رهبران کشورهای SCO در مورد اجرای استراتژی توسعه سازمان تا سال 2025

بحث خواهند کرد

رهبران کشورهای SCO در مورد اجرای استراتژی توسعه سازمان تا سال 2025 بحث خواهند کرد 10 نوامبر 2020 12:33 بعدازظهر

Avesta.Tj | 10.11.2020 | رهبران کشورهای سازمان همکاری شانگهای (SCO) روز سه شنبه برای اجلاس سران که از طریق کنفرانس ویدیویی برگزار می شود ، گرد هم می آیند.

به گفته TASS با اشاره به سرویس مطبوعاتی کرملین ، این رویداد به رهبری ولادیمیر پوتین رهبر روسیه برگزار خواهد شد.

“در این پیام قرار است بحث در مورد وضعیت فعلی و چشم انداز توسعه همکاری در سازمان همکاری شانگهای و همچنین تبادل نظر در مورد موضوعات مهم دستور کار بین المللی و منطقه ای انجام شود.” “پس از جلسه ، بیانیه مسکو و تعدادی از اسناد دیگر تصویب خواهد شد.”

به گفته فرستاده ویژه رئیس فدراسیون روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای ، سفیر کل وزارت امور خارجه روسیه ، باختیور خاکیموف ، رهبران 16 سند را در نظر می گیرند. این دیپلمات خاطرنشان کرد که برنامه عملیاتی برای اجرای استراتژی توسعه سازمان همکاری شانگهای تا سال 2025 آماده شده است.

رهبران کشورهای SCO در مورد موضوعات تقویت و تعمیق بیشتر ، از جمله در زمینه عواقب سیاسی و اجتماعی و اقتصادی جهانی همه گیری عفونت ویروس کرونا ، بحث خواهند کرد.

انتظار می رود توجه ویژه ای به مباحث ارتقا interaction تعامل عملی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در زمینه های سیاسی ، امنیتی ، تجاری و اقتصادی ، روابط فرهنگی و انسانی ، افزایش تلاش ها برای تعمیق گفتگوهای سیاسی ، عمدتاً به منظور اطمینان از ثبات در فضای سازمان همکاری شانگهای ، افزایش کارایی تجارت و همکاری اقتصادی ، بهبود هماهنگی در بسترهای اصلی بین المللی.

اجلاس آینده ریاست روسیه در سازمان همکاری شانگهای را در سالهای 2019-2020 کامل خواهد کرد. سازمان همکاری شانگهای یک انجمن بین المللی منطقه ای است که شامل روسیه ، هند ، چین ، قزاقستان ، قرقیزستان ، پاکستان ، تاجیکستان و ازبکستان است.

ناظران در این سازمان مغولستان ، ایران ، افغانستان و بلاروس هستند. ارمنستان ، آذربایجان ، کامبوج ، نپال ، ترکیه و سریلانکا دارای موقعیت شرکای گفتگوی سازمان همکاری شانگهای هستند.