رستم امامعلی دستور داد اقدامات پیشگیری از خشونت علیه کودکان را تقویت کند

صفحه اصلی / اخبار / صفحه اصلی / رستم امامعلی دستور داد اقدامات جلوگیری از خشونت علیه کودکان

را تقویت کند

رستم امامعلی دستور داد اقدامات پیشگیری از خشونت علیه کودکان را تقویت کند 11 سپتامبر 2020 ، ساعت 14:55

16 Avesta.Tj | 11.09.2020 | رئیس مجلسی ملی مجلس اولی تاجیکستان ، رئیس شهر دوشنبه رستم امامعلی امروز جلسه ای با حضور رئیس دادگاه عالی شرمهمد شهیون ، دادستان کل یوسف رحمان و روسای سایر ساختارهای مربوطه از جمله سازمان های اجرای قانون در دوشنبه برگزار کرد.

به گفته NIAT “Khovar” ، در این جلسه ، همراه با سایر موضوعات ، فرجام خواهی های بستگان یک دختر سه ساله تجاوز شده از تورسون زاده و سایر موارد مشابه بررسی شد ، اطلاعاتی که در روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی منتشر شد و واکنش بزرگی را به همراه داشت.

در مورد این موضوعات و سایر جرایم ارتکابی در دوره 2017-2019 و 8 ماه سال 2020 ، گزارش دادستان عمومی جمهوری تاجیکستان در مورد مسائل مربوط به آزادی جنسی و مصونیت جنسی شنیده شد.

اشاره شد که در رابطه با حادثه در تورسون زاده ، مظنونان دستگیر شدند و در حال حاضر ، بررسی های مقدماتی پرونده جنایی ، که تحت کنترل دقیق است ، ادامه دارد.

رئیس دیوان عالی کشور و نماینده حقوق بشر در جمهوری تاجیکستان نیز در این مورد گزارش دادند.

پس از گزارش روسا و مقامات ارگان های اجرای قانون ، رستم امامعلی به آنها ، از جمله دادستان کل ، دستور داد تجزیه و تحلیل رویه تحقیق و قضایی پرونده های کیفری علیه آزادی ، ناموس و شرافت فرد ، اخلاق ، آزادی جنسی و یکپارچگی جنسی در رابطه با افراد زیر سن قانونی و خردسالان ، علل و عوامل این جنایات را تعیین کنید ، همراه با سایر مقامات مربوطه اقدامات قاطعی را برای جلوگیری از ارتکاب آنها در آینده انجام دهید.
سخنران تأکید کرد: “چنین اقدامات رذیلانه و بیگانه ای برای مردم ما ، که به ویژه درمورد افراد خردسال و خردسال با استفاده از وضعیت فکری درمانده خود انجام می شود ، نام خوب ملت و جامعه ما را تضعیف می کند و بر سلامت نسل جوان تأثیر منفی می گذارد ، آن را ناامید می کند” مجلسی میلی.

رستم امامعلی به رهبران و اشخاص مسئول دستور داد كه كارهای تبلیغاتی و تبلیغاتی را در بین مردم تقویت كنند تا از چنین واقعیت هایی جلوگیری كنند ، تا از این كارهای شرم آور بیشتر جلوگیری كنند ، هنجارهای قانون اساسی ، اصولاً مواد مربوطه قانون مجازات جمهوری تاجیكستان را به طور كامل بهبود دهند ، تا مجازات را در مورد افراد افزایش دهند ، چنین جنایاتی مرتکب شده است.

یادآوری می کنیم که پیشتر دادستانی عمومی تاجیکستان از دستگیری دو نفر به ظن تجاوز به یک دختر سه ساله خبر داده بود.

به طور خاص ، خیدارووا اودینا عبدالخدیونا 25 ساله و ممدژونوف محمدچون عبدالخودیویچ 23 ساله به ظن ارتکاب این جنایت بازداشت شدند.