رئیس جمهور از منطقه شاخریناو بازدید کرد


رئیس جمهور از منطقه شاخریناو بازدید کرد 30 سپتامبر 2020 ، ساعت 14:49

06 اوستا.تج | 20/09/2020 | امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان امروز یک سفر کاری به منطقه شاخریناوسکی انجام داد ، جایی که در روستای چوست ، مجتمع کشت و صنعت مزرعه دخکان “خوجه احمد” را راه اندازی کرد.

به گفته سرویس مطبوعاتی رئیس دولت ، این مجموعه از یک سرمایه گذاری مشترک بین تاجیکستان ، ازبکستان و روسیه تشکیل شده است: “Marva-mebel” ، فروشگاه خیاطی ، هتل ، غذاخوری ، گلخانه ، مخزن پرورش ماهی و همچنین باغ ها و باغ های انگور.

رئیس دولت به افراد مسئول دستورالعمل هایی را برای گسترش دامنه فعالیت های این شرکت و ایجاد صادرات محصولات به خارج از کشور ، به متخصصان توصیه کرد که پیچیدگی های تولید مبلمان ، از جمله منبت کاری چوب را به نسل جوان و جوان آموزش دهند.

در اینجا ، امامعلی رحمان از یک گلخانه مدرن ایجاد شده بازدید کرد ، که کل مساحت آن 0.20 هکتار است ، در حال حاضر گوجه فرنگی ، خیار ، فلفل دلمه ای و سبزی می کارد.

این مجموعه در منطقه شاخریناوسکی توسط کارآفرین داخلی Navruzi Rakhmiddin با استفاده از بودجه حاصل از درآمد مزرعه دخکان و با همکاری سرمایه گذاران جمهوری ازبکستان و فدراسیون روسیه به افتخار سی امین سالگرد استقلال جمهوری جمهوری تاجیکستان ایجاد شد.

در این منطقه ، ساخت یک مرغداری بزرگ برای پرورش 15 هزار مرغ گوشتی نیز ادامه دارد ، که قبل از جشن تعطیلات ملی – سی امین سالگرد استقلال کشور به بهره برداری می رسد.

سپس در شهریناو ، اموالی رحمان از “کیشووارز” LLC بازدید کرد و در آنجا با پرورش نهال سیب در یک باغ تازه ایجاد شده آشنا شد و برداشت انگور را آغاز کرد.

در خیابان اسماویلی سامونی ، منطقه شاخریناوسکی ، رئیس جمهور میدان پرچم دولت را افتتاح کرد و در روستای کاخرامون روستای صابو ، با مشارکت امامعلی رحمان ، ساختمان جدیدی از موسسه آموزش متوسطه شماره 18 افتتاح شد.

در روستای هایتی ناو ، رئیس جمهور یک م presسسه پیش دبستانی خصوصی “نازوکات” ، یک ساختمان از یک مرکز تشخیص پزشکی ، یک زمین ورزشی را افتتاح کرد.

در مرکز شاخریناو ، رئیس جمهور ساختمان اداری جدیدی از کمیته اجرایی حزب دموکراتیک خلق تاجیکستان در منطقه شاخریناو و پارک فرهنگی و تفریحی Shoh Ismoili Somoni افتتاح کرد و پس از آن جلسه ای را با رهبری ، فعالان و اعضای عمومی منطقه برگزار کرد.