رئیس جمهور قرقیزستان رئیس ستاد کل و فرمانده بیشکک

رئیس جمهور قرقیزستان رئیس ستاد کل و فرمانده بیشکک را پذیرفت 12 اکتبر 2020 ساعت 11:47 صبح

07 Avesta.Tj | 10/12/2020 | رئیس جمهور قرقیزستان سورونبائی جینبکوف امروز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح Taalaibek Omuraliev را پذیرفت.

در این جلسه معاون دبیر شورای امنیت ژانیبک کاپاروف و معاون وزیر امور داخلی ، فرمانده بیشکک آلمازبک اوروزالیف حضور داشتند.

مطابق با 24.kg ، تمهیداتی برای تثبیت بیشتر اوضاع سیاسی-اجتماعی کشور ، برای اطمینان از ایمنی سلامتی و زندگی شهروندان مورد بحث قرار گرفت.

سورونبای جینبکوف تأکید کرد که امروز ساختارهای قدرت کشور باید در درجه اول به تأمین صلح و ثبات در جامعه و زندگی ایمن شهروندان توجه کنند.

رئیس دولت همچنین به اهمیت اطمینان از تعامل موثر بین نیروهای امنیتی و دبیرخانه شورای امنیت توجه كرد.

Taalaibek Omuraliev گزارش داد كه خدمتكاران همچنان به خدمت خود ادامه می دهند ، از جمله در تعامل با دفتر فرمانده پایتخت تحت شرایط اضطراری.

ژانیبک کاپاروف گفت که وی از مأموران اجرای قانون که در جریان حوادث 5-6 اکتبر زخمی شده اند دیدار کرده است. آنها از طرف فرمانده کل کشور کمک های مادی دریافت کردند.

فرمانده بیشکک آلمازبک اوروزالیف خاطرنشان کرد که از زمان برقراری وضعیت اضطراری در پایتخت ، جرم و جنایات به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

برای تثبیت بیشتر اوضاع سیاسی – اجتماعی ، آلمازبک اوروزالیف پیشنهاد کرد که موضوع تمدید وضعیت اضطراری در پایتخت مورد بررسی قرار گیرد.