چین در رشد شاخص اعتماد مصرف کننده جهان را رهبری می کند

چین در رشد شاخص اعتماد به نفس مصرف کننده جهان را رهبری می کند

19 اوت 2020 ، 17:00

Avesta.Tj | 08/19/2020 | طبق مطالعه ای که در 17 اوت توسط شرکت تحقیقاتی بین المللی ایپسوس منتشر شد ، اعتماد جهانی مصرف کننده از سقوط در ژوئن سال جاری بهبود یافته است.

براساس Renmin Ribao ، در بین 24 کشور حاضر در این تحقیق ، چین با 72.9 در رتبه اول قرار گرفته است.

در تاریخ 18 اوت ، بای مینگ ، معاون بخش تحقیقات بازار بین المللی پژوهشگاه بین المللی تجارت و همکاری های اقتصادی تحت وزارت تجارت چین ، در مصاحبه ای با روزنامه Huangqiu Shibao خاطرنشان کرد که این داده ها مطابق با وضعیت واقعی بهبود اقتصادی در کشور است ، یک نتیجه مشترک است. برای مقابله با بیماری همه گیر و از سرگیری تولید کار کنید.

طبق تحقیقات Ipsos ، در ماه آگوست شاخص اطمینان جهانی مصرف کننده 41.4 ، 0.5 درصد بیشتر از رقم ژوئیه بود. در این ماه ، این شاخص در هفت کشور با 1.5 امتیاز یا بیشتر افزایش یافته ، چین در رده اول با افزایش 3.2 قرار داشت و در ادامه لهستان ، ترکیه ، برزیل ، روسیه ، ایتالیا و سوئد قرار گرفتند.

با توجه به بهبود مصرف در چین ، یک متخصص در صنعت اوراق بهادار در تاریخ 18 اوت در مصاحبه با روزنامه Huangqiu Shibao خاطرنشان کرد: به دنبال بازگشت اقتصاد به حالت عادی پس از وقوع اپیدمی ، پتانسیل PRC به عنوان بزرگترین بازار مصرف کننده در جهان باقی مانده است. به گسترش خود ادامه می دهد.

نتایج بررسی Ipsos نیز مطابق با آخرین داده های رسمی از چین است. براساس شاخص های اقتصادی که توسط دفتر ملی آمار جمهوری خلق چین منتشر شده است ، کل فروش خرده فروشی کالاهای مصرفی در ماه ژوئیه با 1.1 درصد کاهش یافته و با افت 0.7 درصدی در روز کاهش یافته است. در میان آنها ، خرده فروشی کالاها 0.2٪ افزایش یافته است و این امر برای اولین بار در سال جاری از منفی به مثبت منتقل شده است. فروش آنلاین ، آموزش آنلاین و خدمات مراقبت های بهداشتی در حال افزایش است. خرده فروشی آنلاین کالاهای فیزیکی از ژانویه تا ژوئیه 15.7٪ افزایش یافته است ، که سرعت رشد از ژانویه تا ژوئن شتاب می یابد. همه این شاخص ها نشان می دهد که تقاضای داخلی چین به تدریج در حال بهبود است. علاوه بر این ، روند مطلوبی در داده های مربوط به سرمایه گذاری و اشتغال در PRC در ماه ژوئیه مشاهده می شود.

براساس تحلیل های بای مینگ ، اساساً برای اطمینان از اعتماد به نفس مصرف كننده ، قبل از هر چیز ، كنترل مؤثر همه گیر انواع جدیدی از كروناویروس بود. علیرغم موجهای جدید ویروس در شهرهای انفرادی ، اقدامات سریع و مؤثر توسط دولت ها در سطوح مختلف و همچنین حذف سریع اثر آنها باعث افزایش اعتماد به نفس مصرف کننده شده است.
علاوه بر این ، چین در حال ترویج تعدادی از اقدامات پشتیبانی تثبیت اشتغال است ، که همچنین پایه درآمد و انتظارات پایدار مصرف را فراهم می کند. می توان گفت که مصرف بازتاب توسعه اقتصادی چین است.