوکراین را در زمینه های مختلف توصیف می کند.”

وی خاطرنشان کرد که توافق نامه ای نیز روز دوشنبه در کیف امضا خواهد شد که مربوط به دسترسی شرکت نفت و گاز دولتی لهستان PGNiG به خصوصی سازی در بخشهای انرژی و گاز اوکراین خواهد بود.

همانطور که گزارش شد ، روز دوشنبه ، دودا یک سبد نمادین با سنبله گندم در یادبود قربانیان هولودومور در اوکراین در سالهای 1932-1933 قرار خواهد داد ، و همچنین یک شمع را در نزدیکی صلیب قهرمانان صد آسمانی روشن می کند. سپس دودا با رئیس جمهور اوکراین ولدیمیر زلنسکی ، رئیس رادای Verkhovna دیمیتری رازومکوف و نخست وزیر دنیس شمیگال دیدار می کند. این گفتگوها به روابط دو جانبه ، آرزوهای یورو-آتلانتیک اوکراین و همچنین مسائل امنیتی در منطقه ، به ویژه اوضاع در شرق اوکراین و بلاروس مربوط خواهد شد. موضوعات تاریخی نیز موضوع گفتگوها خواهد بود. به ویژه ، روسای م theسسات حافظه ملی دو کشور آنتون دروبوویچ و یاروسلاو شارک در کیف گفتگو خواهند کرد.

در پایتخت اوکراین ، دودا همچنین در رونمایی از بنای یادبود افسانه “همبستگی” ، آنا والنتینوویچ ، قومی اوکراینی ، در قلمرو سفارت لهستان شرکت خواهد کرد.

همانطور که اوکرین فرم گزارش داد ، سفر سه روزه رئیس جمهور لهستان عصر روز یکشنبه با بازدید از ذخیره گاه تاریخی و یادبود “Bykivnia Graves” آغاز شد. وی در آنجا با گرامیداشت یاد و خاطره افسران لهستانی در هشتادمین سالگرد جنایت کاتین ، از برادری اسلحه ای لهستانی-اوکراینی در 1920 در جنگ ورشو علیه بلشویک ها یادآوری کرد ، توجه به تجاوزات روسیه را جلب کرد و تأکید کرد که باید تمامیت ارضی اوکراین احیا شود. p>

در روز سوم این دیدار ، سه شنبه 13 اکتبر ، دودا از اودسا بازدید می کند ، جایی که توافق نامه همکاری بین بنادر اودسا و گدانسک امضا می شود.