مبارزه مشترک با اپیدمی فرصت های جدیدی را برای همکاری سازمان همکاری شانگهای به ارمغان می آورد – متخصص چینی

مبارزه مشترک با اپیدمی فرصت های جدیدی را برای همکاری سازمان همکاری شانگهای به ارمغان می آورد – کارشناس چینی 10 نوامبر 2020 ، ساعت 17:00

Avesta.Tj | 10.11.2020 | تجربه جدید ، فناوری ها و روش های جدید ناشی از روند مبارزه مشترک با بیماری همه گیر COVID-19 راه های جدیدی را برای همکاری در چارچوب سازمان همکاری شانگهای / SCO / گشوده است. در آینده ، کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای پتانسیل زیادی برای ساخت مشترک “جاده ابریشم سالم” ، “جاده ابریشم دیجیتال” دارند. این را دنگ هائو ، محقق برجسته در انستیتوی مطالعات بین المللی چین / CIIS / ، دبیرکل مرکز مطالعات سازمان همکاری شانگهای چین بیان کرد.

در یک مصاحبه اختصاصی با corr. آژانس خبری شینهوا ، اندکی قبل از بیستمین نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ، که در قالب یک کنفرانس ویدیویی برگزار می شود ، وی در مورد اظهارات خود اظهار نظر کرد ،

به مدت 19 سال از زمان تأسیس سازمان همکاری شانگهای ، این سازمان به طور مداوم در حال گسترش بوده و به یک سازمان بین المللی با نفوذ قابل توجه تر تبدیل شده است. در سال 2017 ، هند و پاکستان رسماً به عنوان اعضای کامل به این سازمان پیوستند. پیوستن اعضای جدید قدرت الهام بخش و انسجام سازمان همکاری شانگهای را نشان داد. این “خانواده” بزرگ متشکل از 8 کشور عضو ، 4 کشور ناظر و 6 شریک گفتگو امروز نشاط بیشتری را نشان می دهد.

دنگ هائو خاطرنشان كرد كه در ميان گسترش جهاني اپيدمي COVID-19 ، كشورهاي عضو سازمان همكاري سازمان همكاري سازماني از يكديگر با حمايت قاطع ، وحدت و قدرت خود را نشان مي دهند.

در طی همه گیری ، کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از چین پشتیبانی معنوی و مادی شدیدی برخوردار بودند. چین همچنین به طور فعالانه به سایر كشورهای عضو در مقابله با شیوع اپیدمی كمك كرد ، تجربه خود را در زمینه مقابله با این اپیدمی به اشتراک گذاشت ، پشتیبانی مادی و فنی ارائه داد كه این نشان دهنده مسئولیت یك قدرت بزرگ بوده و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

به نظر وی ، تجربه موفقیت آمیز جمع آوری شده توسط چین در مبارزه با اپیدمی و توانایی قدرتمند چین در واکنش به موارد اضطراری در حال تبدیل شدن به یک نقطه مرجع مهم برای سایر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در مبارزه با اپیدمی است ، و همچنین به ساخت یک جاده ابریشم سالم با هم کمک می کند.

در همان زمان ، دنگ هائو تأکید کرد ، فن آوری های دیجیتال به طور گسترده ای در چین برای جلوگیری و کنترل بیماری همه گیر و از سرگیری کار و تولید استفاده می شود. چین همچنین در تلاش برای توسعه صنایع در حال ظهور مانند تجارت الکترونیکی ، هوش مصنوعی ، آموزش آنلاین و پزشکی از راه دور است که به کشورهای SCO فرصت جدیدی برای غلبه بر مشکلات اقتصادی فعلی و ساخت مشترک جاده ابریشم دیجیتال می دهد.

دنگ هائو در مورد همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در زمینه ساخت مشترک کمربند و جاده اظهار داشت که منطقه سازمان همکاری شانگهای منطقه کلیدی برای اجرای این طرح است. این سازمان تجارب ارزشمندی را برای اجرای طرح كمربند و جاده ، تضمین امنیت و پشتیبانی نهادی فراهم كرده است.

به نظر وی ، همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در ساخت کمربند و جاده باید با هدف ارتقا interc ارتباط متقابل ، تقویت همکاری های نوآورانه در زمینه هایی مانند زیرساخت های حمل و نقل ، تدارکات ، انرژی ، کشاورزی ، علوم و فناوری ، امور مالی ، آموزش و پرورش باشد. و اقتصاد دیجیتال ، استفاده کامل از مدلهای جدید مدیریتی و نیروهای محرکه ، توسعه زمینه های جدید همکاری در پس زمینه تحول صنعتی و نوسازی در این کشورها.

بسیاری از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با وظایفی از قبیل توسعه و احیای مجدد اقتصاد روبرو هستند و همچنین در بسیاری از امور بین المللی و منطقه ای مواضع مشابهی دارند ، بنابراین آنها یک مزیت طبیعی در ایجاد جامعه ای از سرنوشت مشترک بشر دارند ، گفت: در مبارزه مشترک با اپیدمی ، اهمیت و اهمیت ایجاد جامعه ای از سرنوشت مشترک سازمان همکاری شانگهای آشکار شد و آگاهی از ایجاد آن بطور مداوم تقویت می شود.

در این راستا ، دنگ هائو پیشنهاد کرد که کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای باید روابط و اتصال استراتژیک را در حوزه سیاسی تقویت کنند تا به افزایش درک متقابل و اعتماد متقابل و همچنین در زمینه امنیت ، معرفی مفهوم جدیدی از امنیت ، تلاش های مشترک برای مبارزه با “سه نیروی شر” و تقویت پیشگیری و کنترل تهدیدهای امنیتی غیر سنتی جدید مانند اپیدمی ها ، تغییرات آب و هوایی و بلایای طبیعی.
وی در بخش تجارت و اقتصادی ، كشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای دستیابی به ادغام و توسعه منطقه ای باید به سود متقابل و پیروز برنده پایبند باشند ، وی افزود که در زمینه بشردوستانه باید تبادلات فرهنگی و ارتباطات بین مردم این کشورها تقویت شود.

دنگ هائو اظهار داشت كه چین و سایر كشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای باید با استفاده از این فرصت برای مبارزه مشترک با بیماری همه گیر ، دائماً آگاهی خود را در مورد ایجاد جامعه ای با سرنوشت مشترک سازمان همکاری شانگهای تقویت کنند و در ایجاد یک مدل کلاسیک از مشارکت تلاش کنند.

“اپیدمی COVID-19 به آزمونی جدی برای توانایی های اداره SCO تبدیل شده است ،” این اپیدمی هیچ مرزی نمی شناسد و سرنوشت همه کشورها به هم پیوسته است. هیچ کس فقط نباید از خود مراقبت کند. فقط با کمک به یکدیگر و کار دست به دست می توانیم در نهایت بر همه گیری پیروز شویم و بر مشکلات غلبه کنیم. “