وزرای فرهنگ سازمان همکاری شانگهای در مورد حمایت از م institutionsسسات فرهنگی در طی همه گیر

بحث کردند

بحث کردند

وزرای فرهنگ سازمان همکاری شانگهای در مورد حمایت از م institutionsسسات فرهنگی در طی شیوع همه جانبه بحث کردند 11 سپتامبر 2020 ساعت 15:32

Avesta.Tj | 11.09.2020 | جلسه بعدی وزرای فرهنگ کشورهای سازمان همکاری شانگهای یک روز قبل ، در تاریخ 10 سپتامبر در قالب یک کنفرانس ویدیویی برگزار شد.

به گفته مرکز مطبوعاتی وزارت فرهنگ تاجیکستان ، وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان ذولفیا داولتزودا در این نشست شرکت کرد.

شرکت کنندگان در این نشست در مورد توسعه همکاری های فرهنگی و بشردوستانه طی دوره گذشته بحث و تبادل نظر کردند و در مورد اجرای توافق نامه های به دست آمده در چارچوب جلسات گذشته وزرای فرهنگ کشورهای عضو سازمان تبادل نظر کردند و همچنین در مورد موارد حمایت از م institutionsسسات فرهنگی در طی یک بیماری همه گیر بحث و تبادل نظر کردند.

شرکت کنندگان در این نشست تمایل متقابل خود را برای تقویت بیشتر روابط فرهنگی در سازمان همکاری شانگهای تأیید و ابراز علاقه به مبادله تجربه در زمینه فن آوری های جدید در حوزه فرهنگی ، از سهم فرهنگ در حمایت از جمعیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در طی یک بیماری همه گیر بسیار قدردانی کردند.
طرفین پیشنهاد کردند ایده اعلام سال 2021 به عنوان سال فرهنگ سازمان همکاری شانگهای را به عنوان بخشی از جشن 20 سالگرد تأسیس سازمان به سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ارائه دهند.

شرکت کنندگان در کنفرانس با ابراز آمادگی برای تشویق و حمایت از همکاری در زمینه حفاظت و مرمت میراث فرهنگی ، برگزاری نمایشگاه آثار فرهنگی ، کارهای مشترک باستان شناسی ، حفاظت از بناهای فرهنگی کشورهای عضو ، علاقه خود را برای مشارکت متقابل در پروژه های بزرگ فرهنگی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای تأیید کردند. سازمان همکاری شانگهای و تشکیل پرونده های مشترک برای درج آنها در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ، جلوگیری از قاچاق اموال فرهنگی و همچنین سازماندهی تبادل متخصصان ، تمایل به کمک به آموزش پرسنل با مهارت در زمینه فرهنگ و هنر ، از طریق تبادل تجربه بین متخصصان ، دانشمندان و کارآموزان.

در پایان ، توافق شد که جلسه بعدی وزیران فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سال 2021 برگزار شود.