ناظران OSCE / ODIHR شروع به نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان

ناظران OSCE / ODIHR نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان را شروع کردند 29 سپتامبر 2020 ، ساعت 14:21

Avesta.Tj | 09/29/2020 | رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی های تاجیکستان باختیور خودیورزودا هیئت ناظران بین المللی دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE / ODIHR) را برای ارزیابی انتخابات به رهبری ایویلینا الکسیوا-رابینسون ، که وارد تاجیکستان شد ، پذیرفت .

به گفته NIAT “Khovar” بختیورخودیرزودا در مورد فعالیت های باز کمیسیون برای آماده سازی و انجام انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری تاجیکستان به ترکیب هیئت اطلاع داد.

در طول مکالمه ، اشاره شد که برای برگزاری شفاف و دموکراتیک انتخابات آینده ، کمیسیون کارهای خاصی را در مورد فعال کردن رای دهندگان ، ارتقا work کار اطلاعاتی و مشاوره ای ، استفاده از بسترهای اطلاعاتی جدید در این روند ، تعامل با جامعه مدنی و جذب قابل توجه زنان به کمیسیون های انتخاباتی ، داوطلبان ، رعایت اقدامات مربوط به جلوگیری از شیوع همه گیر COVID-19 در روز انتخابات ، آماده سازی کمیسیون های انتخاباتی برای انتخابات و سایر موارد مربوط به انتخابات ریاست جمهوری

طرفین همچنین در مورد سایر موضوعات مربوط به قانون انتخابات کشور ، سیستم انتخابات ، وظایف کمیسیون های انتخاباتی ، نقش ناظران بین المللی و ملی در روند انتخابات ، تبادل نظر کردند.

ترکیب ارزیابی کنندگان انتخابات بین المللی از دفتر موسسات دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری تاجیکستان را آغاز کرده است.

لازم به ذکر است که مقدمات انتخابات رئیس جمهوری تاجیکستان ، که در 11 اکتبر سال 2020 برگزار می شود ، با موفقیت ادامه دارد. هیئت های ناظران بین المللی و سازمان های بین المللی با هدف برگزاری شفاف و دموکراتیک انتخابات و همچنین مشاهده روند آنها از خارج از کشور وارد تاجیکستان می شوند.