صندوق بین المللی پول پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی تاجیکستان در سال 2020

اصلاح کرده است

صندوق بین المللی پول پیش بینی خود را درباره رشد اقتصادی تاجیکستان در سال 2020 اصلاح می کند 5 نوامبر 2020 ، ساعت 17:00

اوستا Tj | 05.11.2020 | وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان Zavki Zavkizoda یک کنفرانس ویدیویی با رئیس ماموریت صندوق بین المللی پول (IMF) در جمهوری تاجیکستان ، خانم Padamzha Khandelwal برگزار کرد.

در این جلسه ، طرفین در مورد روند اقتصاد جهانی ، نتایج شاخص های اقتصاد کلان برای 9 ماه سال 2020 ، تأثیر خطرات داخلی و خارجی بر اقتصاد کشور ، به ویژه ، گسترش بیماری همه گیر ویروس کرونا در جهان بحث کردند.

به گفته مرکز مطبوعاتی وزارت توسعه اقتصادی کشور ، طرفین همچنین در مورد اصلاحات اقتصادی و اقدامات ضد بحران دولت جمهوری تاجیکستان ، موضوعات تقویت جهات همکاری دو جانبه گفتگو کردند.

اشاره شد که ، علیرغم اقدامات لازم ، تأثیر همه گیری ویروس کرونا در جهان بر توسعه بخش های اقتصاد ملی ، به ویژه در زمینه های مالی ، تجاری و خدمات ، از جمله حمل بار و حمل مسافر ، احساس می شود.

در نتیجه ، در 9 ماه سال 2020 ، رشد اقتصادی کشور به 4.2٪ رسیده است که 3 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

اشاره شد که در صورت اجرای به موقع اقدامات ضد بحران ، رشد اقتصاد ملی برای 9 ماه سال 2020 ، طبق محاسبات ، می تواند در حدود 1.2٪ به جای 4.2٪ واقعی باشد.

صندوق بین المللی پول اقدامات ضد بحران دولت تاجیکستان را برای جلوگیری از شیوع COVID-19 در مقایسه با برخی کشورها موثر و کارآمد توصیف کرد.

در این راستا ، صندوق بین المللی پول ، بر اساس نتایج توسعه اقتصادی-اجتماعی جمهوری ، پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی تاجیکستان در سال 2020 اصلاح کرد و آن را در برابر کاهش قبلی 2 درصدی به 1٪ افزایش داد.