وزیر روس گفت دانشجویان کدام کشورها می خواهند به روسیه برگردند

وزیر روسیه به دانشجویان گفت که کدام کشورها می خواهند به روسیه برگردند 5 سپتامبر 2020 ، ساعت 12:15 بعدازظهر

Avesta.Tj | 05.09.2020 | والری فالکوف ، وزیر علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه گفت ، اکثر دانشجویان خارجی مایلند از قزاقستان ، ازبکستان ، تاجیکستان و قرقیزستان به روسیه برگردند ، RIA Novosti گزارش داد.
فالکوف در جلسه ای که به سازمان آموزش دانشجویان خارجی در دانشگاه های روسیه اختصاص داشت ، گفت: “چهار کشور از کشورهای CIS … که اکثر دانشجویان و بیشتر آنها تمایل به آمدن دارند قزاقستان ، ازبکستان ، تاجیکستان و قرقیزستان هستند.”

وی خاطرنشان کرد که مرزهای قرقیزستان برای خروج بسته است ، برای ورود باز است ، برای تاجیکستان ، ازبکستان ، ارمنستان – برای ورود و خروج بسته است.

وزیر افزود: “در مورد سوال ، این تصمیم دانشگاه یا وزارتخانه نیست … از کشورهای آزاد آنها به روش معین … از کشورهای بسته می آیند – ما هیچ استثنائی نداریم.”

به گزارش TASS ، والری فالکوف خاطرنشان کرد که هنوز تصمیم در مورد پذیرش دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه های روسیه اتخاذ نشده است ، هنوز همه م institutionsسسات آموزشی آماده این کار نیستند.

“تصمیم برای ورود دانشجویان خارجی از کشورهای بسته یک تصمیم بسیار دشوار است ، باید بر اساس نظر کارشناسان با دقت اتخاذ شود. تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است. ” به گفته وی ، اکنون همه دانشگاه ها آماده پذیرش دانشجو از خارج نیستند.

“آیا دانشگاههای ما همه آماده انزوای 14 روزه هستند؟ این به معنای برداشتن خوابگاه ، بخشی از خوابگاه و دادن آن به دانشجویان خارجی است. همزمان. فالکوف گفت: به عنوان مثال ، من بلافاصله می توانم پاسخ دهم: همه برای این کار آماده نیستند.