رئیس جمهور ساختمان جدیدی از دانشکده پزشکی جمهوری خواه در دوشنبه

را افتتاح کرد

رئیس جمهور ساختمان جدید کالج پزشکی جمهوریخواه را در دوشنبه افتتاح کرد 1 سپتامبر 2020 ساعت 11:41 صبح

Avesta.Tj | 09/01/2020 | رئیس جمهور تاجیکستان امامعلی رحمان ، به همراه رئیس مجلس ملی مجلسی اولی جمهوری تاجیکستان ، رئیس شهر دوشنبه رستم امامعلی ، امروز ، در تاریخ 1 سپتامبر ، در خیابان رحمان نبیایف در پایتخت ، ساختمان جدید موسسه آموزشی دولتی “دانشکده پزشکی جمهوری” را به بهره برداری رساند.

به گفته سرویس مطبوعاتی رئیس دولت ، در حیاط م institutionسسه آموزشی جدید ، بالا بردن پتو از یک تابلوی نمادین شروع رسمی فعالیت این مسسه را آغاز کرد. ساختمان جدید دانشکده پزشکی جمهوری خواه به سبک مدرن ساخته شده است ، شامل 6 طبقه و یک زیرزمین است.

دانشکده پزشکی جمهوری خواه 85 ساله است ، این دانشکده در سال 1935 تاسیس شد.

در ضمن آشنایی با شرایط فراهم شده در یک ساختمان آموزشی مدرن ، امامعلی رحمان از کار ساخت و ساز بسیار قدردانی کرد و با در نظر گرفتن فرصت های گسترده برای آموزش ، افراد مسئول را به تهیه متخصصان بسیار واجد شرایط ترغیب کرد.

لازم به ذکر است که ساختمان جدید دانشکده پزشکی جمهوری خواه شامل 28 بخش ، 146 کلاس و 8 کلاس درس بزرگ مجهز به میز و صندلی ، وسایل کمک آموزشی و فن آوری های پیشرفته مانند تابلوهای الکترونیکی و ویدئو پروژکتورها است که برای آموزش 3500 دانش آموز در یک شیفت.

در طی یک گفتگوی صمیمانه با معلمان ، رئیس دولت امولی رحمان ، در مورد مراحل تشکیل پزشکی تاجیکستان ، که دارای سابقه ای طولانی است ، آموزش متخصصان با مهارت در این زمینه را از اولویت های معلمان خواند. تأکید شد که بخش مراقبت های بهداشتی کشور از زمان استقلال پیشرفت چشمگیری داشته است.

همچنین امروز امامعلی رحمان و رستم امامعلی در خیابان مویونشو ، نظرشوئف ، منطقه شوخمانسور ، یک ساختمان مهد کودک مدرن موسسه آموزشی دولتی “مدرسه بین المللی دوشنبه” را راه اندازی کردند.

در طول آشنایی ، امامعلی رحمان از کیفیت کار انجام شده بسیار قدردانی کرد و به افراد مسئول دستور داد تا از شرایط مطلوب ایجاد شده در ساختمان جدید آموزشی به طور موثر استفاده کنند.

این مهد کودک از 2 ساختمان سه طبقه برای 120 کودک با زیرزمین و همچنین 6 کلاس درس و تعدادی دفاتر کمکی تشکیل شده است.

مطالعات مهد کودک به زبان انگلیسی برگزار می شود و مربیان باتجربه با دانش کافی انگلیسی در آموزش و آموزش نسل جوان نقش دارند.