سرپرست اوگنیا واسیلیوا هنر خود را

توصیف کرد

وضعیت افتخاری آکادمیک ، دوست وزیر دفاع سابق سردیوکوف ، اوگنیا واسیلیوا ، مدتهاست که آرزوی دستیابی به آن را دارد. این “MK” را منبعی از نزدیکان وی گفته اند.

او نمی تواند برای عضویت در اتحادیه هنرمندان درخواست دهد: هیچ آموزش تخصصی وجود ندارد. اگرچه اوگنیا واسیلیوا از دانشكده هنرهای دانشگاه دولتی مسكو و دانشكده طراحی انگلیس فارغ التحصیل شد ، اما این مدارك به او كمك نكرد تا راه نخبگان نقاشان روسی را لگدمال كند. در مورد وضعیت آکادمیسین ، برای نمایشگاه های روسیه نیازی به آن نیست. اما در سایت های خارجی به نویسنده اهمیت و جلوه بیشتری می بخشد.

عضویت در آکادمی هنر نیز به همراه ندارد. اما هیچ قانون سختگیری برای انتخاب نامزدها وجود ندارد.

– پیش از این ، دانشگاهیان بورس تحصیلی دریافت می کردند. گفتگو کننده ما گفت ، اما به دلیل ترکیب بسیار خوش رنگ ، پرداخت متوقف شد ، – وضعیت فقط برای یک خط در رزومه مورد نیاز است. همانطور که عمل نشان می دهد ، هر کسی می تواند آکادمیک شود.

همچنین کسانی بودند که معتقدند اوگنیا واسیلیوا لیاقت یک مقام افتخاری را دارد. منتقد هنری ، متصدی نمایشگاه های نقاشی توسط کارمند سابق دپارتمان نظامی آنا کووالوا می گوید: به دلیل خلق و خوی و سخت کوشی اش ، می توان به او آکادمیک داد.

– برای من ، به عنوان یک منتقد هنری ، یک هنرمند با شخصیت و خلق و خو شروع می کند ، – می گوید آنا کووالوا ، – اوگنیا واسیلیوا با همه چیز وسواس دارد. کیفیت شخصیت اوست که او را به عنوان یک هنرمند تعریف می کند. من از منظر جهان بینی به کارهای او نگاه می کنم. او نمی تواند ننویسد ، این حالت طبیعی اوست. او خودش را مجبور نمی کند ، این ادامه خودش است. خلق و خوی او بر برخی از محدودیت های ذاتی افراد متوسط ​​غلبه دارد.

به گفته این منتقد هنری ، در نقاشی های واسیلیوا کمبود آموزش وجود دارد. همه چیز با حس رنگ ، ترکیب ، درست بودن خطوط ، فضا و فرم ها مرتب نیست. اما این کاستی ها به طور کامل توسط کارآمدی دانشگاهی که تازه ساخته شده جبران می شود. خانم واسیلیوا به معنای واقعی کلمه با سرعت فوق العاده می نویسد.

– هنگامی که آلبومی با نقاشی های اوگنیا واسیلیوا منتشر کردم ، از سرعت کار او تعجب کردم – – آنا کووالوا برداشت های خود را به اشتراک می گذارد ، – در ابتدا او سیصد کار گرافیکی به من داد. در حالی که من آنها را تایپ می کردم ، او سیصد قطعه هنری دیگر برای من آورد. و یک ماه بعد – سیصد مجسمه.

با ریتم و مزاج دیوانه واسیلیف ، او فقط می تواند با پیکاسو رقابت کند. ما هر روز ملاقات کردیم من چشمانم را دیدم که او چگونه کار می کند: همانطور که برای هنرمندان و مجسمه سازان است. سپس ، هنگامی که اوگنیا در امتحان دانشکده طراحی انگلیس شرکت می کرد ، وظیفه ای به او محول شد که در عرض چند ساعت آن را به پایان رساند. من یک تصویر را روی یک دیوار کامل نقاشی کردم.

حتی همه گیری ویروس کرونا مانع تحقیقات خلاقانه Evgenia Vasilyeva نشد. طی ماههای آشفتگی قرنطینه ، او حدود 400 نقاشی کشید و سه نمایشگاه ترتیب داد.

منتقدان هنری از آثار اوگنیا واسیلیوا به عنوان فرامدرن یاد می کنند. آنها می گویند – هر دو در ترکیب و زیبایی شناسی همه چیز همگراست. این فقط برای یادگیری برخی از درسهای ستاره در حال ظهور نقاشی است. منتقدان دو گزینه را ارائه دادند: یا وین یا آکادمی ملی سوریکوف. درست است ، دومی به خاطر مدرسه قدرتمند هنر کلاسیک خود مشهور است – آیا این برای واسیلیوا با اشتیاق به انتزاع مناسب است؟

اما حتی اکنون ، علی رغم کمبود آشکار مدرسه ، اصلی ترین چیز را واسیلیوا – پول دارد.

– یک هنرمند یک حرفه نخبه است. من دانشجویان آکادمی سوریکوف را می بینم که در پنج رنگ نقاشی می کنند ، زیرا آنها هیچ بودجه ای ندارند. البته این بهترین تأثیر را روی پالت ندارد. این حرفه نیاز به پول ، حمایت مالی دارد. واسیلیوا همه چیز را دارد. و نمایشگاه او ، که من سرپرستی آن را کردم ، تأثیر بسیار قدرتمندی را در مردم ایجاد کرد. بدون شک ، او یک خیال بی اساس دارد ، – منتقد هنری نتیجه گیری کرد.

مقاله “تسرتلی در مورد انتصاب دوست سردیوكف واسیلیوا به عنوان آكادمیسین توضیح داد”

گالری آثار اوگنیا واسیلیوا: از ناوالنی تا پوروشنکو  گالری آثار اوگنیا واسیلیوا: از ناوالنی تا پوروشنکو

به گالری عکس مربوط مراجعه کنید