وزارت امور داخلی ازبکستان خواستار انتشار ایده های رادیکال در شبکه های اجتماعی

وزارت امور داخلی ازبکستان خواست که افکار بنیادی را در شبکه های اجتماعی گسترش ندهد 30 اکتبر 2020 10:33 صبح

اوستا Tj | 10/30/2020 | وزارت امور داخلی ازبکستان به کاربران شبکه های اجتماعی مسئولیت انتشار افکار افراطی رادیکال و مذهبی را یادآوری کرد.

سرویس مطبوعاتی وزارت امور داخلی ازبکستان اظهار داشت که در حال حاضر مواد مختلفی در شبکه های اجتماعی ازبکستان در حال پخش است که به ترویج افراطی ، مذهبی- افراطی و عقاید غیرمعمول برای دین اسلامی می پردازد.

“ما به کاربران شبکه های اجتماعی هشدار می دهیم که تهیه ، ذخیره سازی و انتشار اطلاعاتی که موجب ترویج افراطی ، مذهبی-افراط گرایانه و عقاید غیر معمول مذهب اسلامی می شود ، ممکن است منجر به مسئولیت مندرج در مواد 156 (تحریک نفرت ملی ، نژادی ، قومی یا مذهبی) ، 244 −3 (تولید ، ذخیره سازی ، واردات یا توزیع غیرقانونی مواد با محتوای مذهبی) قانون جزا “، در بیانیه وزارت کشور گفت.

این وزارتخانه همچنین از کاربران شبکه های اجتماعی ، از جمله روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان ، خواست اطلاعات را قبل از ارائه به مردم بررسی کنند.

مدیر آژانس اطلاعات و ارتباطات جمعی (AIMK) اسدجون خودجاف به این تماس پیوست.

“رئیس این آژانس در فیس بوک نوشت:” اکنون در شبکه های اجتماعی ، مواد مختلف عکس و ویدئویی با هدف ایجاد خصومت فرقه ای ، نفرت و عدم تحمل به طور فعال منتشر می شود.

“برخی از شهروندان ما این عکس ها و فیلم ها را در گروه های خود یا در صفحه ای که بسیاری از خوانندگان دیگر فرصت دیدن این مطالب را دارند ارسال می کنند.”

اسدجون خودجاف تأكید كرد كه چنین شهروندانی ناخواسته در انتشار اطلاعات ممنوع قانون شركت می كنند و ممكن است مسئول انتشار اطلاعات ممنوع باشند.

خاطرنشان می شود که نه وزارت امور داخله و نه مدیر AIMK دقیقاً مشخص نمی كنند كه از چه مطالبی صحبت می شود و چه نوع محتوایی دارند.