روسپوتربنادزور در مورد تعداد جهشهای ویروس کرونا

صحبت کرد

Rospotrebnadzor در مورد تعداد جهش های ویروس کرونا گفت 18 سپتامبر 2020 ، ساعت 13:43

Avesta.Tj | 18.09.2020 | RIA Novosti به نقل از سرویس مطبوعاتی Rospotrebnadzor گزارش داد: امروز چندین هزار جهش ویروس کرونا در جهان وجود دارد.

در همان زمان ، 22 جهش ثابت شد و به طور پایدار به ارث می رسند ، در تنظیم کننده توضیح داده شده است.

“در حال حاضر ، حدود 22 نوع جهش منفرد وجود دارد. شایان ذکر است که این جهش ها در ژانویه-مارس سال 2020 اتفاق افتاده است و پس از این تاریخ ها ، هیچ جهش که به طور گسترده ای در ژنوم ویروس گسترش یافته است ، شناسایی نشده است. ”

سرویس مطبوعاتی تصریح کرد که پایدارترین تغییر ، ظهور دو جهش منفرد است. بیش از 93 درصد نمونه های مورد مطالعه این جفت تعویض را پیدا می کنند. اولین انواع ویروس با آنها در اواخر ژانویه در چین ، سپس در استرالیا شناسایی شد و در اواخر ماه فوریه در اکثر کشورهای اروپای غربی ، عربستان سعودی ، ایالات متحده آمریکا ، کانادا ، مکزیک ، برزیل ، مراکش و سنگال یافت شد.

در قلمرو روسیه ، این جفت جهش در 99 درصد نمونه های مورد مطالعه ، که در Rospotrebnadzor ذکر شده است ، شناسایی می شود. در همان زمان ، پس از مقایسه با ژنوم های خارجی ، متخصصان به این نتیجه رسیدند که انواع سویه های دارای جهش P314L (ژن ORF1b) و D614G (ژن S) گسترده در اروپای غربی در ماه های مارس و آوریل به روسیه وارد شده اند.