“حالت ماسک” لغو نشده است ، مشاهده می شد


“حالت ماسک” لغو نشده است ، مشاهده می شد 15 اکتبر 2020 ، ساعت 16:15

Avesta.Tj | 10/15/2020 | “فاصله خود را حفظ کنید ، ماسک بزنید ، از ضد عفونی کننده استفاده کنید” – این لیست کاملی از عباراتی نیست که ما هر روز از طریق تلویزیون ، رادیو ، شبکه های اجتماعی در طی شیوع ویروس کرونا می شنویم و می خوانیم.

علاوه بر این ، در ژوئیه سال جاری ، اصلاحاتی در قانون جرائم اداری به تصویب رسید و به اجرا درآمد و جریمه نقض “رژیم نقاب” را پیش بینی کرد. میزان جریمه بسیار زیاد است – از 2 تا 5 شاخص محاسبه شده یا از 116 تا 290 سومونی.

هر روز در مورد رعایت مقررات به مردم هشدار داده می شود ، اما هیچ جریمه ای ، چه رسد به تماس با شهروندان ما ، مانعی ندارد. برای مثال لازم نیست خیلی دور شوید ، باید به وسایل حمل و نقل عمومی بروید و همه چیز مشخص خواهد شد – خوب ، 80٪ مسافران ماسک ندارند. آنها عمدتا توسط افراد مسن استفاده می شوند ، جوانان از قوانین غافل می شوند.

08

Furkati Nizom ، یکی از ساکنان دوشنبه ، می گوید که او از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کند ، عمدتا با مینی بوس هر روز ، حداقل چند بار یا حتی بیشتر.

“مخفی نیست که مینی بوسها بیش از آنچه که باید مردم را به خود جذب می کنند ، گاهی اوقات در ساعت های شلوغ جایی برای قرار دادن پای آنها وجود ندارد و شما به اطراف نگاه می کنید ، عملا هیچ ماسکی در چهره آنها وجود ندارد ، هرچند که درهای مینی بوس هشدارهایی وجود دارد” Be nikob daromadan man ast ” فرود ممنوع است) نیازی به حساب کردن بر روی هوشیاری افراد نیست ، رانندگان و هادی ها می توانند در اینجا مداخله کنند ، اما ظاهراً آنها خیلی به این مسئله اهمیت نمی دهند ، به خصوص اینکه بسیاری از آنها خودشان از این ماسک ها استفاده نمی کنند. ”

09

یکی دیگر از ساکنان پایتخت ، فردداوس ، با او موافق است ، طبق مشاهدات وی ، رژیم ماسک در بیشتر موارد توسط جوانان ، از جمله دانشجویان نقض می شود.

“هنگامی که در خیابان کمتری شلوغ هستم ، ماسک خود را برمی دارم ، اما به محض اینکه خودم را در یک مکان شلوغ تر یا قبل از سوار شدن به یک وسیله نقلیه پیدا کردم ، باید آن را بپوشانم ، زیرا ما در مورد سلامتی صحبت می کنیم ، نه تنها خودم ، بلکه همچنین خانواده و دوستانم. خدا از ابتلا به عفونت و حتی بیشتر آوردن آن به خانه ، جایی که بستگان شما می توانند از شما آلوده شوند ، منع کند. اما ، همانطور که هر روز می بینیم و مشاهده می کنیم ، مردم ما بی خیال هستند ، اما اکنون جهان در مورد موج دوم ویروس کرونا صحبت می کند. ”

10

Sobir Juraev ، یکی دیگر از صحبت کنندگان ما ، می گوید که او از ویروس کرونا می داند ، او خودش این بیماری را روی خودش تجربه کرده است. “سلامتی ما به دست خود ماست. و با دیدن آنچه در اطراف اتفاق می افتد ، بی احتیاطی شهروندان ما ، من بار دیگر به درستی معرفی جریمه ها متقاعد شدم ، اما در اینجا آنها در عمل جریمه می شوند ، شاید بسیاری از بی توجهی به مقررات و قوانین معرفی شده در طی همه گیر شدن دست بکشند و آنها را دنبال کنند ” – یادداشت های Sobir Juraev است.

11

Subhonddin Dilovarsho ، متخصص ارشد خدمات بهداشتی و اپیدمیولوژیک دولتی ، به نوبه خود می گوید که کارهای توضیحی در میان مردم در مورد رعایت اقدامات احتیاطی تقریباً هر روز انجام می شود. “ما در مورد رعایت فاصله اجتماعی ، و ماسک زدن در مکان های عمومی ، استفاده از داروهای ضد عفونی کننده و ضد عفونی کردن حمل و نقل عمومی صحبت می کنیم. به رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی توصیه می شود مسافران بدون نقاب اجازه ورود به داخل را ندهند ، صندلی های بیشتری ننشینند. ما نامه ای به پلیس راهنمایی و رانندگی ارسال کردیم ، حملات در بازارها ، مراکز خرید و سایر مکان های عمومی انجام می شود ، متخلفان جریمه می شوند. ”

در همان زمان ، همانطور که در مرکز مطبوعاتی وزارت امور داخلی جمهوری گزارش شده ، مجازات های شهروندان به دلیل نقض رژیم ماسک تا به امروز اعمال نشده است. “از زمان معرفی اصلاحات در کد اداری ، افسران پلیس هنوز مجازاتی اعمال نکرده اند. ما هنوز در تلاش هستیم کارهای توضیحی را انجام دهیم. “گفتگوی ما می گوید.

به گفته وی ، وزارت امور داخله کارگاهی برای تولید ماسک ایجاد کرده است که به صورت رایگان در طول کار توضیحی بین مردم توزیع می شود ، اما خود جمعیت موظف است هوشیاری نشان دهد و از سلامتی خود و دیگران مراقبت کند.