وزرای حمل و نقل سازمان همکاری شانگهای خواستار ایجاد راهروهای جدید حمل و نقل

وزرای حمل و نقل سازمان همکاری شانگهای خواستار راهروهای جدید حمل و نقل هستند 30 اکتبر 2020 ، ساعت 13:22

اوستا Tj | 30/10/2020 | هشتمین نشست وزرای حمل و نقل کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای دیروز در قالب کنفرانس ویدیویی برگزار شد.

به گفته سرویس مطبوعاتی سازمان همکاری شانگهای ، معاون دبیر کل شرالی جونون به نمایندگی از ولادیمیر نوروف دبیرکل سازمان همکاری شانگهای سخنرانی خیر مقدماتی را با شرکت کنندگان در جلسه برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد که کار وزارتخانه های مربوطه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در زمینه دیجیتال سازی صنعت حمل و نقل ، ایجاد “کریدورهای سبز” برای حمل و نقل حمل و نقل و همچنین سیاست حمل و نقل و ترانزیت توافق شده در فضای سازمان در قالب یک سیستم واحد برای نظارت بر ترافیک حمل بار ، ایجاد تبادل اطلاعات بین کشورها و یکسان سازی الزامات گمرکی و بهداشتی به دستیابی به اثر بخشی بیشتر همکاری چند جانبه در زمینه حمل و نقل و تدارکات کمک می کند.

معاون دبیرکل تأکید کرد که اجرای توافق نامه ها در چارچوب توافق نامه بین دولت های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در زمینه ایجاد شرایط مطلوب برای حمل و نقل جاده ای بین المللی به نمونه بارز تجلی “روح شانگهای” واقعی سازمان تبدیل خواهد شد و به سهم مهمی در بهبود روابط در بخش حمل و نقل تبدیل خواهد شد. < / p>

در طول جلسه ، طرفین در مورد کار هماهنگ در چارچوب اجرای برنامه همکاری های تجاری و اقتصادی چند جانبه در حوزه های حمل و نقل و لجستیک تبادل نظر کردند.

سران هیأت ها در مورد افزایش کار مشترک در زمینه توسعه راهروهای موجود و ایجاد کریدورهای جدید حمل و نقل چند منظوره ، از جمله نوسازی راه آهن ترانس سیبری و خط اصلی بایکال-آمور و آغاز ساخت خط آهن چین-قرقیزستان-ازبکستان ، صحبت کردند.

اهمیت معرفی فن آوری های دیجیتال در زمینه حمل و نقل و تعامل با گمرک ، گیاه پزشکی و سایر مراجع نظارتی در سازمان حمل و نقل بین المللی ، از جمله ترانزیت ، شناخته شده است.

توجه ویژه ای به اقدامات انجام شده توسط کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل انجام شد.

تأیید شد که جلسه بعدی وزیران در سال 2021 در جمهوری تاجیکستان برگزار خواهد شد. تاریخ ها و مکان های خاص علاوه بر این توافق می شود.