زمین لرزه ای ویرانگر غرب ترکیه را لرزاند.

کشته و زخمی وجود دارد

< / div>

وجود دارد

زمین لرزه ای ویرانگر غرب ترکیه را لرزاند. کشته و زخمی ها وجود دارد 31 اکتبر 2020 08:31

اوستا Tj | 31.10.2020 | گزارش DW.com: زلزله شدید جمعه 30 اکتبر در استان ازمیر در غرب ترکیه رخ داد.

اداره پیشگیری و مدیریت اضطراری دولت ترکیه (AFAD) گزارش داد كه مرکز لرزه ها در دریای اژه در سواحل منطقه سفیر هیزار بوده است. این شیوع در عمق 16.5 کیلومتری زمین واقع شده است. آنادولو گزارش داد که بزرگی آن 6.6 ریشتر بوده است. طبق گزارش رویترز ، این میزان به 7 رسیده است.

بر اساس داده های اولیه AFAD ، در نتیجه زمین لرزه در ازمیر ، 12 نفر کشته و 400 نفر زخمی شدند. وزارت کشور ترکیه گزارش داد که شش ساختمان مسکونی در مناطق بورنووا و بایراکلی ازمیر تخریب شده است. شهردار ازمیر ، تونک ساویر ، به نوبه خود ، اظهار داشت که تا 20 ساختمان مسکونی آسیب دیده است.

در همین حال ، مدیر رصدخانه Kandilli دانشگاه بوگازیچی و موسسه تحقیقات لرزه نگاری ، هالوك اوزنر ، از وجود تسونامی كوچك در Seferhisar خبر داد.

این لرزش حدود 15 ثانیه به طول انجامید و در تعدادی از استانهای غرب ترکیه احساس شد.

به نقل از رویترز ، هشدار تسونامی برای جزیره ساموس یونان در دریای اژه نیز صادر شد. AP گزارش داد که حداقل چهار نفر جراحات جزئی داشته اند. رویترز گزارش داد که دو نوجوان در اثر ریزش دیوار در نزدیکی شهر واتی در ساموس کشته شدند.

در آگوست 1999 ، زمین لرزه ای به بزرگی 7.6 ریشتر در حوالی شهر ایزمیت در ترکیه ، در 90 کیلومتری جنوب استانبول ، منجر به کشته شدن بیش از 17000 نفر شد.