وزارت امور داخله: هیچ کس به زوئیروف حمله نکرد. خود به خود داخل سینی افتاد

وزارت امور داخله: هیچ کس به زوئیروف حمله نکرد. او خودش داخل سینی افتاد 29 سپتامبر 2020 ، 13:13

Avesta.Tj | 09/29/2020 | وزارت امور داخلی تاجیکستان ادعاهای رهبر حزب سوسیال دمکرات تاجیکستان ، رحمتیللو زوییروف ، درباره حمله به وی توسط دو فرد ناشناس را انکار می کند.

یادآوری می کنیم که قبلا رحمتیللو زوییروف در صفحه فیس بوک خود اظهار داشت که در نزدیکی خانه اش توسط دو شخص ناشناس مورد حمله قرار گرفت.

“در 22 سپتامبر سال 2020 ، حدود ساعت 18.20 ، حمله دیگری به من انجام شد. بیست متر از محل زندگی من ، در پایین بزرگراه کنار پله ها ، ناگهان دو فرد ناشناس از پشت به من حمله کردند. یکی از آنها از پشت دو ضربه زد: اول به سرش با یک جسم صاف ، ضربه دوم به چشم راست و قسمت چشم جمجمه از پهلو ، دومی من را با تمام قدرت به داخل سینی آب هل داد ، وقتی زمین خوردم ، شانه چپم را به بالدور زدم ، سپس روی آن فرو ریختم زانو در سینی می نویسد. ”

رهبر SDPT خاطرنشان كرد كه برای چند دقیقه از هوش رفت. “وقتی به خودم آمدم ، هیچ کس در آن اطراف نبود. شاید عابران بودند ، اما من متوجه نشدم که کسی وجود دارد ، زیرا هیچ کس به کمک من نیامد. چهار دست و پا از پچ بتونی بیرون آمدم و به سختی به خانه رسیدم ، خوشبختانه 20 متر از آپارتمانم فاصله داشتم. “

“فقط در روز دوم احساس درد واقعی در بدنم ، به ویژه در استخوان های زانو و جمجمه کردم ، از همه بدتر این بود که نمی توانم حرکت کنم. 10 ساعت آنجا بمانید. سپس او به آرامی شروع به حرکت کرد. امروز ، دو روز بعد ، من از رختخوابم بلند شدم و کنار لپ تاپ خود نشستم ، “Rakhmatillo Zoyirov می نویسد.

با تشریح این بیانیه R. Zoyirova در وب سایت رسمی خود ، وزارت امور داخلی خاطرنشان می کند که Zoyirov در این مورد به سازمانهای اجرای قانون مراجعه نکرده است ، با این حال ، OMVD-1 منطقه Sino ، علیرغم عدم وجود بیانیه ، تحقیقات در مورد بیانیه Zoirov را در فیس بوک آغاز کرد و از او دعوت کرد تحت معاینات پزشکی قانونی قرار گرفت.

در جریان معاینه ، هیچ گونه جراحتی در ناحیه سر زوئیروف یافت نشد ، به استثنای چند خراش جزئی در صورت وی ، ادعای اجرای قانون اعلام کرد.

علاوه بر این ، وزارت امور داخلی به استناد شهادت همسایه رحمتیللو زوییروف ، شهروند داولتخداژائوف کوبیلون سعیدجافاروویچ ، ادعا می کند که عصر همان روز با همسایه خود زوییروف در حیاط ملاقات کرد ، او در حال راه رفتن سگ بود.

در این زمان ، سگ ناگهان زوئیروف را که از بند آن را گرفته بود ، بکشید و او (زوییروف) در سینی بتونی افتاد و سپس بلند شد و به خانه رفت. به گفته داولتخداژف ، هیچ کس زوییروف را کتک نزده و او در هنگام سقوط زوئیروف متوجه کسی نشده است.

یکی دیگر از ساکنان شهر دوشنبه ، حسینوف فخرالدین رحمیدینوویچ ، به پلیس گفت که وی صبح روز 23 سپتامبر با رحماتیلو زاییروف ملاقات کرد و در یک مکالمه کوتاه با او زوییروف خراشهای صورت خود را با این واقعیت که شب در سینی بتونی افتاده توضیح داد

وزارت امور داخله همچنین به شهادت همسر زوئیروف استناد می کند ، که یادداشت می کند شامگاه 22 سپتامبر ، شوهرش با لباسهای آغشته به خانه آمد و به همسرش گفت که بدون ذکر ضرب و شتم در سینی افتاده است.

“در طی یک بررسی جامع ، استدلال های ارائه شده توسط زوییروف در مورد ضرب و شتم وی تأیید نشد. وزارت امور داخله گزارش می دهد ، در حال حاضر ، OMVD-1 منطقه سینو تحقیقات مقدماتی خود را در مورد این واقعیت ادامه می دهد.

رحمتیللو زوییروف رهبر حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان ، یکی از هفت حزب رسمی ثبت شده در این کشور است.

پیش از این ، R. Zoyirov گفته بود كه حزب وی در انتخابات ریاست جمهوری تاجیكستان ، كه در 11 اكتبر سال جاری برگزار می شود ، شركت نخواهد كرد.