نخست وزیر با اوضاع واقعی در OJSC Azot در Levakante

آشنا شد

آشنا شد

نخست وزیر با اوضاع واقعی در OJSC “Azot” در Levakant آشنا شد 11 نوامبر 2020 ، 11:59

Avesta.Tj | 11.11.2020 | گزارش NIAT “خوار” ، نخست وزیر نخست وزیر تاجیکستان ، کوخیر رسولزودا ، روز گذشته از شهرها و مناطق منطقه بخار در منطقه خاتلون بازدید کرد.

در شهر Levacante ، نخست وزیر با پیشرفت کار ساخت و ساز در شرکت Saltanat و وضعیت واقعی Azot OJSC آشنا شد.

OJSC “Azot” بر اساس شرکت تولید کود ازت Vakhsh ایجاد شد. مساحت کل 113 هکتار ، منطقه صنعتی 54 هکتار است.

این شرکت از کارگاه های تولیدی و کمکی مانند حمل و نقل ، تعمیر و ساخت و ساز ، آمونیاک ، اوره ، بخار و تأمین آب ، تعمیرات مکانیکی ، منبع تغذیه ، تعمیر تجهیزات الکتریکی ، ابزار دقیق و اتوماسیون تشکیل شده و همچنین یک بخش کنترل فنی متمرکز آزمایشگاه شرکت و آزمایشگاه بهداشتی.

در ضمن آشنایی با اوضاع واقعی در OJSC Azot ، کوهیر رسولزودا به افراد مسئول دستور داد تا برنامه های مشخصی را برای ادامه کار ساخت و مرمت در چارچوب دستورالعمل های رهبری و دولت کشور ارائه دهند.

به یاد بیاورید که پیش از این ، به منظور بازیابی ظرفیت تولید این شرکت ، دولت قطعنامه ای “در خصوص خصوصی سازی سهام سهام و سایر موضوعات شرکت سهامی آزاد” آزوت “را تصویب کرد.
کمیته امور خارجه سرمایه گذاری و مدیریت املاک دولتی در پایان تابستان امسال گفت: “مطابق با این مصوبه ، 100٪ سهام OJSC Azot برای مناقصه سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.” / p>

در سال 2016 ، دولت تاجیکستان توافق نامه سرمایه گذاری را با شرکت چینی Henan Zhong-Ya Holding Group در مورد نوسازی و راه اندازی تأسیسات تولید آمونیاک و اوره بر اساس Azot OJSC امضا کرد.

با این حال ، در آگوست سال گذشته ، دولت جمهوری تاتارستان این توافق نامه را “در رابطه با عدم اجرای تعهدات متعهد شده توسط Henan Zhong-Ya Holding Group LLC، China” خاتمه داد.

توافق نامه بین دولت تاجیکستان و گروه هلدینگ هنان ژونگ یا در مورد نوسازی و راه اندازی تأسیسات تولید آمونیاک و اوره بر اساس OJSC Azot در 3 سپتامبر 2016 امضا شد.

پس از آن ، سهام اصلی سهام OJSC Azot به یک شرکت چینی (50٪ + 1 سهم) منتقل شد که قرار بود 360 میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کند.

شرکت چینی متعهد شد که ساخت کارخانه را به پایان برساند ، آن را به خطوط فن آوری مدرن مجهز کند و تولید را از اوایل سال 2018 آغاز کند.

دولت تاجیکستان در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری مستقیم برای بازگرداندن فعالیت های یک تولید کننده کود معدنی است.

در اطلاعیه وب سایت کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت املاک دولتی آمده است که کل مبلغ سرمایه گذاری جذب شده 350 میلیون دلار است که دوره بازپرداخت آن 5 سال مشخص شده است.

برنامه ریزی شده است که ظرفیت تولید سالانه کارخانه پس از نوسازی به 1.6 میلیون تن در سال افزایش یابد.

لازم به ذکر است که تنها تولید کننده کود معدنی در کشور ، تاجیک آزوت ، در شهر لواکانت (سربند سابق) ، منطقه ختلون واقع شده است.