وزارت خارجه اوکراین از روسیه خواستار جلوگیری از کاوش های غیرقانونی باستان شناسی در کریمه اشغالی

وزارت خارجه اوکراین از روسیه خواستار جلوگیری از کاوش های غیرقانونی باستان شناسی در کریمه اشغالی شد 23 اکتبر 2020 ساعت 11:49 صبح

A vesta.Tj | 10/23/2020 | وزارت امور خارجه اوکراین با درخواست متوقف کردن همه کاوش های باستانی و کارهای خاکی غیرقانونی در خاک دره آلما و در شهر سواستوپل و همچنین اطمینان از برخورد مناسب با همه میراث تاریخی و فرهنگی اوکراین در کریمه اشغال شده موقت ، از طرف روسی درخواست کرد.

این موضوع توسط معاون اول وزیر امور خارجه امین ژاپارووا در اظهار نظری به اوکرین فرم گزارش شد و در پاسخ به این س whetherال که آیا وزارت خارجه اطلاع دارد که در سواستوپل اشغالی ، به ابتکار صندوق توسعه ابتکارات تاریخی روسیه و فرانسه ، مراسم تشییع جنازه بقایای سربازان فرانسوی که درگذشتند در طول جنگ کریمه.

“ما از این واقعیت مطلع هستیم. لازم به ذکر است که بقایای سربازان فرانسوی توسط اوکراین حتی قبل از اشغال کریمه – در سال 2013 در هنگام ساخت و ساز کشف شد. متأسفانه ، اشغال اجازه دفن مجدد آنها را نداد و در تمام این مدت آنها را در انبار نگه داشتند. در این مورد ، روسیه ، تحت پوشش پروژه های خصوصی خصوصی ، در تلاش است تا “تماس های بین المللی مثمر ثمر” کریمه را نشان دهد ، که امروز در انزوای بین المللی است.

به گفته ژاپارووا ، در آستانه این پروژه به اصطلاح ، وزارت امور خارجه اقدامات پیشگیرانه سیاسی و دیپلماتیک را انجام داد. “سفارت ما در فرانسه کار فشرده ای را برای روشن کردن موقعیت اوکراین انجام داده است ، این است که اجرای هر پروژه” بین المللی “با دولت اشغالگر روسیه از WTO کریمه نقض سیاست عدم به رسمیت شناختن تلاش روسیه برای الحاق WTO کریمه و شهر سواستوپل است ، که در آن ذکر شده است قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل 68/262 مورخ 27/03/2014 و همچنین در قطعنامه های سالانه (از سال 2016) مجمع عمومی سازمان ملل “وضعیت حقوق بشر در جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپل (اوکراین)” و از سال 2018 در قطعنامه های مجمع عمومی معاون وزیر امور خارجه گفت: “مشکل نظامی شدن جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپول (اوکراین) و همچنین بخشهایی از دریای سیاه و آزوف.”

علاوه بر این ، به گفته وی ، هر یک از این رویدادهای “بین المللی” به طور فعال توسط تبلیغات روسیه مورد استفاده قرار می گیرد و به نفع استدلال در مورد بی اثر بودن محاصره تحریم های بین المللی کریمه و “مسئله بسته کریمه” و غیره استفاده می شود.

“اوكراين كاملاً با حمايت و توسعه هرگونه روابط با نمايندگان دولت اشغالگر روس مخالف است ، و آنها را مشروعیت بخشيدن به تلاشها برای الحاق قلمرو حاكميت اوكراين ، كريمه و شهر سواستوپول میداند. لازم به ذکر است که ما با مخاطبین رسمی خود در هواپیمای رسمی کار می کنیم. این “پروژه” هیچ ارتباطی با دولت فرانسه ندارد ، موضع آن در حمایت از تمامیت ارضی اوکراین روشن و سازگار است. ژاپارووا گفت: “این یک ابتکار خصوصی است -” بنیادی برای توسعه ابتکارات تاریخی روسیه-فرانسه “به سرپرستی شخصی که توسط کرملین درگیر شده است – پیر مالینوفسکی.”

وی همچنین از شرکای فرانسوی بخاطر شنیده شدن استدلالهای اوکراین تشکر کرد. “طرف رسمی فرانسوی خود را از این” پروژه “جدا کرده است ، اگرچه می دانیم که از پشتیبانی عالی سیاسی کرملین پشتیبانی می کند. این پرونده حتی پوشش گسترده اطلاعاتی را که وعده داده شده بود ، دریافت نکرد. نسخه فرانسوی Le Figaro با احتیاط و با اشاره همزمان به سخنان سفیر فرانسه در روسیه ، پیر لووی ، اظهار داشت که “فرانسه الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسد و از هرگونه ابزار سازی حافظه فرزندان خود امتناع می ورزد.” >

ژاپارووا افزود كه در یك یادداشت متقابل ، وزارت امور خارجه اوكراين با تقاضا برای متوقف كردن همه حفاری ها و کارهای خاكی غیرقانونی باستان شناسی در قلمرو دره آلما و در شهر سواستوپل و همچنین اطمینان از درمان مناسب با همه میراث تاریخی و فرهنگی اوكراين در اشغال موقت ، از طرف روسی درخواست كرد. فدراسیون روسیه از قلمرو اوکراین مطابق با قوانین بین المللی ، از جمله کنوانسیون حمایت از اموال فرهنگی در صورت درگیری مسلحانه در 14 مه 1954 ، قطعنامه 2347 شورای امنیت سازمان ملل از 24 مارس 2017.

همانطور که گزارش شد ، در آغاز اکتبر سال 2020 ، در دره آلما و سواستوپول ، افتتاح رسمی چندین محل دفن سربازان فرانسوی و روسی که در طی درگیری های نظامی در سواستوپل و رودخانه آلما در طول جنگ شرقی (کریمه) از 1853 تا 1856 ناپدید شدند ، انجام شد. دوسالانه همچنین در قبرستان فرانسوی سواستوپول ، بقایای 155 سرباز فرانسوی که قبل از اشغال کریمه توسط روسیه در سال 2013 پیدا شده بود ، مراسم تدفین مجدد رسمی برگزار شد.