کرونا ویروس جان ایلیا اپلباوم ، رئیس تئاتر سایه

را گرفت

کمتر از یک روز قبل از عزیمت ، دختر ایلیا اپلباوم و بازیگر و کارگردان تئاتر” سایه “مایا کراسنوپولسکایا – مارتا – هرکسی که می تواند ساعت 21 تجارت را ترک کند و از پدرش که در مراقبت های ویژه در شرایط وخیمی به سر می برد ، بخواهد به ما بازگردد. اکنون فیلمسازان و چهره های نمایشی اغلب با چنین تماس هایی می دوند و معتقدند که نماز موجب صرفه جویی می شود. این بار اینطور نبود. کمتر از یک روز بعد ، ایلیا اپلباوم از بین رفته بود.

چندی پیش ، وقتی ما در انزوا از خود بودیم ، او در یک گفتگوی مجازی با دوستداران تئاتر ، که توسط اتحادیه کارگران تئاتر برگزار شد ، شرکت کرد. وقتی از او س askedال شد که بعد از همه گیری تئاتر و زندگی ما به طور کلی چگونه تغییر خواهد کرد ، ایلیا پاسخ داد: “تئاتر تغییر نخواهد کرد. زندگی تغییر خواهد کرد. همه اینها به زودی می گذرد. امیدوارم نوع همه گیری نباشد که بشریت را تغییر دهد. ” او گفت که همه گیری مردم را متحد کرد ، آنها شروع به حمایت از یکدیگر کردند. این از یک طرف است. از طرف دیگر ، همه ما یک به یک می نشینیم ، اما او تمام زندگی خود را تنها و با اختراع اجراهای غیرمعمول خود تنها گذراند.

از نظر خود ایلیا اپلباوم ، زندگی به طرز چشمگیری به دلیل همه گیری تغییر کرد و به یک مرگ نابهنگام تبدیل شد ، و این آخرین بار آنلاین بود که می توانستیم او را زنده و پر از برنامه ببینیم. اما تئاتر آنلاین می شود ، او تئاتر را در نظر نمی گیرد.

ایلیا اپلباوم از اوایل دهه 1990 شروع به کار در تئاتر کرد و یک آماتور مطلق بود. و آنها ، همانطور که می دانید ، می توانند نفس تازه ای برای هر کسب و کاری وارد کنند. ایلیا از این واقعیت که مدرسه تئاتر پشت سر خود نداشت شرمسار نبود. یک بار برای ورود به مدرسه هنر صنعتی استروگانف به مسکو آمدم. از بچگی اصلاً نمی دانستم تئاتر چیست. فقط در سالهای بزرگسالی در دهه 1980 وارد آنجا شدم و ایده ها متولد شدند. او با تئاتر سایه شروع به کار کرد ، از این رو تئاتر خانوادگی کوچکش نام گرفت. چرا از سایه؟ بله ، زیرا این تئاتر هنرمندی است که او داشته است. در سال 1990 ، او به همراه همسرش مایا ، که در تئاتر سایه مسکو ملاقات کرد ، سایه خود را واقع در یک خانه قدیمی مسکو در نزدیکی تئاتر ارتش روسیه ترتیب داد. تمام مدت كنار او ماشینی بود كه روی آن نوشته شده بود: “تئاتر سلطنتی بزرگ لیلیكان”. این نام در زمان ایجاد پروژه “تور تئاتر Lilikan مردمی بزرگ سلطنتی آکادمیک در روسیه” متولد شد. لیلیکان یک مردم کوچک خیالی است که در یک جزیره دور زندگی می کند. رهگذران عادی همیشه در نزدیکی اتومبیل غیرمعمول و در نزدیکی تئاتر متوقف می شدند كه بنرهای غیرمعمول به صورت دوره ای بر روی آن آویزان بودند. چند سال پیش این صحبت وجود داشت که سایه ها در آستانه اختصاص اتاق جدیدی هستند که در این مکان محدود است ، اما همه چیز در حد اهداف باقی ماند.

استادان برجسته آناتولی واسیلیف ، پیوتر فومنکو ، تونینو گوئرا ، سرگئی یورسکی در تئاتر کوچک آن به صحنه رفته اند. نیکولای تسیسکاریدزه در فیلم “مرگ پولیفیموس” بازی کرد ، که نه تنها باید رقصید ، بلکه پوره های عروسکی را نیز هدایت کند ، زیرا شخص دیگری نمی توانست در صحنه کوچک جای بگیرد.

اخیراً ، ایلیا اپلباوم شیفته “تئاتر خیال” شده است. این یک پروژه کودکانه نیست ، برای بزرگسالان (16+) است و براساس خواندن همزمان با سرعت بالا همراه با سر و صدا و موسیقی تنظیم می شود ، که درام را تنظیم می کند. “تئاتر تخیل. Anthology 1-2 ”قرار بود در ماه آوریل در جشنواره هارلکوین نمایش داده شود ، اما از همه گیری جلوگیری کرد.

ایلیا اپلباوم نمایش های خود را به عنوان یک شعبده باز اختراع کرد ، و سپس آنها را مانند یک جواهرساز ماهر مجسم کرد. به نظر می رسید که لفتی می تواند کک را کفش کند. درختان کرملین ، که او نصب کرد ، خاطرات کودکان را برای زندگی حفظ کرد.