کریمه ، دونباس و اصلاحات: زلنسکی و دودا یک بیانیه مشترک

صادر کردند

کریمه ، دونباس و اصلاحات: زلنسکی و دودا بیانیه مشترکی ارائه دادند 13 اکتبر 2020 10:25 صبح

Avesta.Tj | 10/08/2020 | روسای جمهور اوکراین ، ولدیمیر زلنسکی و جمهوری لهستان ، آندره دودا بر اهمیت روابط دو جانبه اوکراین و لهستان که دارای ویژگی یک مشارکت استراتژیک هستند ، تأکید کردند.

به گفته اوکرین فرم ، این در بیانیه مشترک آنها در وب سایت رئیس دولت اوکراین منتشر شده است.

“ما اراده خود را برای توسعه همه جانبه آنها به نفع جوامع و اقتصادهای خود ابراز می داریم. ما توافق می کنیم که بیماری همه گیر ویروس کرونا به طور قابل توجهی نظم جهانی و منطقه ای را تحت تأثیر قرار داده است. ما بر لزوم تقویت همکاری بین المللی برای غلبه بر چالش ها و تهدیدهای جدید تأکید می کنیم. ”

سران کشورها ضمن تأکید بر پایان دادن به اشغال غیرقانونی جمهوری خودمختار کریمه و ادامه تجاوزات در دونباس ، بر احترام اوکراین و جمهوری لهستان به قوانین بین المللی و اصول اساسی روابط بین الملل تمرکز کردند.

طرفین جنایات علیه بشریت ، به ویژه جنایاتی که بر اساس نفرت انجام شده باشد را به هیچ وجه قابل توجیه نمی دانند و اهمیت احترام به یاد قربانیان بی گناه درگیری ها و سرکوب های سیاسی قرن بیستم را تشخیص دادند.

روسای جمهور اوکراین و لهستان اقدامات هتک حرمت علیه آثار فرهنگی اوکراین و مکانهای حافظه در لهستان و بناهای فرهنگی و اماکن یادبود لهستان در اوکراین را محکوم کردند و همچنین از مقامات مربوطه خواستند که از آنها مراقبت صحیح کنند.

“ما بر اهمیت تعهدات بین المللی و موافقت نامه های دو جانبه بر اهمیت حمایت از حقوق اقلیت های ملی در اوکراین و جمهوری لهستان ، به ویژه در زمینه آموزش تأکید می کنیم. مبانی عملکرد مدارس اقلیت لهستانی در اوکراین و مدارس اقلیت اوکراینی در لهستان با توافق نامه ای بین دولت های ما به طور جداگانه تنظیم می شود. “سران کشورها اشاره کردند.

زلنسکی و دودا همچنین قصد تعامل دو کشور برای تعمیق روابط بین اوکراین و اتحادیه اروپا در مورد اصول همکاری و ادغام اقتصادی عمیق را تأیید کردند و نتایج بیست و دومین اجلاس اوکراین و اتحادیه اروپا را که در 6 اکتبر سال جاری برگزار شد ارزیابی کردند. p>

طرف اوکراینی ثابت بودن روند دولت در قبال اجرای مجموعه ای از اصلاحات جاه طلبانه ، تقویت حاکمیت قانون و غلبه بر فساد و طرف لهستانی را تأیید کرد – آمادگی خود را برای ارائه حمایت بیشتر از اصلاحات سیستمی در اوکراین.

طرفین همچنین بر اهمیت همکاری اقتصادی سودمند متقابل به منظور استفاده کامل از فرصت های ارائه شده توسط بازارهای اوکراین و لهستان در زمینه یک منطقه تجاری عمیق و جامع تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و اوکراین تأکید کردند.

“ما نیاز داریم که فوراً کار کمیسیون بین دولتی اوکراین و لهستان در زمینه همکاری اقتصادی را فعال کنیم. منافع دو کشور با رشد سرمایه گذاری های متقابل در اوکراین و لهستان مطابقت دارد ، که ایجاد شرایط مناسب برای تجارت مهم است. ”

آنها با توجه به اهمیت افزایش قابلیت اطمینان و تنوع بخشیدن به منابع انرژی و همچنین اطمینان از شفافیت در بخش انرژی ، بر لزوم همکاری بیشتر در زمینه انرژی برای تقویت امنیت انرژی در منطقه و به طور کلی اروپا تأکید کردند.

ذکر شده است که جمهوری لهستان از تعمیق همکاری اوکراین با طرح Trimorie حمایت می کند.

زلنسکی و دودا لزوم ادامه کار کمیته مشورتی ر Ukraineسای جمهور اوکراین و جمهوری لهستان را اعلام کردند ، جلسه کامل بعدی آن در ورشو برگزار خواهد شد.

“ما درک می کنیم که همکاری های بشردوستانه و فرهنگی بخشی مهم از برنامه دو جانبه است و با هدف ارتقا contacts ارتباطات بین فردی ، توسعه ابتکارات جدید و اجرای پروژه های مشترک در زمینه های آموزش ، علوم ، بهداشت ، ورزش ، تبادلات جوانان ، گردشگری انجام خواهد شد.” روسای جمهور اوکراین و لهستان.

همانطور که اوکرین فرم قبلاً گزارش داده بود ، رئیس جمهور لهستان ، آندره دودا در تاریخ 11 تا 13 اکتبر به همراه همسرش آگاتا کرنهاوزر-دودا در حال دیدار رسمی از اوکراین است.

رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی از 26 تا 27 ژانویه سفری کاری به لهستان داشت.

دودا در سال 2017 از اوکراین بازدید کرد ، سپس در خارکوف بود.

در ماه جولای ، دودو برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور لهستان انتخاب شد. دودا اولین دیدار خارجی خود را در دومین دوره ریاست جمهوری خود به ایتالیا و واتیکان انجام داد و دومین سفر خارجی خود را به اوکراین انجام داد.