چین یک وسیله پرتاب قابل استفاده مجدد با قابلیت برخاست و فرود

ایجاد خواهد کرد

ایجاد خواهد کرد

چین برای تولید یک وسیله پرتاب قابل استفاده مجدد که قابلیت برخاست و فرود عمودی را داشته باشد 5 نوامبر 2020 ساعت 4:34 بعدازظهر

اوستا Tj | 05.11.2020 | طبق گفته شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) در تاریخ 4 نوامبر ، انتظار می رود که تا سال 2025 PRC اولین وسیله پرتاب قابل استفاده مجدد را که برای برخاست و فرود عمودی مناسب است ، تولید کند. بنابراین ، چین در فن آوری پرواز و فرود عمودی و در استفاده مجدد از وسایل پرتاب دستیابی به موفقیت گسترده خواهد داشت.

این اظهارات اخیراً توسط رئیس هیئت مدیره CASC وو یانشنگ در مجمع سطح بالای چنگدو در زمینه استراتژیهای مهندسی بین المللی ، علوم و فناوری در هوا فضا و ناوبری گزارش شده است.

وی همچنین خاطرنشان كرد كه روشنفكری پروازها در حال حاضر به یك جهت مهم و قابل اطمینان برای توسعه وسایل نقلیه پرتاب تبدیل شده است. پیش بینی می شود که دوره وسایل نقلیه پرتاب هوشمند از سال 2035 آغاز شود. به لطف فعال سازی فن آوری های هوشمند ، وسایل نقلیه پرتابگر توانایی درک ، مطالعه و سازگاری با محیط را خواهند داشت ، بنابراین از کارآیی ، قابلیت اطمینان بالا و انطباق با وظایف پیچیده در فضای بیرونی و فراتر از آن اطمینان حاصل می کنند. این فناوری به یکی از پایه های محکم برای ایجاد یک قدرت فضایی قوی تبدیل خواهد شد.

پیش از این ، CASC همچنین گفته بود كه مدل به روز شده خودرو پرتاب Changzheng-8 خلا the ظرفیت پرتاب و استفاده مجدد از وسایل پرتاب را پر خواهد كرد. Changzheng-8 برای برخاست عمودی و فرود عمودی سازگار خواهد بود. بنابراین ، توسعه جدید این فناوری ها باعث کاهش هزینه راه اندازی ، افزایش رقابت در بازار می شود.

طی چند سال گذشته ، چین به طور مداوم آزمایش های مناسب در استفاده مجدد از وسایل پرتاب را انجام داده است.