م institسسات علمی تاجیکستان و ازبکستان درباره همکاری

توافق کرده اند

صفحه اصلی / < span rel = "v: child" typeof = "v: Breadcrumb"> اخبار / خانه / م institسسات علمی تاجیکستان و ازبکستان توافق بر سر همکاری

موسسات علمی تاجیکستان و ازبکستان در مورد همکاری توافق کردند 17 سپتامبر 2020 ساعت 13:59

Avesta.Tj | 09/17/2020 | دانشمندان تاجیک و ازبک در حال توسعه همکاری در زمینه علوم فیزیکی هستند. در چارچوب کنفرانس علمی بین المللی با عنوان “سهم رهبران تاجیکستان و ازبکستان در تقویت دوستی ، همسایگی خوب و اعتماد ، افتتاح صفحه جدیدی از روابط مشارکت راهبردی تاجیکستان و ازبکستان” ، که در 14-15 سپتامبر در دوشنبه برگزار شد ، م Instituteسسه ملی فیزیک و فناوری S. Umarov آکادمی علوم تاجیکستان و انستیتوی فیزیک هسته ای آکادمی علوم جمهوری ازبکستان توافق نامه همکاری علمی را امضا کردند.

طبق NIAT “Khovar” ، در چارچوب سند امضا شده ، دانشمندان در آینده قصد دارند تحقیقات مشترکی را در زمینه های با اولویت مورد علاقه متقابل انجام دهند ، از جمله فیزیک هسته ای و نظری ، ماده چگال ، اپتیک ، الکترونیک کوانتوم ، مشکلات فیزیکی و فنی انرژی ، استفاده از روشهای تحقیق فیزیکی در پزشکی.

به گفته مدیر موسسه فیزیک و فناوری S. Umarov آکادمی ملی علوم تاجیکستان فرهود شوکر ، تحقیقات در زمینه علوم دقیق نقش بسزایی در تسریع پیشرفت علمی و فناوری در دنیای مدرن دارد.

“این دانشمند خاطرنشان کرد:” تجربه گسترده در انجام تحقیقات علمی در انستیتوهای جمهوری تاجیکستان و جمهوری ازبکستان به ما امکان می دهد تا به طور مشترک مشکلات علمی مدرن را حل کنیم ، کیفیت و عمق تحقیقات علمی را به طور سیستماتیک بهبود دهیم. ”