در جشنواره “Territory” برای بازی با مردم

دعوت شد

بازی از ورودی موزه هنرهای مدرن مسکو آغاز می شود. میهمانان به تیمهای 5-7 نفره ، ماسک دستی ، دستکش (در غیر این صورت) و یک کارت تحویل تقسیم می شوند. یک صفحه نیمه شفاف در نیم ورق A4 متشکل از لیستی از سالن ها و مسیر خود است که باید در آن طی کنید. فقط 8 اتاق وجود دارد. تعداد رقصندگان کمتر 1 است: آناستازیا پیشکووا ، ایرینا لوبکووا ، ایلیا کارپل ، اولگا تیموشنکو ، الکسی ناروتو ، الکسی تیخونوف و آندری اوستاپنکو. بیننده باید از طریق فضای نمایشگاه موزه مطابق با یک مسیر شخصی حرکت کند ، که به دلیل زمان یا تنظیم جریان مردم ، همه رقصندگان را پوشش نمی دهد.

اولین مورد در لیست من سالن شماره 6 است. این فضای الکسی ناروتو است که به راحتی نمی توان در پشت نصب اضافی ورق های چوبی معلق در سطح سر آن را مشاهده کرد. در یک گروه حدود 5-7 نفر وجود دارد. همه منتظر یک سیگنال صوتی مشروط هستند که از آن جلسه کوچک شروع و پایان یابد. در حالی که شرکت کنندگان در این فرآیند به دنبال اتاق های خود هستند ، مهمانان به دنبال نصب های اضافی هستند. آنها ارتباط مستقیمی با “بازی همزمان” ندارند ، اما به عنوان تزئینی ناگفته برای آنچه اتفاق می افتد عمل می کنند.

ناروتو بلافاصله بیننده حیرت زده را به “زمینه تئاتر مصنوعی” می کشاند و همه را به انجام چندین حرکت ساده دعوت می کند: صلح با جهان از طریق انگشتان کوچک ، همانطور که همه در کودکی این کار را انجام می دهند ، یا اگر نمی خواهید کاری انجام دهید ژست لمس کنید. به هر حال ، برنامه نمایشی مجری یک شخصیت سیستمی دارد و در صورت تمایل مشتری ، به او اجازه می دهد جوان شود ، روشنگری کند و به عنوان یک کاتالیزور برای موفقیت در آینده عمل کند. بینندگان حتی می توانند نسخه های کامل “تعداد زیادی” را خریداری کنند – شماره کارت بانکی و گزینه های اهدا در برنامه “جلسه” نوشته شده است.

پس از 10 دقیقه اول ، یک سوت صدای آرام ما را به سالن بعدی می برد ، جایی که رقصنده الکسی تیخونوف در تلاش است تا تأثیر جهان بر بدن خود را باز کند. این رقصنده 24 ساله می گوید: “یک ماه پیش ، فهمیدم که تئاتر جایی است که می توان سرعت عظیم جهان را دید.”

بین جلسات کوتاه حدود 2-3 دقیقه برای انتقال به سالن جدید باقی مانده است. بنابراین تقریباً دیگر زمانی برای تأمل آرام در مورد تأسیسات موزه باقی نمانده است. اما هر انتقال جدید قدرت بین المللی و بیشتری نسبت به آنچه اتفاق می افتد به بیننده می دهد. هم اکنون در سالن 8 ، آشپزخانه رقص آندره استاپنکو در انتظار ما است. مرد جوان تماس می گیرد تا به داخل میدان آراسته شده روی زمین بیرون برود و چند حرکت روزمره را به او نشان دهد. او بلافاصله آنها را ترسیم کرده و در رقص خودش می سازد. هیچ محدودیتی وجود ندارد: شما به راحتی می توانید سر خود را به سمت چپ برگردانید ، یا می توانید کمر خود را به طور غیر طبیعی قوس دهید ، در نتیجه کار را برای رقصنده پیچیده تر می کنید.

اوج مسیر ما تسلط کامل بر یک شخص است. در سالن شماره 1 ، آناستازیا پیشکووا پیشنهاد می کند آن را از طریق منوی تلفن که بیننده آن را با استفاده از کد QR باز می کند ، اداره کند. این 5 امتیاز دارد: در مورد خودم ، مفاصل ، Frame up Strip ، باله عاشقانه و رقص آتش. هر یک یک عمل رقص آمیز را انجام می دهد ، که پیشکووا موظف است آن را فوراً انجام دهد. اما بیننده برای مدت طولانی آماده تماشای رقص نیست. به هر حال ، او یک کنترل از راه دور از یک شخص واقعی را در دست دارد! چگونه مسخره نکنیم.

پیاده روی برای همه گروه ها به همان شکل پایان می یابد – در سالنی برای دوست یابی سریع ، نوعی آنالوگ خرما سریع. فقط به صورت جفت ، مخاطب کاندیدای یک شب عاشقانه نیست ، بلکه خود رقصنده است. در بازی همزمان هیچ قانون مشخصی وجود ندارد. شاید وقت باشد. اما علی رغم این ، یک سفر یک ساعته در روح و فکر غریبه ها تصور فراموش نشدنی را در ذهن بیننده به جا می گذارد.