میخائیل تورتسکی با مرزهای بسته به نیمی از اروپا سفر کرد

“آیا روس ها جنگ می خواهند” ، “روز پیروزی” ، “دارکی” و بسیاری از ساخته های معروف دیگر در میادین مرکزی پایتخت های اروپا با اجرای هنرمندان “گروه کر تورتسکی” و هنرهای زنان اجرا شد. از گروه SOPRANO. وین ، براتیسلاوا ، بوداپست ، لیوبلیانا ، تورین ، رم ، درسدن و سرانجام ، برلین! این شهرها در ماراتن موسیقی گروههای مشهور که به هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی اختصاص داشت ، شرکت کردند.

ما با میخائیل تورتسکی ، مدیر گروه کر ، در مورد چگونگی تحقق این امر در چارچوب واقعیت و تلاطم امروز در جهان گفتگو کردیم.

– می دانید ، این یک معجزه واقعی است! تقریباً هیچ کس از محیط اطراف تا همین اواخر معتقد نبود که این امکان وجود دارد.

– کمپین Victory Songs به مدت 5 سال وجود داشته است. آیا حتی یک بیماری همه گیر نمی تواند مانع آن شود؟

– امسال هنرمندان پروژه ای را با شعار “موسیقی برای صلح و سلامتی” انجام دادند. نوازندگان خاطرنشان می کنند که ارتباط چنین رویدادهایی در این سال ویژه است. چنین کنسرت هایی برای رفع تنش اجتماعی در افراد خوب است و احساسات مثبت و صحیحی را به آنها تحمیل می کند. همچنین این شهرها میزبان پخش آنلاین بودند که در طول این تور حدود 1 میلیون بیننده مجازی را به خود جلب کرد.

– آیا ماسک های صورت تماشاگران با مجریان تداخل دارد؟ آیا ارتباط عاطفی هنرمند و شنونده در حال قطع شدن است؟

– موسیقی بهبود می یابد! علی رغم این واقعیت که اکنون در کنسرت ها بیشتر تماشاگران نقاب می زنند ، ما هنوز واکنش آنها را می بینیم – از طریق چشم ، حرکات ، کف زدن. ما واکنش متقابل را احساس می کنیم. آنها به این اکسیر احتیاج دارند! مردم خوشحال هستند با هم دعای صلح و سلامتی را به 7 زبان انجام می دهیم.

همانطور که میخائیل تورتسکی می گوید ، بسیاری از تماشاگران خارجی برداشت های خود را پس از کنسرت به اشتراک گذاشتند. و ، علیرغم مانع زبان ، آنها متذکر شدند که به لطف چنین بستری از پروژه ، آنها درک کردند که روح روسیه چیست ، وحدت در سطح موسیقی چیست! و آنها فهمیدند که هیچ فاصله اجتماعی بین کشورها و قلب ما وجود ندارد.

– شما از اولین کسانی بودید که در طی همه گیری شروع به کار کردید ، و حتی در خارج از کشور ، شرایط جدید چگونه بر شما تأثیر گذاشت؟

– 75 سال پیش ، اجداد ما آسمانی مسلط به ما دادند. اکنون ما با یک چالش تاریخی جدید روبرو شده ایم – همه گیری. اما اطمینان دارم که با هم بر همه چیز غلبه خواهیم کرد. این تور مانند یک مین است به این معنا که قوانین ، مقررات ، مناطق پوکی در کشورها هر روز تغییر می کنند. و همه ما سعی می کنیم با این شرایط سازگار شویم. چند روز قبل از شروع ماراتن ، پراگ به دلیل وخیم تر شدن اوضاع اپیدمیولوژیک در شهر لغو شد ، و در حال حاضر در طول تور ، میدان براتیسلاوا به دلیل مقررات جدید اسلواکی یک روز تغییر کرد. هر 72 ساعت ، کل تیم ما بعد از کنسرت ، درست روی صحنه روی یک تست کوویید شرکت می کردند. شرایط اسپارتایی است. اما هنر فداکاری می خواهد. قوانین مربوط به مخاطبان نیز تغییر کرده است. اکنون ترتیبات نشستن ، فاصله اجتماعی ، ثبت نام رایگان پیش از رویدادها و تعداد محدودی صندلی در میدان وجود دارد.

– آیا اتفاقات کاملاً غیرمنتظره ای رخ داده است؟

– وضعیت غیراستاندارد در سال 2020 آزمایشاتی را به بار آورد و از هنرمندان در برخی مواقع تصمیمات خود به خودی غیر متعارف خواستار شد … بنابراین ، در یک کنسرت در رم ، چند دقیقه قبل از شروع ، یک عنصر به طور غیر منتظره ای در سایت سقوط کرد ، یک بمب آب که کاملاً تمام تجهیزات – صفحه ها ، صدا ، نور و همچنین به موقعیت نشستن آسیب رسانده است. در چنین فضایی ، کنسرت برگزار نمی شد و هنرمندان در یک آشیانه بزرگ تماشاگران را پناه دادند ، جایی که آنها یک کنسرت بداهه را به روی صحنه بردند – با صدای زنده به تنهایی ، آکاپلنو.

– تماشاگران پراکنده نشده اند؟

– به طرز باورنکردنی ، هیچ کس خارج نشد. تا آخرین آهنگ مردم با ما آواز می خواندند! ما یک هم افزایی باورنکردنی داشتیم و این کنسرت بسیار روح انگیز و احساسی بود.

– هیچ مشکلی در مرزها پیش نیامده است؟

– در آلمان ، هنگام عبور از مرز ، هنرمندان حتی برای تأیید هدف از بازدید مجبور بودند برای مرزبانان آواز بخوانند.