ایالات متحده آمادگی همکاری در زمینه ایجاد بستر کریمه

ایالات متحده آماده همکاری در زمینه ایجاد بستر کریمه است 27 اکتبر 2020 ، ساعت 12:55 بعدازظهر

A vesta.Tj | 10/27/2020 | ایالات متحده آماده همکاری در زمینه ایجاد بستر کریمه است که توسط اوکراین آغاز شده است.

به گفته اوکرین فرم ، کریستینا کوین ، کاردار وقت ایالات متحده در اوکراین ، این امر را در جلسه ای با معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین در تاریخ 26 اکتبر ، امین ژاپارووا گفت ، سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه گزارش داد.

“کریستینا کوئین” آمادگی خود را برای همکاری با اوکراین ابراز کرد و تأکید کرد که موضع ایالات متحده ، مندرج در اعلامیه کریمه ، که توسط وزیر خارجه مایک پمپئو اعلام شد ، ثابت و بدون تغییر باقی مانده است – کریمه بخشی از اوکراین است و ایالات متحده هرگز تلاش روسیه برای الحاق آن را به رسمیت نمی شناسد “، در این پیام آمده است.

خاطرنشان می شود که ژاپارووا از ایالات متحده به دلیل حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و موضع تزلزل ناپذیر در مورد تجاوزات روسیه در دونباس و اشغال غیرقانونی کریمه ابراز تشکر کرد. در این راستا ، وی به طور مفصل در مورد چشم انداز طرف اوکراینی از عناصر اصلی و محتوای اساسی پلت فرم کریمه ، که هدف اصلی آن باید تحکیم سیاست عدم به رسمیت شناختن جامعه بین المللی از اشغال کریمه باشد ، به گفتگو کرد.

وی همچنین از حمایت مداوم اوکراین از ایالات متحده در چارچوب سازمان های بین المللی تشکر کرد و همچنین بر اهمیت تصویب قطعنامه های به روز شده و تقویت شده “مشکل نظامی شدن جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپل اوکراین و همچنین بخشهایی از دریای سیاه و آزوف” تأکید کرد. و “وضعیت حقوق بشر در جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپل اوکراین” ، که به زودی توسط اوکراین به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه خواهد شد.

همانطور که اوکرین فرم گزارش داد ، در اواخر ماه سپتامبر ، وزارت امور خارجه اوکراین از برنامه خود برای برگزاری اجلاس کریمه در کیف خبر داد ، که باید به بالاترین سطح پوشش بین المللی ابتکار عمل پلت فرم کریمه تبدیل شود.