– مرگ الكساندر الكساندروویچ ، ساشا برای من غیر منتظره است. من همدردی خود را با خانواده اش ، مادر ناتالیا نیکولاونا ابراز می کنم – می گوید بلوننکو. – من ساشا را به یاد می آورم که کوچک بود. پدر او ، الكساندر فیلیپوویچ ودرنیكف ، خواننده برجسته اپرا ، در Akademgorodok ، پشت پرخوشكوو ، در كنار خانه ای كه Sviridov اجاره كرد ، دارای یك خانه بود. p>
ساشا به من گفت که او فقط با سویریدوف آشنا نبوده و مثل یک پدر با او رفتار می کرد ، اما او با موسیقی سویریدوف پرورش یافته بود و او را کاملا می شناخت. با این حال ، تبلیغ کننده اصلی موسیقی سویریدوف هنوز الکساندر فیلیپوویچ بود که به عنوان مجری درخشان عاشقانه های گئورگی واسیلیویچ در حافظه ماند. p>
من ساشا را در راس ارکستر فیلارمونیک روسیه به یاد می آورم. او در آنجا Sviridov را اجرا کرد. کارهای سنتی او ، به عنوان مثال ، “طوفان برف” و “زمان به جلو!” سپس به تئاتر بولشوی رفت و در آنجا رپرتوار اپرا را آموخت. در سال 2015 ، به مناسبت صد سالگی سویریدوف ، تئاتر بولشوی کنسرتی را ترتیب داد که در آن ساشا پاتتیک را رهبری می کرد. p>
– سبک رهبری او را چگونه توصیف می کنید؟ strong>
– علاوه بر این واقعیت که ساشا یک رهبر ارکستر فوق العاده و حرفه ای بود ، او همچنین یک موسیقی دان نیز هست. روش او نسبتاً سختگیرانه و محدود است. او به جلوه های بیرونی متوسل نشد ، اما کاملاً فرم را شنید و توانست لهجه های معنایی اصلی را در کار نشان دهد. از آنجا که او در خانواده یک تکنواز تئاتر Bolshoi بزرگ شده بود ، با پدرش به تمرین رفت ، همانطور که می گویند ، در تئاتر زندگی می کرد ، او کاملاً درک می کرد که چگونه خوانندگان را همراهی کند ، نه آنها را خرد کند. از این نظر ، او حس کاملاً پیشرفته ای از گروه داشت. فکر می کنم به همین دلیل خوانندگان اپرا او را دوست داشتند ، زیرا آنها همیشه از یک رهبر ارکستر ظریف قدردانی می کنند. البته رفتن ساشا نه تنها برای من ، بلکه برای هنر ما نیز ضرر بزرگی است. p>