میاهیل تورتسکی با مرزهای بسته نیمی از اروپا را طی كرد

از گروه SOPRANO. وین ، براتیسلاوا ، بوداپست ، لیوبلیانا ، تورین ، رم ، درسدن و سرانجام برلین! این شهرها در ماراتن موسیقی گروههای مشهور که به هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی اختصاص داشت ، شرکت کردند.

ما با میخائیل تورتسکی ، مدیر گروه کر ، در مورد چگونگی تحقق این امر در چارچوب واقعیت و تلاطم امروز در جهان صحبت کردیم.

– می دانید ، این یک معجزه واقعی است! تقریباً هیچ کس از محیط زیست تا همین اواخر احتمال این کار را باور نمی کرد.

– کمپین آهنگ های پیروزی به مدت 5 سال وجود داشته است. آیا حتی یک بیماری همه گیر نمی تواند مانع آن شود؟

– امسال هنرمندان طرحی را با شعار “موسیقی برای صلح و سلامتی” انجام دادند. موسیقیدانان خاطرنشان می كنند كه ارتباط چنین رویدادهایی در این سال ویژه است. چنین کنسرت هایی تنش اجتماعی در افراد را به خوبی از بین می برد ، احساسات مثبت و صحیح را به آنها تحمیل می کند. همچنین این شهرها میزبان پخش آنلاین بودند که در طول این تور حدود 1 میلیون بیننده مجازی را به خود جلب کرد.

– آیا ماسکهای صورت تماشاگران با مجریان تداخل دارد؟ آیا ارتباط عاطفی هنرمند و شنونده در حال قطع شدن است؟

– موسیقی بهبود می یابد! علی رغم این واقعیت که اکنون در کنسرت ها بیشتر تماشاگران نقاب زده اند ، ما هنوز واکنش آنها را می بینیم – از طریق چشم ، حرکات ، کف زدن. ما واکنش متقابل را احساس می کنیم. آنها به این اکسیر احتیاج دارند! مردم خوشحال هستند با هم دعای صلح و سلامتی را به 7 زبان انجام می دهیم.

بسیاری از بینندگان خارجی ، همانطور که میخائیل تورتسکی می گوید ، برداشت های خود را پس از کنسرت به اشتراک گذاشتند. و ، علیرغم مانع زبان ، آنها متذکر شدند که به لطف این پلت فرم پروژه ، آنها درک کردند که روح روسیه چیست ، وحدت در سطح موسیقی چیست! و آنها فهمیدند که هیچ فاصله اجتماعی بین کشورها و قلب ما وجود ندارد.

– شما از اولین کسانی بودید که در طی همه گیری شروع به کار کردید و حتی در خارج از کشور ، شرایط جدید چگونه بر شما تأثیر گذاشت؟

– 75 سال پیش ، اجداد ما آسمانی مسلط به ما دادند. اکنون ما با یک چالش تاریخی جدید روبرو شده ایم – همه گیری. اما اطمینان دارم که با هم بر همه چیز غلبه خواهیم کرد. این تور مانند یک مین است به این معنا که قوانین ، مقررات ، مناطق پوکی در کشورها هر روز تغییر می کنند. و همه ما سعی می کنیم با این شرایط سازگار شویم. چند روز قبل از شروع ماراتن ، پراگ به دلیل وخیم تر شدن اوضاع اپیدمیولوژیک در شهر لغو شد ، و در حال حاضر در طول تور ، میدان براتیسلاوا به دلیل مقررات جدید اسلواکی یک روز تغییر کرد. هر 72 ساعت ، کل تیم ما بعد از کنسرت بلافاصله روی صحنه تست کوید می گرفتند. شرایط اسپارتایی است. اما هنر فداکاری می خواهد. قوانین مربوط به تماشاگران نیز تغییر کرده است. اکنون ترتیب نشستن ، فاصله اجتماعی ، پیش ثبت نام رایگان برای رویدادها و تعداد محدودی صندلی در میدان وجود دارد.

– آیا اتفاقات کاملاً غیرمنتظره ای رخ داده است؟

– وضعیت غیراستاندارد در سال 2020 آزمایشاتی را به بار آورد و از هنرمندان در برخی مواقع تصمیمات خود به خودی غیر متعارف خواستار شد … بنابراین ، در یک کنسرت در رم ، چند دقیقه قبل از شروع ، یک عنصر به طور غیر منتظره ای در سایت سقوط کرد ، یک بمب آب که کاملاً تمام تجهیزات – صفحه ها ، صدا ، نور و همچنین به موقعیت نشستن آسیب رسانده است. در چنین فضایی ، کنسرت برگزار نمی شد و هنرمندان در یک آشیانه بزرگ تماشاگران را پناه دادند ، جایی که آنها یک کنسرت بداهه را به روی صحنه بردند – با صدای زنده به تنهایی ، یک کاپلا.

– تماشاگران پراکنده نشده اند؟

– به طرز باورنکردنی ، هیچ کس آنجا را ترک نکرد. مردم تا آخرین آهنگ با ما آواز می خواندند! ما یک هم افزایی باورنکردنی داشتیم و این کنسرت بسیار روح انگیز و احساسی بود.

– هیچ مشکلی در مرزها وجود نداشت؟

– در آلمان ، هنگام عبور از مرز ، هنرمندان حتی برای تأیید هدف از بازدید مجبور بودند برای مرزبانان آواز بخوانند.