روسیه تا ثبات وضعیت

کمک مالی به قرقیزستان را متوقف می کند

صفحه اصلی / < span rel = "v: child" typeof = "v: Breadcrumb"> اخبار / صفحه اصلی / روسیه کمک مالی به قرقیزستان را به حالت تعلیق درآورد تا زمانی که وضعیت تثبیت شود

روسیه کمک مالی خود به قرقیزستان را تا زمان تثبیت وضعیت متوقف می کند 15 اکتبر 2020 08:17

Avesta.Tj | RBC گزارش خود را با استناد به منبعی در وزارت دارایی گزارش می دهد ، روسیه ارائه هرگونه حمایت مالی از جمهوری قرقیزستان را تا زمان تثبیت اوضاع سیاسی در این کشور و احیای عملکرد مقامات متوقف می کند.

“یکی از آنها توضیح داد:” با توجه به وضعیت فعلی جمهوری قرقیزستان ، ارائه کمک های مالی به حالت تعلیق درآمده است تا اوضاع سیاسی در این کشور تثبیت شود و عملکرد مقامات احیا شود.

همانطور که 24.kg به یاد می آورد ، در سال 2019 روسیه 30 میلیون دلار به قرقیزستان کمک کرد. این یکی از آخرین بسته های راهنما بود.

از سال 2005 ، روسیه بدهی های جمهوری قرقیزستان را به مبلغ بیش از 700 میلیون دلار نیز نوشت. در فوریه 2018 ، بدهی به طور کامل حذف شد.

از سال 2012 ، مسکو بیش از 250 میلیون دلار کمک هزینه به بیشکک ارائه کرده است.

شورش ها در قرقیزستان پس از تجمع هزاران نفر در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی آغاز شد. در تاریخ 6 اکتبر ، CEC مجبور به ابطال آنها شد و آنها را فاقد اعتبار دانست. معترضین زندانیان سیاسی از جمله سدیر جپاروف را آزاد كردند. بعداً ، بیشتر آنها به سلولهای خود بازگردانده شدند.

سادیر جپاروف در دومین تلاش به عنوان رئیس کابینه توسط پارلمان تأیید شد. رئیس جمهور سورونبای جینبکوف آماده استعفا است ، اما پس از انتخابات Jogorku Kenesh برگزار می شود و انتخابات ریاست جمهوری جدید اعلام می شود.