دولت هند 270 میلیارد دلار برای مبارزه با COVID-19

اختصاص داده است

دولت هند 270 میلیارد دلار برای مبارزه با COVID-19 اختصاص می دهد 30 اکتبر 2020 ساعت 11:47 صبح

اوستا Tj | 20/10/20 | دولت هند 21 تریلیون روپیه (تقریباً 270 میلیارد دلار) برای کمک به مردم هند که بیشتر درگیر ویروس کرونا (COVID-19) در کشور هستند ، اختصاص داده است. این حدود 10٪ از تولید ناخالص داخلی هند است.

این اقدام دولت هند فرصت های جدیدی برای تجارت ، سرمایه گذاری و اشتغال در اقتصاد ایجاد کرده است.

قوانین زمین ، کار و نقدینگی اصلاح شده است تا هند چشم انداز اقتصاد 5 تریلیون دلار را زنده کند. این موارد شامل ترخیص سریع برای افرادی است که قصد سرمایه گذاری در اقتصاد هند را دارند. یک گروه توانمند در سطح معاون وزیر تشکیل شد تا همه پیشنهادات سرمایه گذاری در اقتصاد هند را به سرعت روشن و نظارت کند. این ابتکار عمل باعث جذابیت بیشتر هند برای سرمایه گذاران خواهد شد.

هند دسته بندی شرکتهای خرد ، کوچک و متوسط ​​را مرتب کرده و واحدهای بیشتری را در این دسته ها گنجانده است تا بتوانند از مشوقهای پیشنهادی موجود استفاده کنند. این موارد شامل بهبود منابع مالی ، دسترسی به بازار و مزایای صادرات است.

آنها همچنین سیاست “یک هند ، یک بازار” را معرفی کردند که به موجب آن یک کشاورز می تواند در هر نقطه از هند تولید کند و در هرجای هند بفروشد. این به کشاورزان مازاد کمک می کند تا قیمت های بهتری را از مناطق کمیاب دریافت کنند و مصرف کنندگان قیمت های پایین تری را دریافت کنند. این امر همچنین به کشاورزان امکان تولید ، ذخیره ، جابجایی ، توزیع و عرضه محصولات خود را می دهد. تجارت الکترونیکی محصولات کشاورزی نیز معرفی شده است.

دولت هند همچنین بازار برق در زمان واقعی All India را راه اندازی کرد. این بستری است که خریداران و فروشندگان را قادر می سازد تا نیازهای انرژی خود را در زمان واقعی برآورده کنند. این طرح ضمن استفاده بهینه از ظرفیت مازاد در سیستم ، انعطاف پذیری و تعادل را تضمین می کند.

علاوه بر تغییرات سیستمی فوق الذکر ، هند استخراج تجاری ذغال سنگ را بر اساس تقسیم درآمد به جای نرخ ثابت قبلی در هر تن آغاز کرده و همزمان سایر مواد معدنی را نیز به بخش خصوصی باز کرده است. حوزه های دیگر که بخش خصوصی در آنها تشویق می شود ، دفاع ، فضا و انرژی هسته ای است. انتظار می رود هواپیمای کشوری با معرفی مدیریت کارآمد فضای هوایی ، احداث فرودگاههای مستقر در PPP و تبدیل هند به یک مرکز نگهداری و تعمیر هواپیما احیا شود.

هند مصمم است بحران COVID فعلی را به فرصتی تبدیل کند و معتقد است که ساختن یک کشور قدرتمند و مقاوم تنها با همکاری فعال شرکای جهانی هند از جمله تاجیکستان امکان پذیر است.