سیروزیدین موردین با رئیسان قبلی و جدید JICA

سیرویدین موریدین با روسای سابق و جدید دفتر JICA دیدار کرد 28 سپتامبر 2020 ، ساعت 15:44

08 Avesta.Tj | 09/28/2020 | وزیر امور خارجه تاجیکستان ، سیروزیدین مخردین ، ​​روز دوشنبه در دوشنبه رئیس سابق آژانس همکاری بین المللی ژاپن (JICA) در جمهوری تاجیکستان ، آقای هیدکی تانابه و رئیس جدید وی ، آقای تاکاساکو مونئو را پذیرفت.

به گفته دپارتمان اطلاع رسانی وزارت امور خارجه جمهوری تاجیکستان ، در این نشست موارد روابط دوجانبه بین تاجیکستان و ژاپن در چارچوب فعالیت های JICA مورد بحث قرار گرفت). به طور خاص ، طرفین در مورد اجرای پروژه های مشترک فعلی در زمینه کمک های فنی در زمینه اقتصاد ، آموزش ، بهداشت و درمان و حوزه اجتماعی کشور بحث و تبادل نظر کردند. در این دیدار ، همکاری دو کشور در مبارزه با Covid-19 نیز مورد توجه قرار گرفت.

تأکید شد که دولت ژاپن از طریق بورسیه های توسعه منابع انسانی برنامه کمک ژاپن (JDS) کمک قابل توجهی به آموزش متخصصان در کشور ما می کند.

طرف تاجیکی پیشنهاد توسعه همکاری در زمینه کشاورزی و برداشتن گامهایی برای ایجاد مشارکتهای مشترک برای فرآوری گیاهان دارویی و توسعه این صنعت در کشور را داد.

در پایان جلسه ، رئیس وزارت امور خارجه تاجیکستان از آقای هیدکی تانابه ، رئیس سابق آژانس ، به خاطر همکاری مثمر ثمر و پشتیبانی مداوم در اجرای پروژه های کمک مالی ژاپن تشکر کرد و برای رهبر جدید در کار آینده خود در تاجیکستان آرزوی موفقیت کرد.