برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در تاجیکستان


برنامه های انتخابات نامزدهای ریاست جمهوری در تاجیکستان 30 سپتامبر 2020 ، ساعت 15:54

Avesta.Tj | 20/9/2020 | 11 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان. کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی جمهوری به 5 نامزد اجازه شرکت در انتخابات را داد.

به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، بسیاری از جنبه های اجباری ماراتن قبل از انتخابات باید حذف شود ، اما نامزدها برنامه ها را برای بررسی عمومی ارائه دادند.

NIAT “Khovar” نامزدهای پست ریاست جمهوری تاتارستان و برنامه های انتخاباتی آنها را معرفی کرد.

Miroj ABDULLOYEV ، نامزد حزب کمونیست تاجیکستان

09

حزب کمونیست تاجیکستان رئیس خود ، میروژ ​​عبداللوف را به عنوان نامزد معرفی کرده است. او 72 ساله است ، وی مسن ترین نامزد پست ریاست جمهوری تاتارستان است. عبداللوئف 3.5 سال پیش ریاست کمونیست های محلی را بر عهده داشت. وی در سال 1971 در حالی که به عنوان رهبر دوره در ستاد دفاع مدنی کولیاب کار می کرد به صفوف حزب کمونیست تاجیکستان پیوست.

برنامه

برنامه کاندیدا معرفی مالکیت انحصاری دولت بر زمین و منابع طبیعی ، اصلاحات در سازمان های اجرای قانون ، ارائه ترجیحات و مزایای کشاورزی ، احیای مزارع دولتی و جمعی است.

مطابق کامل با شعار سوسیالیسم متاخر ، پیشنهاد شده است که به خانواده ها وام های طولانی مدت ارائه شود تا هر یک از آنها تا سال 2030 به خانه خود نقل مکان کنند.

سیاستمدار در برنامه انتخاباتی خود تأکید اصلی بر ایجاد جامعه سوسیالیستی مبتنی بر عدالت اجتماعی دارد که منافع مردم کارگر را برآورده خواهد کرد.

شعار: “همه فقط با کار صادقانه از مزایای مادی و معنوی برخوردار می شوند.”

شعار مبارزات انتخاباتی این عبارت بود: “هیچ فقیری و بی خانمان در جامعه نباید وجود داشته باشد!”

وعده های کمپین:

بازیابی قدرت کارگران در قالب شوراها و سایر اشکال دولت مردمی ؛

اصلاح قانون اجرای قانون ، ارتش ملی ، دادگستری ، نظم عمومی ؛

تقویت وحدت ملی ، توسعه هویت و فرهنگ ملی. پیشنهاد می شود آموزشهای سیاسی و حرفه ای پیچیده ای از پرسنل انجام شود ، به استثنای محاصره و احترام ؛

هماهنگی سطوح توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق کشور ؛

زیرساخت های اجتماعی روستاها را بهبود ببخشید تا شهروندان محل زندگی خود را ترک نکنند.

استقلال انرژی ، به ویژه برای تکمیل ساخت نیروگاه برق روگون ، به مردم ارائه دهید.

برای ترجیح دادن شکل های مالکیت دولتی و جمعی ، استرداد غیرقانونی مالکیت خصوصی و منسوخ شده غیرقابل استفاده غیرقانونی.

جلسات جلسات عمومی منظم درباره لایحه های مهم و مسائل اقتصادی-اجتماعی را تشکیل دهید ؛

نظارت بر فعالیتهای بانکها و م institutionsسسات مالی: ردیابی هزینه منابع مادی و توسعه اقتصادی ؛

منابع طبیعی و زمین را به طور انحصاری در املاک دولتی قرار دهید ، روش اجاره زمین ، تنظیم مقررات تولید ، به ویژه کشاورزی را معرفی کنید.

ایجاد نهادهای دولتی و غیردولتی برای تضمین تأمین سوخت ، کود ، ماشین آلات کشاورزی و قطعات یدکی با قیمت های مقرون به صرفه و بدون واسطه ؛

برنامه ای را برای محافظت از زمین های کشاورزی در مقابل جلوگیری از بیابان زایی تهیه کنید ؛

آموزش رایگان و خدمات پزشکی رایگان را معرفی کنید.

فراهم کردن شرایط زندگی عادی برای کارمندان دولت پس از بازنشستگی ؛

بازگشت مزایای استفاده از برق و گاز برای شرکت کنندگان در جنگ بزرگ میهنی ، جنگجویان انترناسیونالیست ، افراد معلول حادثه چرنوبیل ؛

اجرای یک برنامه مسکن. پیشنهاد می شود وام های بلند مدت به شهروندان ارائه شود تا هر خانواده در مدت 7-10 سال بتواند مسکن خریداری کند.

عبدخالیم گافوروف ، نامزد حزب سوسیالیست تاجیکستان

10

رئیس حزب ، عبدخالیم گافوروف ، به عنوان کاندیدای سوسیالیست معرفی شده است. او در میان رقبا (متولد 1951) دومین پیر است.

گافوروف 68 ساله دارای قائم مقام معاون است – وی عضوی از مجلس عوام پارلمان تاجیکستان است. وی از منبر سخنرانی ، بارها و بارها از عملکرد آژانس های دولتی منفرد انتقاد کرد که باعث محبوبیت خاصی در جامعه شد. بنابراین او شعار مناسبی را برای مبارزات انتخاباتی خود انتخاب کرد: “حقیقت نابود نشدنی است!”

رهبر سوسیالیست ها تقویت مبارزه با تروریسم ، دستیابی به استقلال انرژی ، بهبود رفاه مردم ، حمایت اجتماعی از مستمری بگیران ، کارمندان دولت ، زنان و مادران تنها است.

ارائه مسکن به مسئولان با هزینه کارفرمایان.

برنامه

وعده های کمپین:

حفظ صلح ، وحدت ، امنیت برای مردم تاجیکستان ، بهبود سطح زندگی هر فرد در کشور ؛

توسعه پنبه و سایر بخشهای کشاورزی ؛

افزایش بودجه آموزش و علوم در تاجیکستان ، بهبود وضعیت اجتماعی معلمان ، بهبود کیفیت خدمات بهداشتی به نفع سلامت شهروندان ؛

بهبود کارایی سیستم مراقبت های بهداشتی و حمایت اجتماعی از مردم ، به ویژه برای گروه های آسیب پذیر اجتماعی

پشتیبانی از زنانی که مادر تنها هستند ؛

Rustam LATIFZODA ، نامزد حزب ارضی تاجیکستان

11

كشاورزان تاجیكی اولین كسانی بودند كه در مورد كاندیدا تصمیم گرفتند ، زیرا اعتماد را به رستم لطیف زودا سپردند. وی نسبت به رقبای خود کوچکتر است (متولد 1960) ، اما حزب وی 7 کرسی در مجلس عوام پارلمان جمهوری را به خود اختصاص داده است که دومین نتیجه بزرگ است.

وی 6 سال پیش به عنوان رئیس دبیران انتخاب شد. وی همچنین عضو پارلمان دعوت چهارم ، مسئول محیط زیست بود.

برنامه

رهبر حزب ارضی اولین نامزدی شد که ابراز تمایل به کاندیداتوری برای ریاست جمهوری تاجیکستان کرد. وی در کنگره حزب در 15 آگوست 2020 معرفی شد.

شعار کشاورز: “زندگی شایسته برای هر شهروند تاجیکستان!”

لطیف زودا دستیابی به صلح و حسن همجواری با جمهوری های اطراف تاجیکستان را یکی از اصلی ترین وظایف خود می داند که برای حل آنها لازم است بحث های جنجالی سرزمین های مرزی انجام شود. به نظر وی ، برای حل این مشکل ، موافقت با اسکان مجدد بخش خاصی از ساکنان جمهوری به دلیل اقامت مسالمت آمیز لازم است.

او حوزه آموزش را فراموش نکرد. برای پیشرفت موفقیت آمیز ، او پیشنهاد می کند حقوق معلمان را دو برابر کنید.

وعده های کمپین:

با اسکان مجدد تاجیک های قومی به دلیل اقامت مسالمت آمیز و تأمین سرزمین های تضمین شده برای زندگی سایر اقوام ، اختلافات را در مناطق مرزی درگیری حل کنید.

با در نظر گرفتن منافع ملی به اتحادیه گمرکی بپیوندید ؛

صنعت کشاورزی را کاملاً از مالیات معاف کنید ؛

حقوق معلمان دبیرستان را دو برابر کنید.

رستم RAKHMATZODA ، نامزد حزب اصلاحات اقتصادی تاجیکستان

12

اصلاح طلبان از نظر تعداد نمایندگان در پارلمان تاجیکستان (5 کرسی) سومین نفر هستند. رستم رحمت زودا ، رئیس 60 ساله حزب ، به عنوان کاندیدای PERT نامزد شده است ، تقریباً یک سال است که ریاست آن را بر عهده دارد ، اما او توانست اعتماد اعضای حزب خود را جلب کند. دکتر اقتصاد ، استاد ، در دانشگاه ارضی تاجیکستان تدریس می کند.

برنامه

برنامه انتخابات نامزد ریاست جمهوری عمدتا به اصلاحات در اقتصاد اختصاص دارد. اهداف اصلی بخش کشاورزی ، اقتصاد ملی ، سیاست مالیاتی ، مشاغل کوچک و متوسط ​​است. اما نکته اصلی انتقال به ریل های صنعتی است.

رحمت زودا تغییر ساختار سیستم مدیریت دولتی و بخش بانکی را کلید اصلاحات موفق می داند. برای این منظور ، من قصد دارم مدیریت عالی را در این ساختارها به روز کنم و سیاست های پرسنلی آنها را تغییر دهم تا متخصصان شایسته را جذب کنم

سیاستمدار در برنامه انتخاباتی خود تأکید اصلی بر تغییرات در اقتصاد ملی تاجیکستان دارد.

شعار: “اصلاح سریع اقتصاد ملی به خاطر زندگی مناسب و معقول برای مردم!”

این نامزد همچنین به مهاجرت نیروی کار – منبع اصلی درآمد بودجه چندین دهه تاجیکستان توجه کرد. Rakhmatzoda پیشنهاد می کند تا سیستم متنوع شود تا آن را با هنجارهای قانونی جدید مطابقت دهد. برای این کار ، لازم است که مهاجران کارگر را به روشی حرفه ای آماده کنیم ، به آنها دانش اولیه از زبان و قوانین کشورهای مقصد را بدهیم ، و مراکز پشتیبانی را برای هموطنان شاغل در خارج از کشور سازمان دهیم.

بسیاری از نکات برنامه پیش از نامزدی توسط سازوکارهای توسعه یافته برای کاربرد عملی آنها پشتیبانی می شود ، بنابراین ، به گفته تحلیلگران ، آنها بدون توجه به جای نامزد پس از انتخابات آینده ، قابل توجه توسط بلوک اقتصادی دولت تاجیکستان هستند.

وعده های کمپین:

انتقال به یک مدل توسعه صنعتی-کشاورزی ؛

اصلاح بخش کشاورزی: ​​تسریع در انتقال به روابط بازار ، از بین بردن عواقب منفی تغییر اقلیم برای کشاورزی ، تسریع در توسعه بخش خصوصی ، شکل دادن سیاست جدید پولی در کشاورزی ، متنوع سازی علوم کشاورزی ، تقویت حمایت دولت از صنعت ، شکل گیری جهت گیری صادرات ؛ < / p>

ایجاد یک فضای نهادی مطلوب: در همه بخشهای اقتصاد ملی – توسعه مشاغل کوچک و متوسط ​​، اصلاح سیستم بانکی ، اصلاح عمودی مدیریت دولتی ، اصلاح سیستم مالیاتی و اداری ، توسعه سریع همه مناطق جمهوری و تسطیح شرایط اقتصادی آنها ؛

پشتیبانی از مشاغل کوچک و مالیات: معافیت مالیاتی مشاغل کوچک در سال اول فعالیت ، ارائه وام نرم در سال دوم ، معافیت از مالیات بر درآمد برای شرکت هایی که با مشارکت سرمایه خارجی ساخته شده اند ؛

اصلاحات در مدیریت دولتی: تقویت سیستم مدیریت دولتی ، تجدید ترکیب در بالاترین سطح مدیریت دولتی ، تغییر سیاست پرسنل ، از کار انداختن و برون سپاری سیستم ؛

تنوع در مهاجرت کارگری خارجی: ایجاد سیستم آموزش مقدماتی مهاجران کارگری و اعضای خانواده آنها با در نظر گرفتن حمایت حقوقی و اقتصادی آنها ، آموزش کوتاه مدت حرفه ای به زبانهای خارجی بر اساس مراکز منابع ، توسعه برنامه های قانونی مهاجرت کار با در نظر گرفتن حمایت قانونی از مهاجران ، ایجاد شعبات جمهوری صندوق اجتماعی در کشورهای مختلف.

Emomali RAHMON ، نامزد حزب دموکراتیک خلق ها ، فدراسیون اتحادیه های صنفی مستقل و اتحادیه جوانان تاجیکستان

13

امامعلی رحمان رئیس جمهور فعلی تاجیکستان مورد علاقه بلامنازع انتخابات است ، کارشناسان داخلی و خارجی از این امر مطمئن هستند. صرفاً به این دلیل که هیچ سیاسی از این مقیاس در جمهوری وجود ندارد. رئیس کشوری که تصمیم می گیرد برای یک دوره دیگر انتخاب شود از اقتدار شایسته ای در کشور و جهان برخوردار است.

مطابق با شعار انتخاباتی: “برای رشد اقتصادی پایدار و زندگی مناسب مردم” – سیاستمدار سه وظیفه اصلی را برای آینده مشخص کرده است:

  • اطمینان از رشد پایدار با افزایش متنوع سازی و رقابت پذیری اقتصاد ملی ؛
  • افزایش سهم از طبقه متوسط ​​؛
  • دستیابی به سطح رشد اقتصادی-اجتماعی کشورهایی که درآمد متوسط ​​دارند.

    امامعلی رحمان قصد دارد سطح فقر را به تدریج کاهش دهد ، صنعتی سازی را توسعه دهد و از مشاغل کوچک و متوسط ​​حمایت دولتی کند.

    وی تکمیل نیروگاه برق آبی روگون ، بازسازی نیروگاه برق آبی نورک و احداث خط برق بین ایالتی CASA-1000 را به عنوان یک اولویت در نظر می گیرد ، که این امر باعث می شود تاجیکستان یک رهبر منطقه در صنعت انرژی باشد. و این به معنای افزایش قابل توجه درآمد در بودجه دولت و توانایی پرداخت سریع وام های گرفته شده است.

    در حوزه اجتماعی ، تزریقات مالی قابل توجهی نیز انجام می شود: برنامه ریزی شده است که در 7 سال آینده حدود 123 میلیارد سومونی برای دارو ، بازنشستگی و مزایا هزینه شود. در همان زمان ، امامعلی رحمان قول داد درآمد بودجه را در مدت مشابه دو برابر کند: از 26 به 52 میلیارد سامانی.

    داوطلب توسعه ارتباطات حمل و نقل را از اهمیت کمتری برخوردار نیست. بازسازی بزرگراههای فرسوده و ایجاد بزرگراهها قابلیت دسترسی مناطق دورافتاده را افزایش می دهد. حمل و نقل منبع حیات تجارت است ، رشد اقتصادی مناطق را تحریک می کند و تأثیر مثبتی بر درآمد مردم دارد.

    برنامه

    طبق برنامه های مشخص شده ، حجم کل تولید ناخالص داخلی و درصد آن برای سرانه در 7 سال آینده دو برابر شده است.

    سهم طبقه متوسط ​​باید به 45٪ و نرخ فقر به 18٪ کاهش یابد.

    پیشنهاد شده:

    برای افزایش در دسترس بودن غذا برای مردم مطابق با استانداردهای توصیه شده ، به ویژه برای تغذیه با کیفیت ؛

    وابستگی اقتصاد به واردات را کاهش دهید ؛

    اختصاص بیش از 123 میلیارد سومونی برای بهبود کیفیت خدمات در زمینه آموزش ، مراقبت های بهداشتی و حمایت اجتماعی از مردم ؛

    همکاری با بخش خصوصی و جامعه مدنی را گسترش دهید.

    برنامه ها:

    افزایش تدریجی درآمد افراد ، افزایش دستمزدها ؛

    توسعه سیاست “اقتصاد سبز” ، گسترش و حمایت دولت از سیستم تجارت بوم شناختی ؛

    ادامه ساخت نیروگاه های روگون و Sebzor ، خط انتقال برق بین المللی CASA-1000 ، بازسازی نیروگاه های Nurek ، Kairakkum و Sarband.

    ادامه ساخت و بازسازی زیرساخت های حمل و نقل و ارتباطی و ایجاد کریدورهای ترانزیتی حمل و نقل ، از جمله دوشنبه – بخار ، بختار – دانگارا ، دانگارا – گلیستون ، کولیاب – مومینوباد ، خوجند – کانیبادام ، ووس – تمورمالک – کانگورت ، کولیاب – بزرگراه های شمسیدینی شوخین ، Baljuvan – Sari Khosor ، Shkev – Kalai Khumb ، Kalai Khumb – Vanj ، Obigarm – بخش نورآباد ، Vakhdat – بزرگراه کرامیک ، Guliston – Farhar – Pyanj – Dusti ، Khujand – Asht و سایر جاده های داخلی ؛

    اجرای پروژه های ایجاد یک شبکه بین المللی فیبر نوری برای دسترسی عمومی به خدمات مخابراتی ؛

    تقویت روند شکل گیری سیستم شهرهای متوسط ​​و کوچک به عنوان “مراکز رشد پایدار” در مناطق روستایی ؛

    تشکیل یک ساختار مدرن در مناطق روستایی برای رشد اقتصادی و اقتصادی پایدار و بهبود رفاه مردم ؛

    اولویت توسعه علم و آموزش ؛

    تقویت فعالیت اقتصادی مردم ، ایجاد بازار کار رقابتی و مشاغل جدید ؛

    افزایش بودجه خدمات پزشکی و اجتماعی ؛

    حفظ میراث فرهنگی ملی ، ترویج گسترده دستاوردهای دوره استقلال ؛

    توسعه فرهنگ سیاسی شهروندان ، اطمینان از مشارکت شهروندان و نهادهای جامعه مدنی در مدیریت امور عمومی ، احترام به قانون اساسی و وفاداری به دولت ؛

    توسعه فرهنگ صلح و تقویت وحدت ملی به عنوان دستاورد بی نظیر مردم تاجیکستان ؛

    حصول اطمینان از امنیت ملی برای حفظ ثبات و صلح و تقویت بنیان های ملیت ملی ؛

    تقویت حفاظت از مرزهای دولتی ، اطمینان از شرایط بهتر برای مرزبانان و انطباق با الزامات اسناد قانونی نظارتی تنظیم کننده فعالیت های این منطقه ؛

    تشدید مبارزه با جرم ، به ویژه علیه جرایم فراملی – تروریسم ، افراط گرایی ، قاچاق مواد مخدر ، سلاح و تروریسم سایبری – و همچنین شکل گیری انواع مدرن و روش های مبارزه با سایر خطرات و تهدیدهای جهانی ؛

    تقویت مبارزه با فساد ؛

    تقویت روابط و روابط بین المللی تاجیکستان با کشورهای دوست و همسایه آسیای میانه ، CIS ، آسیای جنوبی ، آسیای جنوب شرقی ، خاورمیانه ، آمریکا ، اروپا و آفریقا مطابق با استانداردها و واقعیت های بین المللی جهان مدرن ؛